Finns en tråd om Topping E30 också. viewtopic.php?f=9&t=70620&hilit=Topping+E30
Om jag skall köpa så kommer jag använda en CD-transport, dvs ingen dator nu utan det är CD-skivor som spelas hos mig

Moderator: Redaktörer
Halbermensch skrev:Skulle kika på denna Gustard om jag skulle köpa DAC idag
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.17419/
Johan_Lindroos skrev:Som vanligt missar Amir att mäta viktiga saker vilket gör att mätresultatet ser bättre ut än vad det verkligen är. Det han borde göra är att mäta mer noggrant hur frekvensgången ser ut å båda ändarna av arbetsområdet inzoomat i nivå, medelvärdesbilda passbandsresponsen, excitera med minst två toner vid höga frekvenser nära halva samplingsfrekvensen.
Det man kan se från dessa mätningar är att digitalfiltervalen lämnar mer att önska. Inget av dem uppfyller min smak. NOS-läget borde inte finnas alls, liksom MQA-möjligheten.
Johan_Lindroos skrev:I praktiken är det väldigt svårt att höra skillnad på dagens D/A-omvandlare nästan oavsett pris, i synnerhet om man är i 40 årsåldern och uppåt (när det gäller diskantåtergivningen). Jag kan tycka att det är synd av tillverkare att så att säga diskriminera de yngre med allra bäst hörsel genom att inte se till att rekonstruktionsfiltret är tillräckligt bra. De tekniska möjligheterna finns, men är ofta inte inbyggda i de färdig-chiplösningar som finns tillgängliga. Därför kan det vara svårt för mindre tillverkare att realisera något bättre, i alla fall blir det dyrare.
Men du har väl en Onkyospelare som väl är ganska bra? Men den har kanske ingen digital-in. Men någon DAC för en lusentapp kanske kan duga, lite onödigt att lägga 5 papp eller mer på något som ändå inte blir hörbart bättre.
Baffel skrev:Jaså det gick bra att skriva om fast det inte har ett skit med din tråd att göra? Du önskade tips om den bästa. Vad man kan och inte kan höra för skillnad nämnde du inte. Självklart hör du ingen skillnad mellan div som föreslagits i denna tråd MEN det är ju inte vad din tråd handlar om.
Det köpte du med hull hår från Johan men när jag och Tangband i din tråd om slutsteg , i all vänlighet, påpekar att om du nu är hungrig på en portion vällagad t.ex spaghetti bolognese så varför inte då fixa en portion , eller låt säga 1,5 för att vara på den säkra sidan . Då blir du sur för att det inte föreslås recept på tre onödiga portioner.
P.s du kan ju fråga Johan om jag och Tangband har fel i det vi skrev i din tråd om slutsteg.
smile skrev:Baffel skrev:Jaså det gick bra att skriva om fast det inte har ett skit med din tråd att göra? Du önskade tips om den bästa. Vad man kan och inte kan höra för skillnad nämnde du inte. Självklart hör du ingen skillnad mellan div som föreslagits i denna tråd MEN det är ju inte vad din tråd handlar om.
Det köpte du med hull hår från Johan men när jag och Tangband i din tråd om slutsteg , i all vänlighet, påpekar att om du nu är hungrig på en portion vällagad t.ex spaghetti bolognese så varför inte då fixa en portion , eller låt säga 1,5 för att vara på den säkra sidan . Då blir du sur för att det inte föreslås recept på tre onödiga portioner.
P.s du kan ju fråga Johan om jag och Tangband har fel i det vi skrev i din tråd om slutsteg.
Så mycket dynga som du kräks ur dig på forumet så har jag full förståelse för att FBK förbiser dina inlägg...
Standarden sjunker ju flera inlägg du gör.
Att FBK lyssnar på Johans råd ser jag inget konstigt med, de har en viss bärighet och Johan har byggt upp en hög trovärdighet under många år.
smile skrev:Baffel skrev:Jaså det gick bra att skriva om fast det inte har ett skit med din tråd att göra? Du önskade tips om den bästa. Vad man kan och inte kan höra för skillnad nämnde du inte. Självklart hör du ingen skillnad mellan div som föreslagits i denna tråd MEN det är ju inte vad din tråd handlar om.
Så mycket dynga som du kräks ur dig på forumet så har jag full förståelse för att FBK förbiser dina inlägg...
Att FBK lyssnar på Johans råd ser jag inget konstigt med, de har en viss bärighet och Johan har byggt upp en hög trovärdighet under många år.
juanth skrev:smile skrev:Baffel skrev:Jaså det gick bra att skriva om fast det inte har ett skit med din tråd att göra? Du önskade tips om den bästa. Vad man kan och inte kan höra för skillnad nämnde du inte. Självklart hör du ingen skillnad mellan div som föreslagits i denna tråd MEN det är ju inte vad din tråd handlar om.
+1
Baffel skrev:smile skrev:Baffel skrev:Jaså det gick bra att skriva om fast det inte har ett skit med din tråd att göra? Du önskade tips om den bästa. Vad man kan och inte kan höra för skillnad nämnde du inte. Självklart hör du ingen skillnad mellan div som föreslagits i denna tråd MEN det är ju inte vad din tråd handlar om.
Musen som pep till. He he
Bryr mig inte ett skit om vad du tycker , pysen.
Baffel skrev:Rätt taktik nu? Tja du. Nu ska vi se. Vilka trådar har du skapat? Undrar om jag inte skulle bli lite mer aktiv i dem.
Eller mycket mer.....
Baffel skrev:Tycker det artar sig till att bli riktigt roligt.![]()
Pysslar lite med att pilla naglarna just nu men jag återkommer.
FBK skrev:Baffel skrev:Tycker det artar sig till att bli riktigt roligt.![]()
RoligtDet du gör nu är något helt annat.
juanth skrev:Så finns även Topping D10s (en bekant har precis köpt den, han är studiotekniker med bra öron och är mycket nöjd) den har ingen förstegsfunktion.
I min D50s så är original Opamp bytt till opa1642, samt att strömförsörjningen sköts av en Ifi.
Byte av OPA gav en påtaglig förbättring i det översta registret i mitt tycke. Vid bytet jämfördes två st D50s med original och 1642. Vid lyssning i mitt rum så skulle jag ta det i ett blindtest alla dagar i veckan.
Betydligt svårare att höra skillnad på de 7 filter som finns att välja på i D50s
Merparten hör jag inte någon skillnad på alls. Jag brukar köra med filter 1
smile skrev:FBK skrev:Baffel skrev:Tycker det artar sig till att bli riktigt roligt.![]()
RoligtDet du gör nu är något helt annat.
Ja, det är ett väldigt osmakligt beteende.
Tangband skrev:juanth skrev:Så finns även Topping D10s (en bekant har precis köpt den, han är studiotekniker med bra öron och är mycket nöjd) den har ingen förstegsfunktion.
I min D50s så är original Opamp bytt till opa1642, samt att strömförsörjningen sköts av en Ifi.
Byte av OPA gav en påtaglig förbättring i det översta registret i mitt tycke. Vid bytet jämfördes två st D50s med original och 1642. Vid lyssning i mitt rum så skulle jag ta det i ett blindtest alla dagar i veckan.
Betydligt svårare att höra skillnad på de 7 filter som finns att välja på i D50s
Merparten hör jag inte någon skillnad på alls. Jag brukar köra med filter 1
Topping d10s verkar ju vara bra tekniskt , den verkar ha bra rekonstruktionsfilter, bättre än e30.
Baffel skrev:Inte mitt fel att det inte är något drag i dig. Skriv på mer du istället för att kärringgnälla. Tips i all välmening.
juanth skrev:Nej det är ingen mus som piper.
Det är du som inte är mottaglig för någon som helst form av försiktiga påpekanden när du är överallt hela tiden, lägger dig i, kommer med irrelevanta förslag, lägger dig i sånt som du inte har någon koll på osv osv.
Smile har fullkomligt rätt.
Jag trodde aldrig att en enda person skulle kunna sänka ett helt forum men det är ditåt det barkar.
Folk tappar intresset när 8 av 10 trådar är startade av dig plus att du lägger dig i de övriga på de mest orimliga vis.
Jag är övertygad om att smile:s ord är något många skriver under på.
Många,inklusive mig har kommit med försiktiga påpekanden med en vänlig ton vid upprepade tillfällen men det är förgäves.
Får jag föreslå ett namnbyte till Buffel?
Användare som besöker denna kategori: RuneStone och 7 gäster