HD 650 eller HD 6xx

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
VresiBerba
 
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-02-24
Ort: kosmos

HD 650 eller HD 6xx

Inläggav VresiBerba » 2021-08-18 15:01

Är lite osäker vad som är skillnaden mellan dom, om någon alls. Något mer bestridande får man nog leta efter, då hälften säger att, jo-rå, dom är samma medans andra svär att det skiljer mängder medans det finns test-sajter som till och med rapporterar att dom är olika, inte bara i ljudet men väger olika och är olika stora.

Jag är dessutom osäker hur man köper HD 6xx, då jag har läst att det bara är sk. group-buy och att dom bara skickas från USA och all möjlig konstig information. Priset på 6xx är på drop.com $220, men vilken valuta det är vet jag inte och inte heller står det vart dom skickas från.

Är det någon som kan bidra med lite korrekt information.

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6690
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav ChristianAndersson » 2021-08-18 16:51

Shatterer of words

Användarvisningsbild
VresiBerba
 
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-02-24
Ort: kosmos

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav VresiBerba » 2021-08-18 17:16


Det där hjälper mig tyvärr inte nånting. Det är fyra år gammal information.

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6690
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav ChristianAndersson » 2021-08-18 19:48

Tillverkarens/Leverantörens anvisningar gäller.
Shatterer of words

Användarvisningsbild
jockewe
 
Inlägg: 1564
Blev medlem: 2004-10-24
Ort: Salem

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav jockewe » 2021-08-18 20:40

- - -
Kika in på min hemsida om du har lust

http://www.violinist.nu

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11889
Blev medlem: 2008-07-01

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav sportbilsentusiasten » 2021-08-18 20:45

VresiBerba skrev:Är lite osäker vad som är skillnaden mellan dom, om någon alls. Något mer bestridande får man nog leta efter, då hälften säger att, jo-rå, dom är samma medans andra svär att det skiljer mängder medans det finns test-sajter som till och med rapporterar att dom är olika, inte bara i ljudet men väger olika och är olika stora.

Jag är dessutom osäker hur man köper HD 6xx, då jag har läst att det bara är sk. group-buy och att dom bara skickas från USA och all möjlig konstig information. Priset på 6xx är på drop.com $220, men vilken valuta det är vet jag inte och inte heller står det vart dom skickas från.

Är det någon som kan bidra med lite korrekt information.

Har du jämfört deras lurar mot andra tillverkares?
Tycker de inte är musikaliska nog.
Föredrar Grado SR325 i samma prisklass, men Apple Airpod Max är sjukt bra!

Användarvisningsbild
VresiBerba
 
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-02-24
Ort: kosmos

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav VresiBerba » 2021-08-19 07:18

ChristianAndersson skrev:Tillverkarens/Leverantörens anvisningar gäller.

Va?

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 205
Blev medlem: 2004-03-15

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav Halbermensch » 2021-08-24 00:41

VresiBerba skrev:Är lite osäker vad som är skillnaden mellan dom, om någon alls. Något mer bestridande får man nog leta efter, då hälften säger att, jo-rå, dom är samma medans andra svär att det skiljer mängder medans det finns test-sajter som till och med rapporterar att dom är olika, inte bara i ljudet men väger olika och är olika stora.

Jag är dessutom osäker hur man köper HD 6xx, då jag har läst att det bara är sk. group-buy och att dom bara skickas från USA och all möjlig konstig information. Priset på 6xx är på drop.com $220, men vilken valuta det är vet jag inte och inte heller står det vart dom skickas från.

Är det någon som kan bidra med lite korrekt information.


Det är USD och sakerna skickas från USA.
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav RogerGustavsson » 2021-08-24 10:16

Halbermensch skrev:
VresiBerba skrev:Är lite osäker vad som är skillnaden mellan dom, om någon alls. Något mer bestridande får man nog leta efter, då hälften säger att, jo-rå, dom är samma medans andra svär att det skiljer mängder medans det finns test-sajter som till och med rapporterar att dom är olika, inte bara i ljudet men väger olika och är olika stora.

Jag är dessutom osäker hur man köper HD 6xx, då jag har läst att det bara är sk. group-buy och att dom bara skickas från USA och all möjlig konstig information. Priset på 6xx är på drop.com $220, men vilken valuta det är vet jag inte och inte heller står det vart dom skickas från.

Är det någon som kan bidra med lite korrekt information.


Det är USD och sakerna skickas från USA.


Eftersom det är import från ett land utanför EU tillkommer tull o moms. Det fanns en tid samma "group buy" från Europa och då med färre avgifter. Företaget Sennheiser är i Tyskland men har väl tillverkning även i Asien.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav Elfsberg » 2021-11-11 19:54

Det är i alla praktiska avseenden två identiska hörlurar.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)


Användarvisningsbild
VresiBerba
 
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-02-24
Ort: kosmos

Re: HD 650 eller HD 6xx

Inläggav VresiBerba » 2021-11-12 20:20


Ja, det är alltså denna review jag syftade på i TS där dessa lurar inte bara beskrivs låta helt olika utan även har helt olika mått. Den har mer eller mindre idiotförklarats av dessa orsaker och var en av anledningarna till att jag skapade tråden från första början.

Sedan två månader tillbaka är jag dessutom ägare av Sennheiser HD650, så det är lite för sent.


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster