Man ska se upp, men samtidigt så tror man gott om folk. Tills man söker på deras nummer...

Har senaste tiden märkt konstiga saker på blocket då jag la ut en annons på ett par Ikea lampor ifrån 2000talet som är annorlunda och konstigt nog så kom två svar in mitt i natten där jag uppmanades att upplysa en pappa som jag fick mailadressen till om mina lampor

Sedan satte jag ut en köpes annons där svaren kom direkt och 3 svar där det ena luktade illa direkt, det andra ville att jag skickade mina uppgifter så skulle han skicka högtalarna i eftermiddag för han skulle åka och jobba ikväll och var sedan borta i 10 dagar på jobb.... Luktar illa också och han fanns på denna sida.
https://www.gelki.com/Blocket-bedragare/ Det sista svaret har jag inte fått svar på, var han bor. Men det lutar kraftigt åt att jag enbart köper av någon i Stockholm så man kan hämta själv då det är enda sättet att vara på den säkra sidan utan krångel. Tycker det är otroligt tragiskt att det ska vara så här och jag kan tänka mig att många av dessa bedragare håller på hela tiden med mindre dyra grejer som i mitt fall och pengarna rullar uppenbart in eftersom de fortsätter och någon som går till Polisen lär det inte vara för man vet att en anmälan hamnar i en pappershög...
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten och Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audiofil som tycker om "naturligt" ljud och riktigt feta kablar.