'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
oa51
 
Inlägg: 1319
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Tokstaden

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav oa51 » 2023-12-28 13:43

OD11 med originaldiskanter för 7900 kr!!! Nå´n måtta får det väl ändå vara...
https://hifitorget.se/visa_annons.php/sonab_od_11_teak_renoverade_b65oa_iv_192885.htm
Senast redigerad av oa51 2023-12-28 13:54, redigerad totalt 1 gång.
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1, Pioneer S-Cn301, 8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna)

Användarvisningsbild
oa51
 
Inlägg: 1319
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Tokstaden

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav oa51 » 2023-12-28 13:52

OA5 för 4500 kr. MYCKET pengar för dessa! Visserligen snygga faner var för sig men detta kan väl inte vara ett par utan två monohögtalarare. Ganska mediokert ljud enligt min mening jfr ned de andra 70- talarna.

https://hifitorget.se/visa_annons.php/sonab_carlsson_oa_5_typ2_i_restaurerat_absolut_toppskick_192834.htm
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1, Pioneer S-Cn301, 8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna)

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10226
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2023-12-28 16:16

Det har spårat ur som sagt. Eller är den några individer som spårat och som nu "försöker". Eller så kan det ju vara någon av de kriminella som härjar på blocket som försöker blåsa folk och har dem nu fått nys på Carlsson så vet man ju aldrig. Hur som helst så hoppas jag folk använder det sunda förnuftet lite så lägger sig denna hysteri förhoppningsvis. Jag blir bara trött av sådant här så jag får hoppa att läsa Carlsson annonserna framöver.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi

Användarvisningsbild
smile
 
Inlägg: 1144
Blev medlem: 2006-04-10
Ort: Rimbo

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav smile » 2023-12-28 16:18

Jag undrar var denna hype plötsligt kommit ifrån. :roll:

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10226
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2023-12-28 16:24

smile skrev:Jag undrar var denna hype plötsligt kommit ifrån. :roll:

Mitt fel ? :? Tipsar ju om fynd, (och skrivit om vad jag tycker om Carlsson ljud i en massa trådar)så det och kanske inom () kanske man inte ska göra... Nyss var det "för mycket" humor i en tråd och nu detta.
Nja.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32028
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Bill50x » 2023-12-28 16:47

oa51 skrev:OA5 för 4500 kr. MYCKET pengar för dessa! Visserligen snygga faner var för sig men detta kan väl inte vara ett par utan två monohögtalarare. Ganska mediokert ljud enligt min mening jfr ned de andra 70- talarna.

https://hifitorget.se/visa_annons.php/sonab_carlsson_oa_5_typ2_i_restaurerat_absolut_toppskick_192834.htm

Jo, detta är alldeles för dyrt, det handlar ju trots allt om en 50 år gammal högtalare konstruerad med ganska billiga element. Men, det är inte monohögtalare, det är ett stereopar som säljs. Och med rätt kringutrustning kan de låta ganska bra.

Beskrivningen av kontakterna är fel, det är precis tvärtom. Det sitter honor i högtalarna och hanar på sladdarna :-)

1-1,5 kkr kan de vara värda.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3294
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Calleberg » 2023-12-28 16:56

Det tar aldrig slut... :roll:
https://hifitorget.se/visa_annons.php/r ... 192807.htm
De dom köper sån här skit borde tamejfan omyndigförklaras. :)
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3400
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav eljulio » 2023-12-28 17:25

Calleberg skrev:Det tar aldrig slut... :roll:
https://hifitorget.se/visa_annons.php/r ... 192807.htm
De dom köper sån här skit borde tamejfan omyndigförklaras. :)



Lite så faktiskt... :cry:

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26709
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2023-12-28 18:03

Calleberg skrev:Det tar aldrig slut... :roll:
https://hifitorget.se/visa_annons.php/r ... 192807.htm
De dom köper sån här skit borde tamejfan omyndigförklaras. :)


Då då? De gör säkert jättemycket nytta... kanske i klass med Entreq's jordlådor!

https://positive-feedback.com/high-fidelity/acoustic-revive-rgc-24k/
Bilagor
rgc24.jpeg
rgc24.jpeg (137.79 KiB) Visad 2248 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26709
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2023-12-28 18:05

distad skrev:
smile skrev:Jag undrar var denna hype plötsligt kommit ifrån. :roll:

Mitt fel ? :? Tipsar ju om fynd, (och skrivit om vad jag tycker om Carlsson ljud i en massa trådar)så det och kanske inom () kanske man inte ska göra... Nyss var det "för mycket" humor i en tråd och nu detta.
Nja.


Japp, vi i Illuminati håller ett öga på dig, driv inte upp priserna för högt, då kommer nyrika kineser och mobbade oligarker att köpa upp ALLT.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
smile
 
Inlägg: 1144
Blev medlem: 2006-04-10
Ort: Rimbo

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav smile » 2023-12-28 18:20

distad skrev:
smile skrev:Jag undrar var denna hype plötsligt kommit ifrån. :roll:

Mitt fel ? :? Tipsar ju om fynd, (och skrivit om vad jag tycker om Carlsson ljud i en massa trådar)så det och kanske inom () kanske man inte ska göra... Nyss var det "för mycket" humor i en tråd och nu detta.
Nja.


Nä, absolut inte ditt fel, men när ett helt forum talar sig varma om en tillverkare som guds gåva till mänskligheten och vissa medlemmar suger upp allt som finns på begagnatmarknaden så är det ju inte så konstigt att priserna trissas upp.
Jag tyckte det var trevligare för några år sedan när den som var intresserad kunde fynda ett par Carlsson för ett rimligt pris.
Idag är allt upphausat och fynden och det roliga i det hela har försvunnit.

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav BellsnWhistles » 2023-12-28 19:50

smile skrev:....när ett helt forum talar sig varma om en tillverkare som guds gåva till mänskligheten och vissa medlemmar suger upp allt som finns på begagnatmarknaden så är det ju inte så konstigt att priserna trissas upp.
Jag tyckte det var trevligare för några år sedan när den som var intresserad kunde fynda ett par Carlsson för ett rimligt pris.
Idag är allt upphausat och fynden och det roliga i det hela har försvunnit.


:D :D :D Lite kul kommentar faktiskt.
Jag är nöjd med mina Popboxar i gästrummet på vinden, och OA5 hemma hos äldsta sonen där jag hälsar på lagom ofta så här bidras inte till någon Carlssonhausse.
Ja, Ino har fått se sig akterseglad av Carlsson de senaste 2 åren eller så på faktiskt.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26709
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2023-12-28 19:56

BellsnWhistles skrev:
smile skrev:....när ett helt forum talar sig varma om en tillverkare som guds gåva till mänskligheten och vissa medlemmar suger upp allt som finns på begagnatmarknaden så är det ju inte så konstigt att priserna trissas upp.
Jag tyckte det var trevligare för några år sedan när den som var intresserad kunde fynda ett par Carlsson för ett rimligt pris.
Idag är allt upphausat och fynden och det roliga i det hela har försvunnit.


:D :D :D Lite kul kommentar faktiskt.
Jag är nöjd med mina Popboxar i gästrummet på vinden, och OA5 hemma hos äldsta sonen där jag hälsar på lagom ofta så här bidras inte till någon Carlssonhausse.
Ja, Ino har fått se sig akterseglad av Carlsson de senaste 2 åren eller så på faktiskt.


Fördelen med Ino är att de fortfarande nytillverkas, tillgången är, i teorin, oändlig. Carlsson finns i ett mycket begränsat antal.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav BellsnWhistles » 2023-12-28 21:21

hifikg skrev:Fördelen med Ino är att de fortfarande nytillverkas, tillgången är, i teorin, oändlig. Carlsson finns i ett mycket begränsat antal.


Sant i.o.f.s. men å andra sidan så är många Carlsson idag uppgraderade med nya element, vilka finns på hyllan.
Vem som helst kan snickra ihop valfri Carlssonmodell och köpa element över disk.
Alla Ino har specialelement som ej går att uppbringa bortsett från konstruktören själv.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 844
Blev medlem: 2012-07-15

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Chris71 » 2023-12-28 22:02

BellsnWhistles skrev:
hifikg skrev:Fördelen med Ino är att de fortfarande nytillverkas, tillgången är, i teorin, oändlig. Carlsson finns i ett mycket begränsat antal.


Sant i.o.f.s. men å andra sidan så är många Carlsson idag uppgraderade med nya element, vilka finns på hyllan.
Vem som helst kan snickra ihop valfri Carlssonmodell och köpa element över disk.
Alla Ino har specialelement som ej går att uppbringa bortsett från konstruktören själv.


Men enligt konstruktören själv så finns det oändligt med tid då man hela tiden får ny och att INO element står i travar både här och där så torde tillgången vara säkrad för all framtid både gällande element och tid.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26709
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2023-12-28 22:21

BellsnWhistles skrev:
hifikg skrev:Fördelen med Ino är att de fortfarande nytillverkas, tillgången är, i teorin, oändlig. Carlsson finns i ett mycket begränsat antal.


Sant i.o.f.s. men å andra sidan så är många Carlsson idag uppgraderade med nya element, vilka finns på hyllan.
Vem som helst kan snickra ihop valfri Carlssonmodell och köpa element över disk.
Alla Ino har specialelement som ej går att uppbringa bortsett från konstruktören själv.


Njae... inte vem som helst som spikar ihop ett par OA52. 70-talarna ser lite lättare ut och jag byggde en (1) själv en gång. I slöjden. Enda likheten med Carlsson var väl att elementet (ett) var riktat uppåt, i mitt fall, rakt uppåt. O så målade jag eländet orange :) Filter visste varken jag eller slöjdläraren vad det var, fast med ett enda element kanske det är överkurs?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10226
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2023-12-28 23:57

hifikg skrev:
distad skrev:
smile skrev:Jag undrar var denna hype plötsligt kommit ifrån. :roll:

Mitt fel ? :? Tipsar ju om fynd, (och skrivit om vad jag tycker om Carlsson ljud i en massa trådar)så det och kanske inom () kanske man inte ska göra... Nyss var det "för mycket" humor i en tråd och nu detta.
Nja.


Japp, vi i Illuminati håller ett öga på dig, driv inte upp priserna för högt, då kommer nyrika kineser och mobbade oligarker att köpa upp ALLT.

Då har du en mindre att hålla ett öga på nu då. Jag tror andra trissar upp priserna mer eller mindre medvetet, men det är vad jag tror. Inser att jag har för mycket humor i mig, dvs lite skojig och så och det är kanske ett sätt för mig att hålla uppe humöret pga det jag lider av eller är det något annat, men det uppskattas inte så jag stiger av. Ha det gott Illuminati och andra trevliga själar på forumet. :)
Senast redigerad av distad 2023-12-29 00:11, redigerad totalt 1 gång.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10226
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2023-12-29 00:03

smile skrev:
distad skrev:
smile skrev:Jag undrar var denna hype plötsligt kommit ifrån. :roll:

Mitt fel ? :? Tipsar ju om fynd, (och skrivit om vad jag tycker om Carlsson ljud i en massa trådar)så det och kanske inom () kanske man inte ska göra... Nyss var det "för mycket" humor i en tråd och nu detta.
Nja.


Nä, absolut inte ditt fel, men när ett helt forum talar sig varma om en tillverkare som guds gåva till mänskligheten och vissa medlemmar suger upp allt som finns på begagnatmarknaden så är det ju inte så konstigt att priserna trissas upp.
Jag tyckte det var trevligare för några år sedan när den som var intresserad kunde fynda ett par Carlsson för ett rimligt pris.
Idag är allt upphausat och fynden och det roliga i det hela har försvunnit.

Skönt att veta att det inte är mitt fel att priserna "trissas" och en massa "sparar högtalare på hög" där hemma i alla vrår som finns. Jag har bara talat gott om något som jag gillar, och jag har ju inte ens ett 1 enda par Carlsson....
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26709
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2023-12-29 01:42

distad skrev:
hifikg skrev:
distad skrev:Mitt fel ? :? Tipsar ju om fynd, (och skrivit om vad jag tycker om Carlsson ljud i en massa trådar)så det och kanske inom () kanske man inte ska göra... Nyss var det "för mycket" humor i en tråd och nu detta.
Nja.


Japp, vi i Illuminati håller ett öga på dig, driv inte upp priserna för högt, då kommer nyrika kineser och mobbade oligarker att köpa upp ALLT.

Då har du en mindre att hålla ett öga på nu då. Jag tror andra trissar upp priserna mer eller mindre medvetet, men det är vad jag tror. Inser att jag har för mycket humor i mig, dvs lite skojig och så och det är kanske ett sätt för mig att hålla uppe humöret pga det jag lider av eller är det något annat, men det uppskattas inte så jag stiger av. Ha det gott Illuminati och andra trevliga själar på forumet. :)


Du har humor säger du. Du tror inte att mitt inlägg var skrivet med en glimt i ögat?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
VintageHiFi
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2013-09-08

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav VintageHiFi » 2023-12-30 19:49

Svart bälte i överpris....
OA-12 för 11000:- i utrop.

https://www.tradera.com/item/170301/618 ... arstingar-

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav BellsnWhistles » 2023-12-30 21:25

Nu anser jag i.o.f.s. att man får fråga efter vilket pris som helst så länge det är frivilligt att köpa/möjligt att avstå.
Men då Carlsson är på tapeten så... :-)
Kul ändå att Stigs gamla konstruktioner är så poppis fortfarande.

https://hifitorget.se/visa_annons.php/s ... 193035.htm
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav BellsnWhistles » 2023-12-30 21:32

VintageHiFi skrev:Svart bälte i överpris....
OA-12 för 11000:- i utrop.

https://www.tradera.com/item/170301/618 ... arstingar-


Ur annonsen, "kostymkit", det var nytt för mig, är det ett etablerat uttryck?
Annars såg de ju väldigt fina ut, skulle säkert kosta mer än 11' om någon skulle nytillverka dem idag.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Kermit116
 
Inlägg: 1278
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Kermit116 » 2023-12-30 22:10

"Kostymkiten" marknadsförs intensivt på tradera av ngn snubbe som inte kan stava till Hässleholm och som sannolikt fick en 3d-printer som sin senaste födelsedagspresent.

Säljaren av de upphottade oa-12.Satori har nog lagt på sedvanlig detaljhandelsmarginal på de plastmojänger han köpt fr Hässleholm samt värderat sin tid på ett sätt som normalt anstår en teknisk konsult (ex moms).

F ö har samme säljare fått krypa ned fr 22 000 till 20 000 som startbud
med de OA-51/61 han försökt kränga senaste månaden. Att ett gammalt par oa-51 i valnöt med sunkiga orginal element kostar 6tsek vet jag (been there) och att Hifikit tar 14 för Öhmans/SSCs uppgraderingskit innebär med automatik inte att slutresultatet är värt 20 000 i allas öron. Dock är SSC&Co's förmåga t ... så väldokumenterad att det nog kanske funkar med 51/61:orna

Sagt det förr; den som köpte Juanths 51.N för cirka ett år sedan för 10-11papp gjorde ett fynd.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Kermit116
 
Inlägg: 1278
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Kermit116 » 2023-12-30 22:39

Dom här skulle jag aldrig våga köpa.

Det står ju inget i annonsen om i vilken riktning dom använts.

https://hifitorget.se/visa_annons.php/e ... 193040.htm
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav BellsnWhistles » 2023-12-30 23:08

Jag får intrycket av att det oftast är privatpersoner som säljer dessa allsköns fruktansvärt överprissatta kablar, så någon i konsumentledet är ju alltså tvärkorkad/blivit tvärlurad.
Det skulle vara intressant att se hur köpkretsen ser ut.
Jag blir också intresserad av vad de som säljer istället kommer använda?
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

AlbertHall
 
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2019-11-13

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav AlbertHall » 2023-12-31 01:12

Kermit116 skrev:Dom här skulle jag aldrig våga köpa.

Det står ju inget i annonsen om i vilken riktning dom använts.

https://hifitorget.se/visa_annons.php/e ... 193040.htm


Nej har han haft den felvänd är den ju sönderspelad.

AlbertHall
 
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2019-11-13

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav AlbertHall » 2023-12-31 01:35

BellsnWhistles skrev:Jag får intrycket av att det oftast är privatpersoner som säljer dessa allsköns fruktansvärt överprissatta kablar, så någon i konsumentledet är ju alltså tvärkorkad/blivit tvärlurad.
Det skulle vara intressant att se hur köpkretsen ser ut.
Jag blir också intresserad av vad de som säljer istället kommer använda?


De som säljer kommer att köpa något ännu dummare och dyrare. Eftersom när några veckor gått var skillnaden noll och då griper de efter nästa halmstrå. Dyrare är med automatk bättre. Och så rullar det på tills döddagar.

Köpkretsen hittar du på ett annat svenskt forum. Säger inte vilket.
Kejsaren är ju naken. Men där anammas allt:
Kabellyftare
Shaktistenar
Audiofila switchar
Audiofila CATkablar
Audiofila strömrenare
Audiofila strömkablar

Det viktigaste för välljudet är dock riktigt dyra kablar. Där är det STOR skillnad. Men de måste spelas in i några hundra timmar innan de "öppnar upp".

Där hittar du också en tro på att en kabel kan ändra frekvensgången och hjälpa upp en lite basfattig återgivning. Och mycket, mycket mer.
Underhållning på topp.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26709
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2023-12-31 15:33

De riktigt braiga kablarna måste spelas in i minst 8 timmar varje gång man drar ur dem. Lätt att förstå, men tänk på att det gör det svårt att blindtesta utan två identiska uppsättningar. Om skillnaden inte framstår tydligt då så kan förstås den ena, eller den andra, riggen vara behäftad med fel, så bara för att man inte hör skillnad kan den ändå vara tydlig.
Betalar man en dryg mille för sina högtalarkablar är man sannolikt väl införstådd med det ovan skrivna.

:mrgreen:
Sitter nöjd :)

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1213
Blev medlem: 2022-11-10

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Imperial-Blomman » 2023-12-31 16:09

De e skillnad på olika kablar då en kabel fungerar som ett filter.
Inget konstigt m de.
Hur stor den skillnaden e i verkligheten överlåter ja envar å avgöra.
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Kermit116
 
Inlägg: 1278
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Kermit116 » 2024-01-01 20:56

smile skrev:...
Jag tyckte det var trevligare för några år sedan när den som var intresserad kunde fynda ett par Carlsson för ett rimligt pris.
Idag är allt upphausat och fynden och det roliga i det hela har försvunnit.

Det går fortfarande att göra Carlssonfynd tycker jag även om vi sett exempel under senaste tiden att säljare försöker ta priserna till en annan nivå.

I tråden för Carlssonfynd har jag skrivit om ett par OA-52 (Gen1) i Lindesberg för 5 000. Det tycker jag är mycket Carlsson för pengarna.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster