'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
spiii
 
Inlägg: 257
Blev medlem: 2013-06-18
Ort: Kungsäter

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav spiii » 2022-11-30 22:15

Det är väl snarare tvärtom. Pga. den lägre spänningen blir strömmen högre "over there". Det är därför ljudet blir så vilsamt när kablarna kommer hit och inte behöver jobba så hårt eftersom dom redan är upptränade!
Det är tur att fantasier är gratis. Undrar vad jag skulle ha råd att äta annars?

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 834
Blev medlem: 2012-07-15

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Chris71 » 2022-11-30 22:26

spiii skrev:Det är väl snarare tvärtom. Pga. den lägre spänningen blir strömmen högre "over there". Det är därför ljudet blir så vilsamt när kablarna kommer hit och inte behöver jobba så hårt eftersom dom redan är upptränade!


Aha så det är kopparns kristallisering vid inspelningen som ger välljudet, finns det då någon jättedyr apparat som jag kan köpa för att re-generera kablarna var 6:e månad när jag spelat sönder dem med 235V?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2022-11-30 23:51

Ni skickar dem väl till institutet i Schweiz vartannat år och får dem kryobehandlade? Annars är det kört!

Att skicka mina rör har jag aldrig tänkt på, shame on me!
Bilagor
cryo.png
cryo.png (1.66 MiB) Visad 2803 gånger
Senast redigerad av hifikg 2022-12-01 00:59, redigerad totalt 2 gånger.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Calleberg » 2022-12-01 00:35

Chris71 skrev:
spiii skrev:Det är väl snarare tvärtom. Pga. den lägre spänningen blir strömmen högre "over there". Det är därför ljudet blir så vilsamt när kablarna kommer hit och inte behöver jobba så hårt eftersom dom redan är upptränade!


Aha så det är kopparns kristallisering vid inspelningen som ger välljudet, finns det då någon jättedyr apparat som jag kan köpa för att re-generera kablarna var 6:e månad när jag spelat sönder dem med 235V?


Tyvärr så gör det ju det, orkar inte leta rätt på den nu, hette nåt i stil med cable burner, skulle visst "spela in" kablar både bättre och snabbare ...
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 834
Blev medlem: 2012-07-15

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Chris71 » 2022-12-01 10:26

Calleberg skrev:
Chris71 skrev:
spiii skrev:Det är väl snarare tvärtom. Pga. den lägre spänningen blir strömmen högre "over there". Det är därför ljudet blir så vilsamt när kablarna kommer hit och inte behöver jobba så hårt eftersom dom redan är upptränade!


Aha så det är kopparns kristallisering vid inspelningen som ger välljudet, finns det då någon jättedyr apparat som jag kan köpa för att re-generera kablarna var 6:e månad när jag spelat sönder dem med 235V?


Tyvärr så gör det ju det, orkar inte leta rätt på den nu, hette nåt i stil med cable burner, skulle visst "spela in" kablar både bättre och snabbare ...


Perfekt då kan jag komplettera min CD-kant svarv, mina gröna pennor och blomlådorna med äkta "jord" med ytterligare en livsnödvändig sak

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Calleberg » 2022-12-01 13:16

Här har du underverket, lite i repris eftersom den finns i början på den här tråden ochså...

https://hagerman-audio-labs.myshopify.c ... aIw89XxD0M
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

AlbertHall
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2019-11-13

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav AlbertHall » 2022-12-01 21:15

hifikg skrev:Ni skickar dem väl till institutet i Schweiz vartannat år och får dem kryobehandlade? Annars är det kört!

Att skicka mina rör har jag aldrig tänkt på, shame on me!


Jag skickade kylskåpet. Maten har aldrig smakat bättre.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2022-12-06 00:07

https://hifitorget.se/visa_annons.php/s_booster_mk2_9v_168939.htm

Han kanske skulle ha anslutit strömrenaren (med hifisäkring och allt) till kameran...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2022-12-06 09:24

Tycker man ska ta mycket med en nypa salt på Tradera numera. En del grejer är det helt tokigt höga priser på som jag ser som fantasipriser och mycket av det bara återkommer eller så är det ett fast pris som dem kan drömma om och det är mer skrot än någonsin. Verkar som folk försöker sälja allt möjligt som normalt hade hamnat på tippen pga. att grejerna låter helt enkelt inte bra. Det verkar som folk är fattiga numera. De där QRS-500 för 400kr som fanns på blocket åker åttor runt 99% av det som ligger ut för under 1000kr.
Några exempel på tokerierna på Tradera. https://www.tradera.com/item/170602/572 ... inkl-fjarr En Technics SL-PS7 ifrån 2000 för 2998kr 8O
https://www.tradera.com/item/170613/572 ... ott-skick- Köp nu, för 3500kr 8O

Jag hoppas folk har lite koll annars är risken "stor" att de blir besvikna.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2022-12-07 15:34

Betalar folk 6500kr för den här :?: https://www.blocket.se/annons/varmland/ ... /105626022 Marantz CD-80
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2022-12-07 17:17

Och detta är för dyrt. https://hifitorget.se/visa_annons.php/p ... 169050.htm Samma utan högtalare gick häromdagen för 1500kr. Det ska vara som i reklamen till ÖB billigt billigt billigt
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Kermit116 » 2022-12-08 01:48

FBK skrev:Och detta är för dyrt. https://hifitorget.se/visa_annons.php/p ... 169050.htm Samma utan högtalare gick häromdagen för 1500kr. Det ska vara som i reklamen till ÖB billigt billigt billigt

Den CD-spelaren, NAD C538, är deras budgetspelare och säljs ny fortfarande för 5 800sek och jag vet en kompis som har/hade en sån och gillar den. För något knappt år sedan så var jag med på Tradera o bjöd på en sån och jag tror den landade på halva nypriset cirka. För den som vill ha ett startpaket, inkl cd-spelare, så är väl inte 5papp helt uppåt väggarna även om det inte är billigt?
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2022-12-08 02:37

Kermit116 skrev:
FBK skrev:Och detta är för dyrt. https://hifitorget.se/visa_annons.php/p ... 169050.htm Samma utan högtalare gick häromdagen för 1500kr. Det ska vara som i reklamen till ÖB billigt billigt billigt

Den CD-spelaren, NAD C538, är deras budgetspelare och säljs ny fortfarande för 5 800sek och jag vet en kompis som har/hade en sån och gillar den. För något knappt år sedan så var jag med på Tradera o bjöd på en sån och jag tror den landade på halva nypriset cirka. För den som vill ha ett startpaket, inkl cd-spelare, så är väl inte 5papp helt uppåt väggarna även om det inte är billigt?

Då måste jag sett fel spelare på förra annonsen...
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 834
Blev medlem: 2012-07-15

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Chris71 » 2022-12-14 00:33

Kunde ju varit bra tills någon fick för sig att orginalinfästningen av basarna inte dög och fullkomligt slaktade upphängningen med några extra skruvar.

https://www.tradera.com/item/170301/574 ... -bra-skick

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2022-12-14 00:37

Chris71 skrev:Kunde ju varit bra tills någon fick för sig att orginalinfästningen av basarna inte dög och fullkomligt slaktade upphängningen med några extra skruvar.

https://www.tradera.com/item/170301/574 ... -bra-skick


Är det inte bara att skruva ur dem?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2022-12-14 00:51

Chris71 skrev:Kunde ju varit bra tills någon fick för sig att orginalinfästningen av basarna inte dög och fullkomligt slaktade upphängningen med några extra skruvar.

https://www.tradera.com/item/170301/574 ... -bra-skick

Nu börjar det kosta att vara OA50 ägare, ser jag....
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2022-12-14 00:52

FBK skrev:
Chris71 skrev:Kunde ju varit bra tills någon fick för sig att orginalinfästningen av basarna inte dög och fullkomligt slaktade upphängningen med några extra skruvar.

https://www.tradera.com/item/170301/574 ... -bra-skick

Nu börjar det kosta att vara OA50 ägare, ser jag....


Någon hundring mer än jag gav för mina OD11, det borde de väl vara värda?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2022-12-14 00:55

hifikg skrev:
FBK skrev:
Chris71 skrev:Kunde ju varit bra tills någon fick för sig att orginalinfästningen av basarna inte dög och fullkomligt slaktade upphängningen med några extra skruvar.

https://www.tradera.com/item/170301/574 ... -bra-skick

Nu börjar det kosta att vara OA50 ägare, ser jag....


Någon hundring mer än jag gav för mina OD11, det borde de väl vara värda?

Mina kostade 2000kr................. :D
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2022-12-14 01:01

Risken är att de blir så dyra en vacker dag att många entusiaster inte kan låta bli att sälja och därefter få framleva sina liv i audiofilt armod och elände med ett par "moderna" högtalare som ett tragiskt substitut. Låt deras egenskaper förbli en svensk statshemlighet, som någon uttryckte det tidigare ikväll :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2022-12-14 01:03

hifikg skrev:Risken är att de blir så dyra en vacker dag att många entusiaster inte kan låta bli att sälja och därefter få framleva sina liv i audiofilt armod och elände med ett par "moderna" högtalare som ett tragiskt substitut. Låt deras välljudande egenskaper förbli en svensk statshemlighet, som någon uttryckte det tidigare ikväll :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 834
Blev medlem: 2012-07-15

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Chris71 » 2022-12-14 02:05

hifikg skrev:
Chris71 skrev:Kunde ju varit bra tills någon fick för sig att orginalinfästningen av basarna inte dög och fullkomligt slaktade upphängningen med några extra skruvar.

https://www.tradera.com/item/170301/574 ... -bra-skick


Är det inte bara att skruva ur dem?


Jo om inte upphängningen slitits sönder när de monterades :(

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Kermit116 » 2022-12-14 09:15

Det är ett par Gen1 (stålhuv, terminalerna på sidan) som uppgraderats.

Baselementinfästningarna skiljer sig åt mellan olika par bland Gen1, några har skruvarna genom hålen i elementen, andra har de svarta plastplupparna som griper tag i elementet. Här är någon som tyckt att "hängslen och svångrem" behövs. Precis som Chris skriver så tar kanterna stryk om det inte görs bra. Kanske möjligt att fixa med att ta bort skruvarna (och täta hålen i lådan) och hoppas kanterna håller så länge det går.

Huvarna ser ju räta ut, jag ser heller inga större skador i vinylen vid en snabb titt. Hade gärna sett ett foto med huven av framifrån för att förvissa mig om att det är Vifa-diskanter. OA-50.2 påstås vara en någorlunda välljudande högtalare.

Köp nu för 8 900 är utopiskt, 3900 är inte dyrt. Givet att det senaste veckan gått att köpa ett par vita 52or för 5papp så tror jag dock inte man ska förvänta sig vilka priser som helst. Om det nu är prestanda som styr priset?? Att 50, men inte 52, kan sägas ha WAF och att det finns dom som hellre gillar svarta högtalare än vita talar kanske för ett högre slutpris än 3 900sek, snygga exemplar orginal Gen1 har i 08:a sålts för mer i närtid.

Ett direkt o-fynd tycker dock inte jag att det är för den som ska ha för eget bruk.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel
 
Inlägg: 2504
Blev medlem: 2009-10-06
Ort: ho-acoustic

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav STDI » 2022-12-14 09:50

Kermit116 skrev:Det är ett par Gen1 (stålhuv, terminalerna på sidan) som uppgraderats.

Baselementinfästningarna skiljer sig åt mellan olika par bland Gen1, några har skruvarna genom hålen i elementen, andra har de svarta plastplupparna som griper tag i elementet. Här är någon som tyckt att "hängslen och svångrem" behövs. Precis som Chris skriver så tar kanterna stryk om det inte görs bra. Kanske möjligt att fixa med att ta bort skruvarna (och täta hålen i lådan) och hoppas kanterna håller så länge det går.

Huvarna ser ju räta ut, jag ser heller inga större skador i vinylen vid en snabb titt. Hade gärna sett ett foto med huven av framifrån för att förvissa mig om att det är Vifa-diskanter. OA-50.2 påstås vara en någorlunda välljudande högtalare.

Köp nu för 8 900 är utopiskt, 3900 är inte dyrt. Givet att det senaste veckan gått att köpa ett par vita 52or för 5papp så tror jag dock inte man ska förvänta sig vilka priser som helst. Om det nu är prestanda som styr priset?? Att 50, men inte 52, kan sägas ha WAF och att det finns dom som hellre gillar svarta högtalare än vita talar kanske för ett högre slutpris än 3 900sek, snygga exemplar orginal Gen1 har i 08:a sålts för mer i närtid.

Ett direkt o-fynd tycker dock inte jag att det är för den som ska ha för eget bruk.

Det finns även fabrikstillverkade varianter med monteringsskruv, alltså skruv med stor skalle, som skruvats utanför elementet och där skruvskallen trycker på elementkorgen. Jag tror att alla fabrikstillverkade OA50.2 har den "taggiga" plastdistans som syns på bilden medan OA50 har haft minst två fastsättningsvarianter.

Kanterna som syns i annonsen är redan förstörda. Man ser tydliga sprickor och vridningar. Men precis som man byter kanter på gamla SC165 och andra element med skumkant så kan man byta gummikanter. Annars kan man byta till B65oaIV som nog är likvärdiga.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 834
Blev medlem: 2012-07-15

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Chris71 » 2022-12-15 00:25

STDI skrev:
Kermit116 skrev:Det är ett par Gen1 (stålhuv, terminalerna på sidan) som uppgraderats.

Baselementinfästningarna skiljer sig åt mellan olika par bland Gen1, några har skruvarna genom hålen i elementen, andra har de svarta plastplupparna som griper tag i elementet. Här är någon som tyckt att "hängslen och svångrem" behövs. Precis som Chris skriver så tar kanterna stryk om det inte görs bra. Kanske möjligt att fixa med att ta bort skruvarna (och täta hålen i lådan) och hoppas kanterna håller så länge det går.

Huvarna ser ju räta ut, jag ser heller inga större skador i vinylen vid en snabb titt. Hade gärna sett ett foto med huven av framifrån för att förvissa mig om att det är Vifa-diskanter. OA-50.2 påstås vara en någorlunda välljudande högtalare.

Köp nu för 8 900 är utopiskt, 3900 är inte dyrt. Givet att det senaste veckan gått att köpa ett par vita 52or för 5papp så tror jag dock inte man ska förvänta sig vilka priser som helst. Om det nu är prestanda som styr priset?? Att 50, men inte 52, kan sägas ha WAF och att det finns dom som hellre gillar svarta högtalare än vita talar kanske för ett högre slutpris än 3 900sek, snygga exemplar orginal Gen1 har i 08:a sålts för mer i närtid.

Ett direkt o-fynd tycker dock inte jag att det är för den som ska ha för eget bruk.

Det finns även fabrikstillverkade varianter med monteringsskruv, alltså skruv med stor skalle, som skruvats utanför elementet och där skruvskallen trycker på elementkorgen. Jag tror att alla fabrikstillverkade OA50.2 har den "taggiga" plastdistans som syns på bilden medan OA50 har haft minst två fastsättningsvarianter.

Kanterna som syns i annonsen är redan förstörda. Man ser tydliga sprickor och vridningar. Men precis som man byter kanter på gamla SC165 och andra element med skumkant så kan man byta gummikanter. Annars kan man byta till B65oaIV som nog är likvärdiga.


Ofyndet i mina ögon är väl kanske inte vad de kan bli utan vad de är just nu, en icke hel högtalare där säljaren tycker att 3900 är ett bra ingångsbud och 8900 är ett realistiskt köppris, med såna förväntningar så tycker jag att man åtminstone borde fått ett par uppdaterade eller ganska perfekta original eller allra mist ett par hela högtalare.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2022-12-15 01:47

Nu såg jag var han hade satt som köp nu....8O *jisses* Då är det bara att köpa par färdiga OA51N för 1-3 tusen till så är man i hamn. Eller OA52N eller annan OA52. OA52.2 OA52LE OA52.3
Om jag satt med 9000kr så hade det hamnat på ett rimligt prissatta slitna OA50 och SB projekt. Men det här är ju rent löjligt och han kommer äga högtalarna resten av livet om han satt budspärr i närheten av 9.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2022-12-15 01:53

Dessa har ju varit ut länge, så de kan man också säga ofynd om. Kommer i slutändan hamna långt under. https://www.tradera.com/item/170301/569 ... sson-oa-51
Men det finns måååånga ofynd på Tradera. Det är marknaden för de stora fynden och de stora ofynden.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
idea
 
Inlägg: 772
Blev medlem: 2010-12-14
Ort: Gbg

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav idea » 2022-12-15 15:59

Fast det där är ju HiFi-stället i Göteborgs handlarsida på Tradera. Finns även direkt på hans egen hemsida https://hifistallet.se/produktkategori/vintage/ så jag tror han vet ganska väl vad han kan få ut för pris på det han säljer.
Nu är jag kanske lite jävig eftersom jag köpt merparten av mina högtalare av honom, fast det var nya högtalare.
Idea what a great ID

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Kermit116 » 2022-12-17 13:52

FBK skrev:Dessa har ju varit ut länge, så de kan man också säga ofynd om. Kommer i slutändan hamna långt under. https://www.tradera.com/item/170301/569 ... sson-oa-51
Men det finns måååånga ofynd på Tradera. Det är marknaden för de stora fynden och de stora ofynden.

Auktionen förlängd från igår till den 15 januari. Tror nog att FBK har rätt med reservation för att siste idioten ännu inte är född.

Men, med risk för att framstå som just en av dessa idioter; tar man bort elementskydden så avslöjas en mycket vacker högtalare som i rätt miljö kan framstå som "a piece of art". Detta lilla konstverk är därtill välljudande.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel
 
Inlägg: 2504
Blev medlem: 2009-10-06
Ort: ho-acoustic

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav STDI » 2022-12-17 14:38

Kermit116 skrev:
FBK skrev:Dessa har ju varit ut länge, så de kan man också säga ofynd om. Kommer i slutändan hamna långt under. https://www.tradera.com/item/170301/569 ... sson-oa-51
Men det finns måååånga ofynd på Tradera. Det är marknaden för de stora fynden och de stora ofynden.

Auktionen förlängd från igår till den 15 januari. Tror nog att FBK har rätt med reservation för att siste idioten ännu inte är född.

Men, med risk för att framstå som just en av dessa idioter; tar man bort elementskydden så avslöjas en mycket vacker högtalare som i rätt miljö kan framstå som "a piece of art". Detta lilla konstverk är därtill välljudande.

Det är ingen auktion utan ett "köp"-pris. Samma som de har i annonsen på Hifi-torget. Jag tycker också att priset är högt men jag tror nog att butiken vet vad de gör när de sätter sitt pris. De kan också vara beredda att sänka det vid behov.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
RobotKeso
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 2013-04-27

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav RobotKeso » 2022-12-23 13:05

https://www.tradera.com/item/575399217
Bara 400 spänn för dessa hi-end grejjer. Tycker elementen verkar passa perfekt.
Bild
Den här ankdammen är inte stor nog för oss båda

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster