Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACar"?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav pLudio » 2021-12-06 19:45

I-or skrev:Extremt fina mätresultat förutom dessa knepiga filter med ynka 5-10 dB reduktion vid Nyquistfrekvensen (22,05 kHz): https://en.wikipedia.org/wiki/Nyquist_frequency

AKMs fabrik brann för sina filtersynder.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Belker » 2021-12-06 19:58

AKM + HQPlayer!

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav pLudio » 2021-12-06 20:00

Belker skrev:AKM + HQPlayer!

Jo, de är bättre när det kommer till DSD.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
galder
 
Inlägg: 1049
Blev medlem: 2014-11-04

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav galder » 2021-12-06 20:05

pLudio skrev:
Belker skrev:AKM + HQPlayer!

Jo, de är bättre när det kommer till DSD.


Vart tog seriositeten vägen. Drevet börjar ta vid.

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav pLudio » 2021-12-06 20:09

galder skrev:
pLudio skrev:
Belker skrev:AKM + HQPlayer!

Jo, de är bättre när det kommer till DSD.

Vart tog seriositeten vägen. Drevet börjar ta vid.

Drev mot vem? DAC-recensenterna? Jag har själv en AKM-baserad DAC.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Belker » 2021-12-06 20:26

galder skrev:
pLudio skrev:
Belker skrev:AKM + HQPlayer!

Jo, de är bättre när det kommer till DSD.


Vart tog seriositeten vägen. Drevet börjar ta vid.

Ja, gillar man inte DSD kan man ju åtnjuta närmast perfekta digitala filter. Fast själv kör jag allt till DSD256 och gör Direct Bypass i DAC, för det känns bäst. Inte möjligt med ESS, men med AKM. Man behöver inte kommentera det orimliga i att omsampla, tack.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-06 20:40

Belker skrev:
galder skrev:
pLudio skrev:Jo, de är bättre när det kommer till DSD.


Vart tog seriositeten vägen. Drevet börjar ta vid.

Ja, gillar man inte DSD kan man ju åtnjuta närmast perfekta digitala filter. Fast själv kör jag allt till DSD256 och gör Direct Bypass i DAC, för det känns bäst. Inte möjligt med ESS, men med AKM. Man behöver inte kommentera det orimliga i att omsampla, tack.


Direct Bypass låter intressant, berätta mer!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Belker » 2021-12-06 20:52

Vissa AKM-baserade dacar har den funktionen, ESS aldrig. Då hoppar signalen förbi chippets dsp (volymkontroll bl.a). Min RME ADI-2fs har det. Toppings har det också, men de stödjer inte DSD skapad med 48kHz bas, då det inte är en standard, men något omsamplarmjukvara ändå producerar. Så Topping gick tyvärr bort när jag bytte sist.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav goat76 » 2021-12-06 21:16

Belker skrev:Vissa AKM-baserade dacar har den funktionen, ESS aldrig. Då hoppar signalen förbi chippets dsp (volymkontroll bl.a). Min RME ADI-2fs har det. Toppings har det också, men de stödjer inte DSD skapad med 48kHz bas, då det inte är en standard, men något omsamplarmjukvara ändå producerar. Så Topping gick tyvärr bort när jag bytte sist.


Aha, är det därför Linns rumskorrigering bypassas när en DSD-fil ska spelas? (Det sitter ett AKM-chip i min Linn Akurate DSM.)

Hur funkar det med DSP i Roon när du spelar en DSD-fil, för visst kör du med deras EQ för din rumskorrigering?

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav pLudio » 2021-12-06 21:23

EQ, DSP, volymreglering etc. kräver PCM. Skickar jag DSD till min DAC i förstegsläge så konverterar chippet DSD till PCM först.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Belker » 2021-12-06 21:31

goat76 skrev:
Belker skrev:Vissa AKM-baserade dacar har den funktionen, ESS aldrig. Då hoppar signalen förbi chippets dsp (volymkontroll bl.a). Min RME ADI-2fs har det. Toppings har det också, men de stödjer inte DSD skapad med 48kHz bas, då det inte är en standard, men något omsamplarmjukvara ändå producerar. Så Topping gick tyvärr bort när jag bytte sist.


Aha, är det därför Linns rumskorrigering bypassas när en DSD-fil ska spelas? (Det sitter ett AKM-chip i min Linn Akurate DSM.)

Hur funkar det med DSP i Roon när du spelar en DSD-fil, för visst kör du med deras EQ för din rumskorrigering?

Roons DSP fungerar med DSD, men som sagt, den behöver konverteras till PCM först. Fast jag gör all korrigering och voymreglering i HQPlayer numera. Och dessa steg sker innan PCM till DSD omsamplingen sker, för vidare färd till dacen. Jag spelar alltså ytterst sällan native ”äkta” DSD, men samplar däremot om allt till DSD.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Belker » 2021-12-06 21:39

HQPlayers upphovsman hävdar att det finns tekniska och ljudkvalitetsmässiga poänger med att låta HQPlayer göra denna konvertering, för att låta dacen få en färdig 256 (eller mer) DSD-fil att omvandla. Jag kan inte gå in på varför, men någon annan här kanske är insatt i det tekniska? Annars svarar Miska/Jussi gärna på alla frågor på olika forum.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-06 21:42

En DAC som matas med DSD får ett lättare jobb. Det lättare jobbet kan resultera i mer välljud. Åtminstone teoretiskt, säger min granne. Har hen rätt?
Sitter nöjd :)

Kralle
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Kralle » 2021-12-06 22:45

Mitt Rotel försteg har en AKM AK4495 DAC med något de kallar Velvet Sound. Det kanske är bra.
https://velvetsound.akm.com/global/en/
Finns bl a bild från AKM:s lyssningsrum.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6171
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-06 23:15

Jag vidhåller att man bör välja Topping D10s för 109 € och ekvalisera bort större rippel från interpolationsfiltret om man störs av detta. Det är dock sådär 10-100 gånger viktigare att ekvalisera frekvensgången för diverse högtalar- eller rumsrelaterade problem. Det är fullständigt irrationellt att älta minimala skillnader för bättre elektronikprodukter.

Dessutom kan man helt glömma kalkonformatet DSD och spara pengarna till sin favorit-whisky eller vad det nu är man föredrar. Om inte annat kan man lägga pengarna på en riktigt bra effektförstärkare, där de faktiskt kan göra en del nytta.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav distad » 2021-12-07 00:37

I-or skrev:Jag vidhåller att man bör välja Topping D10s för 109 € och ekvalisera bort större rippel från interpolationsfiltret om man störs av detta.

De som lyssnat på produkterna tyckte visst detta.
D90 får nog anses vara den som var bäst men Dx3 Pro+ får nog betraktas som den mest prisvärda.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6171
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-07 00:49

Ja, i ett test av mycket begränsat värde. Skälen framgår tydligt ovan.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav distad » 2021-12-07 03:37

I-or skrev:Ja, i ett test av mycket begränsat värde. Skälen framgår tydligt ovan.

Ja, vi lär inte få läsa flera sådana här trådar efter lilla drevet av mätnissar sagt sitt med dig i spetsen. Varför startar inte du en tråd (som blir en sticky) där du lägger upp vad folk bör lägga som mest och på vad i kedjan av en Hifianläggning dvs. Cd-spelare/Dac-försteg-slutsteg och högtalare. Så den som har en budget på tex 10.000 ska köpa dessa grejer... och den som har en budget på 50.000kr ska köpa detta ja du förstår säkert. Det skulle spara en "massa onödiga" inlägg på forumet.... Jaha jag behöver en Dac till dotorljudet och jag har 2000kr och då tittar jag i "listan på första sidan," okej där står det att Topping D10s 109 € är den som ska köpas, fråga andra är ju bara en massa svammel..
Funderade tidigare idag på att skriva lite om hur jag upplevt Dac skillnader, men av någon anledning har jag tappat lusten till att skriva ner det... :roll: Så jag uppmanar alla, sluta genast med att och skriv ett enda ord om hur något låter om ni inte bygger det på ren mätdata (om den nu inte är musik som ni skriver om :D ), då det bara är, ja alla vet. Bäst att man håller sig till musik delen, men det kan nog bli fel där också :mrgreen:
Ps. Fanken vad sugen jag blev på att testa några Dac:ar... tur att man inte har en massa pengar över.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-07 09:03

Jag kommer snart att publicera ett fullständigt galet "test" avseende tre olika dacar, en har väl gått ur tiden numera, Nuforce DAC-9, som kan vara den bästa dac som tillverkades på sin tid, dock tämligen okänd av den stora massan. Nuforce försvann från arenan och dök upp under ett snarlikt namn, Nuprime, med lite mindre goda, men ändå riktigt bra, produkter (läser jag mellan raderna i olika tester). Den andra är desto mer aktuell, Chord Qutest och den tredje är den jag ännu inte lärt mig namnet på. Dyker snart upp i en brevlåda nära mig. Som innehavare av Carlsson OA52.2 ägnar jag mig, givetvis, inte åt "ekvalisering" det fixade Stig redan när han byggde högtalarna.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Almen » 2021-12-07 09:04

FBK skrev:
I-or skrev:Ja, i ett test av mycket begränsat värde. Skälen framgår tydligt ovan.

Ja, vi lär inte få läsa flera sådana här trådar efter lilla drevet av mätnissar sagt sitt med dig i spetsen.

Fast detta handlar inte om mätningar, det handlar om hur man testar saker medelst lyssning om man vill få reda på något relaterat till verkligheten vad gäller testobjektens beskaffenhet.

Och jag delar inte din oro angående att avskräcka folk - tvärtom finns det många som vill lära sig nytt, ta in information, och är öppna för andra sätt att se på saker och ting. Vi befinner oss ju faktiskt på faktiskt. :)
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Belker » 2021-12-07 09:51

I-or skrev:Jag vidhåller att man bör välja Topping D10s för 109 € och ekvalisera bort större rippel från interpolationsfiltret om man störs av detta. Det är dock sådär 10-100 gånger viktigare att ekvalisera frekvensgången för diverse högtalar- eller rumsrelaterade problem. Det är fullständigt irrationellt att älta minimala skillnader för bättre elektronikprodukter.

Dessutom kan man helt glömma kalkonformatet DSD och spara pengarna till sin favorit-whisky eller vad det nu är man föredrar. Om inte annat kan man lägga pengarna på en riktigt bra effektförstärkare, där de faktiskt kan göra en del nytta.

Ok att det ofta kan vara en suboprimering att gräva i DAC högen, men det finns faktiskt folk som gjort sitt lyssningsrum och eq, med vettiga högtalare. Och, visst, jag skulle käka upp mina gamla lakritssnören om gänget här fick samma resultat vid ett korrekt utfört test. Men ändå…

DSD ett kalkonformat? För att distribuera musik, möjligtvis. Men vad säger att ESS eller AKMs delta-sigma-chip skulle göra ett bättre jobb än en maxad PC med bra mjukvara? Och i det scenariot gäller det att välja rätt dac, som inte lägger sig i det datorn med möda räknat fram. Igen, hårklyverier och möjligtvis suboprimering, men rolig del av hobbyn!

Användarvisningsbild
galder
 
Inlägg: 1049
Blev medlem: 2014-11-04

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav galder » 2021-12-07 09:53

Bra poäng där. Almen.

Men kanske en sammanställning med uppgifter om minimum prestanda/data vore till hjälp vid letande efter nya produkter?
Det blir kanske svårigheter med att hitta dessa uppgifter, då tillverkarna inte verkar särskilt villiga att gå ut med dessa data, och då det finns, såvitt jag känner till ytterst få som utför tester på apparater, förutom ASR. Dessutom så finns det väl kritik mot hur, eller vad han presenterar, mäter.
Sedan är det ju det här med implementeringen.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav RogerGustavsson » 2021-12-07 10:19

hifikg skrev:Som innehavare av Carlsson OA52.2 ägnar jag mig, givetvis, inte åt "ekvalisering" det fixade Stig redan när han byggde högtalarna.


Fast Stig Carlsson var väl just en "ekvaliserare", byggde väl en egen sådan för privat bruk?

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 10:21

hifikg skrev:Som innehavare av Carlsson OA52.2 ägnar jag mig, givetvis, inte åt "ekvalisering" det fixade Stig redan när han byggde högtalarna.


Även Carlsson-högtalare och de rum som används lyder under fysikens lagar.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav pLudio » 2021-12-07 11:21

Vi tyckte att D10s lät förvånansvärt bra så det är ingen dum rekommendation av I-or (endast USB in). Det var bara E30 som inte föll oss i smaken.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Almen » 2021-12-07 11:26

galder skrev:...kanske en sammanställning med uppgifter om minimum prestanda/data vore till hjälp vid letande efter nya produkter?

Absolut, just för DAC:ar är det ju en poäng med att grovsålla med hjälp av mätdata, så att inte de värsta anomalierna* kommer med.

Det blir kanske svårigheter med att hitta dessa uppgifter, då tillverkarna inte verkar särskilt villiga att gå ut med dessa data, och då det finns, såvitt jag känner till ytterst få som utför tester på apparater, förutom ASR. Dessutom så finns det väl kritik mot hur, eller vad han presenterar, mäter.

Stereophile (John Atkinson) publicerar ganska bra mätningar, tycker jag.


*) Eller "idiosyncrasies", som John Atkinson brukar uttrycka det.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav avr7000 » 2021-12-07 12:08

Jag har full respekt för att det är extremt viktigt att nivå-matcha vid lyssningstester.

Speciellt saker som "driv" i återgivning, mängden bas etc. kan vara direkt avgörande och där den som spelar starkast normat då "vinner"....

Men om man tar andra saker som t ex djup i ljudbilden...
Om apparat A har en återgivning som en platt ljudtapet medan apparat B har ett tydligt djup i ljudbilden på samma låt.
Om man då vill kontrollera om detta fenomen (djup) inte är beroende av nivåmatchning bör man ju kunna höja och sänka (på fjärren låt säga en dB) apparat A relativt apparat B...
Om skillanden kvarstår så är den en realitet.

Gör man det dessutom som blindtest är det ju naturligtvis ännu bättre :) ;)

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 12:12

Almen skrev:Stereophile (John Atkinson) publicerar ganska bra mätningar, tycker jag.


*) Eller "idiosyncrasies", som John Atkinson brukar uttrycka det.


Noterade igår att Hifi News faktiskt redovisar THD för högtalare vid tre olika frekvenser - det borde Stereophile också göra.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6171
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-07 12:14

FBK skrev:
I-or skrev:Ja, i ett test av mycket begränsat värde. Skälen framgår tydligt ovan.

Ja, vi lär inte få läsa flera sådana här trådar efter lilla drevet av mätnissar sagt sitt med dig i spetsen. Varför startar inte du en tråd (som blir en sticky) där du lägger upp vad folk bör lägga som mest och på vad i kedjan av en Hifianläggning dvs. Cd-spelare/Dac-försteg-slutsteg och högtalare. Så den som har en budget på tex 10.000 ska köpa dessa grejer... och den som har en budget på 50.000kr ska köpa detta ja du förstår säkert. Det skulle spara en "massa onödiga" inlägg på forumet.... Jaha jag behöver en Dac till dotorljudet och jag har 2000kr och då tittar jag i "listan på första sidan," okej där står det att Topping D10s 109 € är den som ska köpas, fråga andra är ju bara en massa svammel..
Funderade tidigare idag på att skriva lite om hur jag upplevt Dac skillnader, men av någon anledning har jag tappat lusten till att skriva ner det... :roll: Så jag uppmanar alla, sluta genast med att och skriv ett enda ord om hur något låter om ni inte bygger det på ren mätdata (om den nu inte är musik som ni skriver om :D ), då det bara är, ja alla vet. Bäst att man håller sig till musik delen, men det kan nog bli fel där också :mrgreen:
Ps. Fanken vad sugen jag blev på att testa några Dac:ar... tur att man inte har en massa pengar över.


Jo, jag hoppas och tror att vi får läsa många fler trådar, där man har tagit de steg som krävs för att säkerställa att de skillnader som man uppfattar faktiskt beror på ljudkvaliteten för den testade produkten och ingenting annat. Som jag skrev tidigare behöver man inte utforma testet på ett statistiskt skottsäkert sätt eftersom det kan bli väl dammigt för hobbyändamål, utan man kan vara lite mer avslappnad här på bekostnad av ett smalare konfidensintervall. Däremot måste man vara stringent nog att kontrollera att utnivåerna från samtliga testade enheter är i det närmaste identisk eftersom detta har visat sig vara den överlägset största felkällan i diverse lyssningstest genom åren. Detta är av särskild vikt när man testar produkter som har nästan identiska prestanda och där skillnaderna i ljudkvalitet därför är försvinnande små.

Däremot hoppas jag att slippa läsa fler inlägg med de antiintellektuella epiteten "drev" och "mätnissar", när det riktas berättigad och konkret kritik mot metodiken i ett lyssningstest i syfte att deltagarna inte ska dra felaktiga slutsatser och därmed lura sig själva. Dessutom hör döende svanar hemma här: https://www.youtube.com/watch?v=MtVaxqP7aRk

(Jag är bekant med en av koreograferna på Kungliga Operan, uppsättningarna där är ofta värda ett besök.)
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 12:19

Ja precis, mätnisse klingar inte så vackert - von Siemens skulle vrida sig i graven om han kunde läsa sådant trams.
Messen ist Wissen - lika sant idag som det var den dag von Siemens först yppade devisen.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster