Betalning genom Klarna

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Helmut
 
Inlägg: 1469
Blev medlem: 2007-07-24

Betalning genom Klarna

Inläggav Helmut » 2021-06-17 11:28

Skickade efter ett QSC slutsteg från Ljudia. Priset var ca 3500:- Paketet kom som den skulle och någon dag senare skickade jag pengarna till Klarna som snabbt bekräftade att man fått pengarna som jag skulle betala med faktura.
Gillade slutstegen och skulle beställa två till.
Men nu sket det sig med Klarna. Testade att lägga in en ny beställning och valde faktura. Blev tvärnobben och fick upp välj ett annat betalningssätt.
Efter flera försök ändrade jag till ett slutsteg men med samma resultat. Tvärnobben på faktura trotts flera försök.
Gillar inte att knappa in mitt bankomatkorts nummer och de fyra sista kontroll numren eftersom vissa företag har en förmåga att spara kortnummer i sina tvivelaktiga datasystem.
Nu har jag i och för sig möjligheten att välja en annan leverantör och hämta slutstegen själv.
Någon som fått samma problem med Klarna och hur länge blir man blockerad av klarna för att man köpt något för ca 3500:- Har själv en ganska hög inkomst och aldrig haft några betalningsanmärkningar.
Har varit i kontakt med Klarna kundtjänst som inte kunde förklara problemet och inte kände till om det finns några begränsningar. Men killen i kundtjänst skulle kolla upp vad som gällde i mitt fall och återkomma via mail.

Användarvisningsbild
peterh
 
Inlägg: 3503
Blev medlem: 2016-04-15
Ort: Göteborg förstås !

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav peterh » 2021-06-17 12:23

Helmut skrev:Skickade efter ett QSC slutsteg från Ljudia. Priset var ca 3500:- Paketet kom som den skulle och någon dag senare skickade jag pengarna till Klarna som snabbt bekräftade att man fått pengarna som jag skulle betala med faktura.
Gillade slutstegen och skulle beställa två till.
Men nu sket det sig med Klarna. Testade att lägga in en ny beställning och valde faktura. Blev tvärnobben och fick upp välj ett annat betalningssätt.
Efter flera försök ändrade jag till ett slutsteg men med samma resultat. Tvärnobben på faktura trotts flera försök.
Gillar inte att knappa in mitt bankomatkorts nummer och de fyra sista kontroll numren eftersom vissa företag har en förmåga att spara kortnummer i sina tvivelaktiga datasystem.
Nu har jag i och för sig möjligheten att välja en annan leverantör och hämta slutstegen själv.
Någon som fått samma problem med Klarna och hur länge blir man blockerad av klarna för att man köpt något för ca 3500:- Har själv en ganska hög inkomst och aldrig haft några betalningsanmärkningar.
Har varit i kontakt med Klarna kundtjänst som inte kunde förklara problemet och inte kände till om det finns några begränsningar. Men killen i kundtjänst skulle kolla upp vad som gällde i mitt fall och återkomma via mail.


Det bästa är att konsekvent undvika klarna.
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav goat76 » 2021-06-17 12:41

Helmut skrev:Skickade efter ett QSC slutsteg från Ljudia. Priset var ca 3500:- Paketet kom som den skulle och någon dag senare skickade jag pengarna till Klarna som snabbt bekräftade att man fått pengarna som jag skulle betala med faktura.
Gillade slutstegen och skulle beställa två till.
Men nu sket det sig med Klarna. Testade att lägga in en ny beställning och valde faktura. Blev tvärnobben och fick upp välj ett annat betalningssätt.
Efter flera försök ändrade jag till ett slutsteg men med samma resultat. Tvärnobben på faktura trotts flera försök.
Gillar inte att knappa in mitt bankomatkorts nummer och de fyra sista kontroll numren eftersom vissa företag har en förmåga att spara kortnummer i sina tvivelaktiga datasystem.
Nu har jag i och för sig möjligheten att välja en annan leverantör och hämta slutstegen själv.
Någon som fått samma problem med Klarna och hur länge blir man blockerad av klarna för att man köpt något för ca 3500:- Har själv en ganska hög inkomst och aldrig haft några betalningsanmärkningar.
Har varit i kontakt med Klarna kundtjänst som inte kunde förklara problemet och inte kände till om det finns några begränsningar. Men killen i kundtjänst skulle kolla upp vad som gällde i mitt fall och återkomma via mail.


Varför betalar du inte för prylarna rakt av, 7000kr är väl inte mycket att lägga ut om man har en ganska hög inkomst?

EDIT: Glömde bort att du helst undviker att registrera ditt kontonummer. Paypal?
Senast redigerad av goat76 2021-06-17 12:45, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17898
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav Almen » 2021-06-17 12:42

Har aldrig haft problem med betalningar via Klarna (jag håller mig till vanlig faktura, och inte någon "uppdelning" eller "kredit").
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28074
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav PerStromgren » 2021-06-17 13:07

Jag blir irriterad på Klarna när de betraktar MIG som kund! Ett kundförhållande har de med min leverantör, Klarna är bara den som skickar fakturan till mig! Duh.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav petersteindl » 2021-06-17 13:55

Jag har köpt ibland med klarna som betalningssystem. Ibland framgår det klart och ibland inte. Nåväl, beställer man upplysningar på bolag från Alla bolag så debiteras småbelopp via klarna. Jag gjorde 2 beställningar för 6 veckor sedan och fick 1 faktura ungefär 7-10 dagar senare via posten på drygt 60 kronor. Den betalade jag omgående. Hatar småfakturor som man kanske glömmer och får dyra påminnelseavgifter på så de betalas samma dag som fakturan kommer. Efter någon vecka undrade jag hur den andra transaktionen debiterats. Jag kollade mina kontokort men det hade inte dragits något och någon faktura från klarna hade jag inte fått. I början på juni slog det mig att jag kanske borde kolla om man kan logga in på klarnas hemsida för att se något. Det gick att logga in med bank-id. Där hittade jag båda fakturorna. Den ena var betald, den andra på 180 kr var obetald. Men jag hittade även en påminnelsefaktura jag heller inte fått och den var på 240-250 kr.
Den var daterad några dagar innan. Då betalade jag den omgående. Sedan samma dag kom påminnelsefakturan som brev med posten. Det är inte alltid Postnord delar ut all post. Det har hänt mig en eller två gånger tidigare med fakturor från andra bolag.

Hädanefter kommer jag logga in på klarna efter köp för att se ställningen. Då kan man ladda ner faktura som pdf och betala omgående via bankgiro eller kontokort.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21102
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav E » 2021-06-17 14:03

Man stämmer träff och betalar kontant. Inga elektroniska spår.

Jag brukar välja bort Klarna när det går, men även då brukar det stå att Klarna hanterar betalningen. Man brukar i alla fall kunna välja bort att de skall spara ens uppgifter, alltid nåt.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav pLudio » 2021-06-17 19:13

Helmut skrev:Gillar inte att knappa in mitt bankomatkorts nummer och de fyra sista kontroll numren eftersom vissa företag har en förmåga att spara kortnummer i sina tvivelaktiga datasystem.

Använd kreditkort. Bestrid utgiften på kreditkortsfakturan om det blir fel. Undvik Klarna.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav MacBruce » 2021-06-17 23:15

Almen skrev:Har aldrig haft problem med betalningar via Klarna (jag håller mig till vanlig faktura, och inte någon "uppdelning" eller "kredit").


Samma här - med bara en transaktion bakom mig som erfarenhet... (En av mina systrar, med åratals erfarenheter av Klarna, instämmer. De hjälpte henne även (gratis) med att få tillbaka pengarna efter en felleverans från ett kinesiskt företag). Det var det sista alternativet, då leverantörens hemsida inte klarade BankID på fil. Klarna upptäckte direkt att jag inte erbjöd mobilt BankID och accepterade i stället BankID på fil. De å sin sida erbjöd en mängd olika betalningsalternativ, av vilka jag valde faktura 30 dagar - utan extra kostnad. Det accepterades direkt, trots att jag inte har haft några affärer med dem tidigare. Bara någon minut senare kom orderbekräftelsen från leverantören och leveransen kom senare punktligt direkt i min brevlåda. Bortsett från upplevelsen av leverantörens hemsida, kan det inte bli smidigare, tycker jag.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav Baffel » 2021-06-17 23:25

Helmut skrev:S.
Gillar inte att knappa in mitt bankomatkorts nummer och de fyra sista kontroll numren eftersom vissa företag har en förmåga att spara kortnummer i sina tvivelaktiga datasystem.
.


Där har du förklaringen. Klarna har algoritmer i sina program som spårsöker och varnar. Det efter inställda vissa kriterier. Just din kombination av sökningar, klick ihop med att du inte slog (eller hur du nu gjorde) in de fyra siiffrorna triggade en varning. Så blev det som det blev.

Det kan också ha att göra med kredit och Klarna. Den Klarnatjänsten ska man akta sig för. Det kan lätt bli strul. Speciellt i kombination med ovan nämnda.

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1582
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav RJohan » 2021-06-18 08:00

peterh skrev:
Det bästa är att konsekvent undvika klarna.


+1

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1582
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav RJohan » 2021-06-18 08:01

E skrev:Man stämmer träff och betalar kontant. Inga elektroniska spår.

Mvh E*


+1

Användarvisningsbild
Helmut
 
Inlägg: 1469
Blev medlem: 2007-07-24

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav Helmut » 2021-06-18 10:42

Hittade två företag i Stockholm som säljer önskade QSC GX3 slutstegen för samma pris 3389:- så jag får ta tåget till Stockholm nästa vecka och köpa förstärkarna över disk.

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren
 
Inlägg: 5787
Blev medlem: 2005-05-18
Ort: Linköping

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav Michael » 2021-06-20 00:14

PerStromgren skrev:Jag blir irriterad på Klarna när de betraktar MIG som kund! Ett kundförhållande har de med min leverantör, Klarna är bara den som skickar fakturan till mig! Duh.

+1

Helgalet att Klarna skickar mejl till mig. Det är också supergalet att vissa websidor får reda på vem jag är (vilket jag tror sker via Klarna). Hur i helskotta kan det få göras med tanke på lagar som nu finns. Lönespecen får ju inte ens gå via internet. ...ajaj nu är jag på stridshumör. Hur får Eniro och Hitta ha databaser med personlig information öppet på internet (utan medgivande)? ...men skicka lönespec bara till mig, nä dä får man inte. Konstig värld!

PS. Som för övrigt handlar med kreditkort på internet (mycket). Har dock kortet normalt stängt för internetköp. Öppnar enbart kortvarigt vid köp. Det blir massa onödigt jobb om man (återigen) blir utsatt för bedrägeri.

//Michael

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav hifikg » 2021-06-20 00:17

Läser du alla medgivanden som du klickar på? Misstänker att man godkänner en hel del för att slippa de där enerverande pop-up fönstren om att "vi respekterar din intregritet..." pyttsan, provade "neka alla" på en sida och åkte rakt ut.
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav MacBruce » 2021-06-20 00:36

hifikg skrev:Läser du alla medgivanden som du klickar på? Misstänker att man godkänner en hel del för att slippa de där enerverande pop-up fönstren om att "vi respekterar din intregritet..." pyttsan, provade "neka alla" på en sida och åkte rakt ut.


Funkar på sourceforge i alla fall. På andra ställen kan man "straffas" med extra mycket reklam.

Klarna o likn är ju förstås ett sätt för företagen att minska sina egna administrationskostnader.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav MacBruce » 2021-06-20 00:40

MacBruce skrev:
hifikg skrev:Läser du alla medgivanden som du klickar på? Misstänker att man godkänner en hel del för att slippa de där enerverande pop-up fönstren om att "vi respekterar din intregritet..." pyttsan, provade "neka alla" på en sida och åkte rakt ut.


Funkar på sourceforge i alla fall. På andra ställen kan man "straffas" med extra mycket reklam.

Klarna o likn är ju förstås ett sätt för företagen att minska sina egna administrationskostnader.


P.S. Fick för övrigt ett betalningskrav från Vårdcentralen för ett tidigare besök, trots att jag betalade vid besöket. Turligt nog är jag en så'n där gnetig typ som sparar kvitton...
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21102
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav E » 2021-06-20 02:34

Michael skrev:Hur får Eniro och Hitta ha databaser med personlig information öppet på internet (utan medgivande)?

Det är väl inte konstigare än att man stod med i telefonkatalogen långt före internet? Vill man inte bli kontaktad av folk så skaffar man hemligt nummer.

Michael skrev:...men skicka lönespec bara till mig, nä dä får man inte. Konstig värld!

Jag kan kolla alla lönespecar på nätet och loggar då in med bankid eller dylikt. Men du menar kanske att lönespecen skulle skickas okrypterat via e-post?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav MacBruce » 2021-06-20 03:51

E skrev:
Michael skrev:Hur får Eniro och Hitta ha databaser med personlig information öppet på internet (utan medgivande)?

Det är väl inte konstigare än att man stod med i telefonkatalogen långt före internet? Vill man inte bli kontaktad av folk så skaffar man hemligt nummer.[...]


För några år sedan kunde hela världen via Google Maps se både mitt vardagsrum och halva köket genom vardagsrumsfönstret på 3:e vån. :? Vet inte om de upphörde med sådant frivilligt eller pga restriktioner?
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5180
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav Conan » 2021-06-20 07:24

PerStromgren skrev:Jag blir irriterad på Klarna när de betraktar MIG som kund! Ett kundförhållande har de med min leverantör, Klarna är bara den som skickar fakturan till mig! Duh.


Varför skulle du inte vara kund hos Klarna? Förtaget du köper prylen av har ingen "fakturaavdelning" och säljer väl i princip (med ditt medgivande) sin fordran till Klarna som fakturerar dig. Både du och företaget som säljer varan är kunder hos Klarna. Klarna är inte bara "den som skickar fakturan".

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28074
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav PerStromgren » 2021-06-20 08:25

Conan skrev:
PerStromgren skrev:Jag blir irriterad på Klarna när de betraktar MIG som kund! Ett kundförhållande har de med min leverantör, Klarna är bara den som skickar fakturan till mig! Duh.


Varför skulle du inte vara kund hos Klarna? Förtaget du köper prylen av har ingen "fakturaavdelning" och säljer väl i princip (med ditt medgivande) sin fordran till Klarna som fakturerar dig. Både du och företaget som säljer varan är kunder hos Klarna. Klarna är inte bara "den som skickar fakturan".


Jag har inte aktivt valt Klarna som leverantör av någon tjänst, förutom att kryssa i att jag vill ha en faktura! Att min leverantör har en underleverantör som skickar fakturan åt dem förändrar inget.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5180
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav Conan » 2021-06-20 09:43

PerStromgren skrev:
Conan skrev:
PerStromgren skrev:Jag blir irriterad på Klarna när de betraktar MIG som kund! Ett kundförhållande har de med min leverantör, Klarna är bara den som skickar fakturan till mig! Duh.


Varför skulle du inte vara kund hos Klarna? Förtaget du köper prylen av har ingen "fakturaavdelning" och säljer väl i princip (med ditt medgivande) sin fordran till Klarna som fakturerar dig. Både du och företaget som säljer varan är kunder hos Klarna. Klarna är inte bara "den som skickar fakturan".


Jag har inte aktivt valt Klarna som leverantör av någon tjänst, förutom att kryssa i att jag vill ha en faktura! Att min leverantör har en underleverantör som skickar fakturan åt dem förändrar inget.


Det där ikryssandet gör mer än bara låter Klarna skicka dig en faktura. Klarna övertar fordran från det säljande företaget. Klarna ger dig som kund en möjlighet att betala för köpet på ett smidigt sätt. Vill du inte ha med Klarna att göra så betala med betalkort (inte kreditkort för då får du säkert en "leverantör/kundrelation" med kreditkortsföretaget också) eller Swish.

Användarvisningsbild
Pellen
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-11-06
Ort: Ale

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav Pellen » 2021-06-20 19:51

Conan skrev:Vill du inte ha med Klarna att göra så betala med betalkort


Det trodde jag med. Betalningen gick igenom och varan skickades.
Dagen efter fick jag en faktura från Klarna. Beloppet skulle betalas inom 10 dagar annars :evil:
Efter ytterligare tre dagar fick jag ett mail att fakturan var betald.

Skojarföretag med slumpmässiga "misstag" för att lura folk.
En del är nöjda med Klarna. Det är inte jag.
Min fru var nöjd med Klarna. Det är hon inte nu.
AppleTV & LG BD390(NAD M56) - Pioneer VSX-924 - DCX2496 - NAD 208 x 2 - Carlsson OA51.3 & OB51
HDFury3 - Optoma HD70(TV), BarcoReality 909 (BarcoData 708s, BarcoGraphics 808 i reserv)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav MacBruce » 2021-06-20 21:47

hifikg skrev:Läser du alla medgivanden som du klickar på? Misstänker att man godkänner en hel del för att slippa de där enerverande pop-up fönstren om att "vi respekterar din intregritet..." pyttsan, provade "neka alla" på en sida och åkte rakt ut.


P.S. Dessvärre kan man inte blockera pop-up i webbläsaren, därför att då fungerar inte BankID på fil... Man kan för all del ställa om inför varje användning av BankID, men det ids man (jag) ju inte.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Mats
 
Inlägg: 560
Blev medlem: 2008-07-31
Ort: Stockholm

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav Mats » 2021-06-20 23:22

Klarna = skitföretag som tillför absolut noll i kundnytta. Bara förvirrande dialoger där man trott att man betalat saker som sen visar sig inte ha blivit betalade och där man då åker på avgift. Undvik!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav hifikg » 2021-06-21 00:21

Klarna skötte betalningen av parkering i Västerås under en kort tid, det var aldrig skoj. Man parkerade o betalade men det kom ändå påminnelser med dryga avgifter o jag betalade och på något vis låg jag ändå alltid på minus, till sist satte jag in ett fett belopp på deras konto, borde räcka för att parkera i flera år för min del. Då upphörde Västerås Stad med att använda dem och Klarna har inte hört av sig, de la väl slantarna i fikakassan.
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav MacBruce » 2021-06-21 06:49

Strul ser man överallt. Bara för någon vecka sedan avslöjades det ju, att t.ex Telia hade skickat betalningspåminnelser, Kronofogden och stämningar på folk som inte ens var kunder hos dem.

Själv fick jag, som jag skrev ovan, en betalningspåminnelse från Vårdcentralen, för en avgift som jag betalade vid besöket. Detta till råga på att de hade slarvat bort mina journaler...
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21102
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav E » 2021-06-21 11:00

MacBruce skrev:Strul ser man överallt. Bara för någon vecka sedan avslöjades det ju, att t.ex Telia hade skickat betalningspåminnelser, Kronofogden och stämningar på folk som inte ens var kunder hos dem.

Vet du om de lyckades bli av med de betalningsanmärkningar som jag antar att detta resulterade i?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav hifikg » 2021-06-21 11:06

E skrev:
MacBruce skrev:Strul ser man överallt. Bara för någon vecka sedan avslöjades det ju, att t.ex Telia hade skickat betalningspåminnelser, Kronofogden och stämningar på folk som inte ens var kunder hos dem.

Vet du om de lyckades bli av med de betalningsanmärkningar som jag antar att detta resulterade i?

Mvh E*


Ett brev från Fogden renderar inte i en betalningsanmärkning om det hanteras rätt av mottagaren.
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Betalning genom Klarna

Inläggav MacBruce » 2021-06-21 16:07

E skrev:
MacBruce skrev:Strul ser man överallt. Bara för någon vecka sedan avslöjades det ju, att t.ex Telia hade skickat betalningspåminnelser, Kronofogden och stämningar på folk som inte ens var kunder hos dem.

Vet du om de lyckades bli av med de betalningsanmärkningar som jag antar att detta resulterade i?

Mvh E*


Tyvärr, jag har inte sett någon "uppföljare".
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Nästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster