'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Ted_B » 2021-07-01 17:45

Utbrutet ur den "riktiga" tipstråden // Redaktör'N

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Skynda och köp innan någon annan hinner före!
https://hifitorget.se/visa_annons.php/k ... 131481.htm

Herregud! :roll:
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
NADifierad
inaktiv
 
Inlägg: 15267
Blev medlem: 2009-01-04
Ort: Karlskrona

Re: Hifi-fynd du inte bör missa!?

Inläggav NADifierad » 2021-07-01 18:18

För sent…
Vad var det?
Stereo = Dator, TV, Optiskt, Najda, InterM R300plus, Fukdist och 2 x 18” infra.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Hifi-fynd du inte bör missa!?

Inläggav Calleberg » 2021-07-01 18:19

Mmmm, underbart, att skjuta en sån där audiosäkring kostar som 8st Hager 10A dvärgbrytare...


Detta var det:
https://svalander.se/shoppen/saekringar ... gshaallare
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Hifi-fynd du inte bör missa!?

Inläggav Ted_B » 2021-07-01 20:44

Ja, alltså det var ironiskt menat 8)
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Hifi-fynd du inte bör missa!?

Inläggav distad » 2021-07-01 21:11

Säkringar som påverkar ljudet. Nej det går inte. En kabel som ljudet ska igenom,ja där kan det hända grejer.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Hifi-fynd du inte bör missa!?

Inläggav hcl » 2021-07-07 09:08

OBS! Känsliga läsare varnas!

Stor prissänkning på grendosa/nätfilter: https://www.hifiexperience.se/varkampanj-utforsaljning/ansuz-mainz-8-d2-paket

Kombineras med fördel med en uppsättning av följande nätkablar: https://www.hifiexperience.se/produkter/kablar/natkablar/natkablar-terminerade/ansuz-mainz-d2-10

Spoiler:
Visa
Förmodligen är dessa ungefär lika bra som några kablar för någon eller möjligen några hundringar, men oavsett om de är bra eller ej, till vilken anläggning kan det vara vettigt att köpa strömkablar för 500000+ SKr?
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hifi-fynd du inte bör missa!?

Inläggav hifikg » 2021-07-07 11:21

Hajade till när jag såg priset https://hifitorget.se/visa_annons.php/nordost_odin2_131703.htm är det möjligt? Bara 130.000?? Men så såg jag att det handlar om en demokabel o såna kan ha varit felvända o allt möjligt, som att köpa en vanskött bil, brrr....
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Adhoc
 
Inlägg: 3708
Blev medlem: 2005-06-29
Ort: Göteborg

Re: Hifi-fynd du inte bör missa!?

Inläggav Adhoc » 2021-07-07 15:27

Ja, fy för satan. Undvik! Lurifaxar (och luriga mejl) finns överallt. Vill bara påminna om vad felvända kablage kan betyda i förlängningen; en durör-snutt med år på nacken men alltjämt högaktuellt ämne: https://youtu.be/f0NUcjUoGpw Notera pilriktningen på kabeln!!!

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Hifi-fynd du inte bör missa!?

Inläggav Calleberg » 2021-07-07 16:01

hifikg skrev:Hajade till när jag såg priset https://hifitorget.se/visa_annons.php/nordost_odin2_131703.htm är det möjligt? Bara 130.000?? Men så såg jag att det handlar om en demokabel o såna kan ha varit felvända o allt möjligt, som att köpa en vanskött bil, brrr....


Det här är ju fn ett sämmre köp en blomjordslådan från Entreq, finns det ingen hejd på galenskaperna :roll:
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2021-07-09 06:54

https://www.rehifi.se/nyheter/guru-audio-solid Kostar 1700kr ny 8O Undrar om de där läder bitarna påverkar ljudet..... Skulle aaaldrig lägga så mycket pengar på de där :roll:
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Nattlorden » 2021-07-09 07:26

FBK skrev:https://www.rehifi.se/nyheter/guru-audio-solid Kostar 1700kr ny 8O Undrar om de där läder bitarna påverkar ljudet..... Skulle aaaldrig lägga så mycket pengar på de där :roll:
[ Bild ]


Haha... skulle tro att funktionen är att stoppa "uppflätningsrisken" och att det var enklare att sätta loggan där än att beställa kabel eller kontakter med tryckt varumärke på. Prisvärdheten är väl som all annan hifikabel... usel. :lol:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2021-07-09 08:08

Nattlorden skrev:
FBK skrev:https://www.rehifi.se/nyheter/guru-audio-solid Kostar 1700kr ny 8O Undrar om de där läder bitarna påverkar ljudet..... Skulle aaaldrig lägga så mycket pengar på de där :roll:
[ Bild ]


Haha... skulle tro att funktionen är att stoppa "uppflätningsrisken" och att det var enklare att sätta loggan där än att beställa kabel eller kontakter med tryckt varumärke på. Prisvärdheten är väl som all annan hifikabel... usel. :lol:

Mitt inlägg var som sagt med en massa humor :mrgreen: Men det har gått mode i att nu för tiden kan man knappt köpa högtalarkabel över budget modell som förr såldes på lösmeter, nu är det pråliga kontakter och så kostar det onödigt mycket. :roll:
För egen del så ska jag testa en hel hög med högtalarkabel. Men det är både gammalt som jag köpt begagnat och sådant som finns i butik idag.viewtopic.php?f=16&t=13982&start=390
Jag tycker sådant är roligt, men jag vet att de flesta andra inte tycker som jag. Men de ska bli intressant och se vilka skillnader man kan höra och vad som låter bäst, dvs. släpper igenom allt på ett trevligt och dynamisk sätt utan fräsande diskant och tunn bas osv.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hcl » 2021-07-10 21:10

hifikg skrev:Hajade till när jag såg priset https://hifitorget.se/visa_annons.php/nordost_odin2_131703.htm är det möjligt? Bara 130.000?? Men så såg jag att det handlar om en demokabel o såna kan ha varit felvända o allt möjligt, som att köpa en vanskött bil, brrr....

Kan tillägga en kabelanektdot från då jag lånade en välrenommerad multiformatspelare (CD, SACD,DVD-Audio) för att utröna hur mycket mer som fanns att hämta från skivorna om man använde det som då ansågs vara top-of-the-line. Försäljaren ursäktade sig med att han inte kunde skicka med de för denna apparat mest lämpliga kablarna, betingande det i sammanhanget facila priset 40000 SKr (om inte minnet sviker, möjligen var de ändå dyrare). Vi blev då tvungna att hålla tillgodo med ett par kablar för 25000 SKr. Vilket armod! Inte nog med det så blev det sedermera så att vi kom att jämföra två spelare, den ena (den förmodade superspelaren) med den undermåliga kabeln. Den andra, av den nämnda försäljaren, förmodade sämre spelaren tvingades vi avlyssna via ett försteg kopplade via två par kablar för vardera en 1/10 del av vad den undermåliga kabeln betingade. Döm om vår oförblommerade förvåning när den billigare spelaren, via ”skräpkablar” och ett extra försteg (i princip) sopade banan med den dyrare spelaren kopplad direkt till slutsteget. Notera att den dyrare spelaren hade inbyggt försteg av förmodad hög kvalitet…
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav distad » 2021-07-10 22:00

hcl skrev:
hifikg skrev:Hajade till när jag såg priset https://hifitorget.se/visa_annons.php/nordost_odin2_131703.htm är det möjligt? Bara 130.000?? Men så såg jag att det handlar om en demokabel o såna kan ha varit felvända o allt möjligt, som att köpa en vanskött bil, brrr....

Kan tillägga en kabelanektdot från då jag lånade en välrenommerad multiformatspelare (CD, SACD,DVD-Audio) för att utröna hur mycket mer som fanns att hämta från skivorna om man använde det som då ansågs vara top-of-the-line. Försäljaren ursäktade sig med att han inte kunde skicka med de för denna apparat mest lämpliga kablarna, betingande det i sammanhanget facila priset 40000 SKr (om inte minnet sviker, möjligen var de ändå dyrare). Vi blev då tvungna att hålla tillgodo med ett par kablar för 25000 SKr. Vilket armod! Inte nog med det så blev det sedermera så att vi kom att jämföra två spelare, den ena (den förmodade superspelaren) med den undermåliga kabeln. Den andra, av den nämnda försäljaren, förmodade sämre spelaren tvingades vi avlyssna via ett försteg kopplade via två par kablar för vardera en 1/10 del av vad den undermåliga kabeln betingade. Döm om vår oförblommerade förvåning när den billigare spelaren, via ”skräpkablar” och ett extra försteg (i princip) sopade banan med den dyrare spelaren kopplad direkt till slutsteget. Notera att den dyrare spelaren hade inbyggt försteg av förmodad hög kvalitet…

De där med inbyggda försteg är för det mesta skräp jämfört emot ett renodlat försteg. Har än så länge inte hört någon Dac (finns ett undantag) med inbyggt försteg klara en match emot ett bra renodlat försteg. Finns ett undantag som lät bra när jag lyssnade på ett par Carlsson. Jag hoppas att det kommer ett försteg med "fjär och Hembio pass-through" ifrån Holographic Audio någon gång då det nog finns intresse ifrån många, försteg utan fjär 2021 är nog lite kallt.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 204
Blev medlem: 2004-03-15

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Halbermensch » 2021-07-10 22:43

Ino piP. Den är inte dyr men diskanten är felmonterad
https://hifitorget.se/visa_annons.php/i ... 131916.htm
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Calleberg » 2021-10-11 14:28

Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Nattlorden » 2021-10-11 15:19

Calleberg skrev:japp, den är på riktigt:
:lol:

https://hagerman-audio-labs.myshopify.c ... aIw89XxD0M


Den skickar medvetet ut skräp i elnätet? Var i hela världen kan det bli godkänt? 8O
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2021-10-11 19:55

Jag går alltid på användarnas omdömen och hur kan man vifta bort det här liksom??

"I ordered your Frycorder2 and received it on Monday. I'm using it to burn in a 1.5 meter 10 gauge silver clad plated fit power cord. I plugged it into my Furutech rhodium gtx outlet where I have my ps audio power plant premier. In 2 days my whole system sound quality has become way more open and dynamic. The Furutech rhodium outlet has been installed 2 yrs ago with 1,000's of hrs on it. Your cooker has taken it to the next level or more than I very thought it would. Thanks for a great audio product. A must for every audiophile."

Fast med fry-corder hade jag hoppats på en maskin som cryo-behandlade sladdarna. Får fortsätta skicka dem till Schweiz.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Nattlorden » 2021-10-12 07:23

hifikg skrev:Jag går alltid på användarnas omdömen och hur kan man vifta bort det här liksom??

"I ordered your Frycorder2 and received it on Monday. I'm using it to burn in a 1.5 meter 10 gauge silver clad plated fit power cord. I plugged it into my Furutech rhodium gtx outlet where I have my ps audio power plant premier. In 2 days my whole system sound quality has become way more open and dynamic. The Furutech rhodium outlet has been installed 2 yrs ago with 1,000's of hrs on it. Your cooker has taken it to the next level or more than I very thought it would. Thanks for a great audio product. A must for every audiophile."

Fast med fry-corder hade jag hoppats på en maskin som cryo-behandlade sladdarna. Får fortsätta skicka dem till Schweiz.


Till att börja med - hur verifierar du att det är en äkta kund?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2021-10-12 08:56

Vaddå?? Det står ju det!

Spoiler:
Visa
Trodde i min enfald att den dräpande ironin skulle framgå utan förstärkande tecken.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Calleberg » 2021-10-12 08:59

Det gjorde det, tydligt tyckte jag.
Coolt att man kan spela in hela kåken, och ända bort till matande trafo, och snabbt går det ochså.

Har beställt tre, redan mer svärta i köksradion och grejorna har inte ens kommit än. Fantastiskt. :)
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Helmut
 
Inlägg: 1467
Blev medlem: 2007-07-24

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Helmut » 2021-10-31 21:12

Hittade en beg superdyr kabel på begagnat sidan, killen ville sälja kabeln till halva priset typ ca 10 000:- för att styrka kabelns enorma prestanda länkade han till en firma som sålde denna superdyra och exklusiva kablar. Klickade på länken och visst kom jag fram till företaget han hänvisade till men jag fick upp texten att sidan inte kunde visas. Ops tänkte jag en kabel som företaget inte längre säljer.
Ringde upp företaget, tog för givet att killen som svarade skulle bli skitsur om jag ville ha information om en begagnad kabel jag skulle köpa istället för att köpa en ny från företaget. Visade sig att killen som svarade var skittrevlig när jag ställde frågan om kabelns prestanda. Fick ett gapflabb i luren och svaret att dom inte har sålt så dyra kablar och den kabeln som jag ville ha mer information aldrig funnits och troligtvis var ett hemmabygge med 6 mm kablar från en bilfirma eller ett företag som säljer kablar för typ 30 amper.
Frågade om han kunde göra något åt annonsen men fick svaret att folk får skylla sig själva om dom köper en beg superkabel för 10 000:- som killen kanske har massproducerat för att all intressenter skulle få en superkabel.
Kommer att tänka på en Hifi firma i Stockholm inte långt från Djurgårdsbron. I skyltfönstret finns en lapp med texten. När jag sålt flera förstärkare av de här dyra och toppenbra märket ska jag flytta till medelhavet. Var före pandemin så jag vet inte om företaget sålt så många förstärkare som genererat så stor vinst att han kunde pensionerat sig och flyttat till ett medelhavsland. Kände mig inte minsta köpsugen när jag insåg hur stor vinst han räknade med på varje såld förstärkare?

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Calleberg » 2021-11-01 10:29

Länk till annonsen?

Tänkte du verkligen tjacka sladd för 10papp? 8O
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1060
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav BellsnWhistles » 2021-11-26 18:56

https://hifitorget.se/visa_annons.php/1 ... 141923.htm
Vill inte på något sätt ifrågasätta egentligen, men 8 lakan (49:- per kassett) och allt eller inget, år 2021?

Är kassetter fortsatt så hett, även om i mycket begränsade grupper?
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Belker » 2021-11-26 19:02

Då ifrågasätter jag! Så jävla dumt.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Elfsberg » 2021-11-26 19:39

Hifiklubben rear ut Hegel H95 för 14 000 kr till medlemmar. ASR ger den ett riktigt uselt omdöme.

https://www.audiosciencereview.com/foru ... ZvkCRPF770
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav Belker » 2021-11-26 19:58

Elfsberg skrev:Hifiklubben rear ut Hegel H95 för 14 000 kr till medlemmar. ASR ger den ett riktigt uselt omdöme.

https://www.audiosciencereview.com/foru ... ZvkCRPF770

En riktig Svarte Petter efter den omgången!

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1060
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav BellsnWhistles » 2021-11-26 20:25

https://hifitorget.se/visa_annons.php/lessloss_c_marc_stromrenare_141988.htm

Haha, nä jag tror jag lägger ner att posta i denna tråd, vissa saker är ju så absurda så man tror verkligen inte det är sant.
Är det på riktigt?
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
LarsF
 
Inlägg: 681
Blev medlem: 2013-09-29

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav LarsF » 2021-11-26 20:35

BellsnWhistles skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/lessloss_c_marc_stromrenare_141988.htm

Haha, nä jag tror jag lägger ner att posta i denna tråd, vissa saker är ju så absurda så man tror verkligen inte det är sant.
Är det på riktigt?

Ska du inte slå till, den måste ju var enormt bra på det den gör, vad nu det kan vara :D

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: 'Hifi-fynd' du nog bör missa!?

Inläggav hifikg » 2021-11-26 21:18

Själv köpte jag ett grenuttag på Lidl idag för blott 20 spänn, blått.
Sitter nöjd :)

Nästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster