Favoriten bland "budget-DACar"; SMSL D-6s, 2 520 kronor?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17919
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Almen » 2021-12-07 12:49

Morello skrev:
Almen skrev:Stereophile (John Atkinson) publicerar ganska bra mätningar, tycker jag.


*) Eller "idiosyncrasies", som John Atkinson brukar uttrycka det.


Noterade igår att Hifi News faktiskt redovisar THD för högtalare vid tre olika frekvenser - det borde Stereophile också göra.

Jo, högtalarmätningar är ju ett kapitel för sig, men just för DAC:ar lämnar väl inte Atkinsons mätningar så mycket övrigt att önska?
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6323
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-07 12:59

Morello skrev:
Almen skrev:Stereophile (John Atkinson) publicerar ganska bra mätningar, tycker jag.


*) Eller "idiosyncrasies", som John Atkinson brukar uttrycka det.


Noterade igår att Hifi News faktiskt redovisar THD för högtalare vid tre olika frekvenser - det borde Stereophile också göra.


Ja, definitivt, men varför nöja sig med tre frekvenser?
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34978
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 13:01

Givetvis vill man se en graf med THD som funktion av frekvens vid några väl valda nivåer.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6323
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-07 13:01

Almen skrev:Jo, högtalarmätningar är ju ett kapitel för sig, men just för DAC:ar lämnar väl inte Atkinsons mätningar så mycket övrigt att önska?


Inte mycket att klaga på där.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26779
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-07 14:14

Morello skrev:
hifikg skrev:Som innehavare av Carlsson OA52.2 ägnar jag mig, givetvis, inte åt "ekvalisering" det fixade Stig redan när han byggde högtalarna.


Även Carlsson-högtalare och de rum som används lyder under fysikens lagar.


Så är det, därför byggde Stig dem för vanliga rum direkt. Klart smart kan jag tycka. Somliga tycker säkert att det är roligare att lägga pussel än att köpa en färdig tavla. Var och en blir salig på sin fason :)

RogerGustavsson skrev:
hifikg skrev:Som innehavare av Carlsson OA52.2 ägnar jag mig, givetvis, inte åt "ekvalisering" det fixade Stig redan när han byggde högtalarna.


Fast Stig Carlsson var väl just en "ekvaliserare", byggde väl en egen sådan för privat bruk?


Och jag leker med ESL 63 o rör mm fast jag inte behöver, alla behöver tidsfördriv :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34978
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 14:17

hifikg skrev:

Så är det, därför byggde Stig dem för vanliga rum direkt. Klart smart kan jag tycka. Somliga tycker säkert att det är roligare att lägga pussel än att köpa en färdig tavla. Var och en blir salig på sin fason :)



Jag är osäker på om du bara tramsar eller faktiskt tror att Carlsson trollat bort rumsakustiken.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26779
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-07 14:19

Morello skrev:
hifikg skrev:

Så är det, därför byggde Stig dem för vanliga rum direkt. Klart smart kan jag tycka. Somliga tycker säkert att det är roligare att lägga pussel än att köpa en färdig tavla. Var och en blir salig på sin fason :)



Jag är osäker på om du bara tramsar eller faktiskt tror att Carlsson trollat bort rumsakustiken.


Klart han inte har, men han har trollat bort problemen med rumsakustiken. Fast nu handlar tråden om dacar så...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34978
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 14:28

Nej, det har han inte - det är snarast så att den väggnära placeringen gör problemet större.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26779
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-07 14:34

Morello skrev:Nej, det har han inte - det är snarast så att den väggnära placeringen gör problemet större.


Så verkar det vara för alla andra tillverkare, det är väl därför de väljer en annan lösning. Jag vet inte hur det går till, men det är väl få som kan förklara varför en Stradivarius låter så mycket bättre än alla andra fioler (en del tycker inte ens det), så bara man är nöjd med den lösning man fått nöja sig med så är väl allt gott o väl :) Nu låter vi grabbarna prata dac igen, där kanske det finns olösta problem att hantera.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34978
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 14:42

Nu tramsar du.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6323
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-07 14:54

Stradivarius- och Guarneri(us)-violiner låter inte bättre än moderna dito, tvärtom, vilket har bevisats ett flertal gånger i kontrollerade blindtest. Vid öppna test vinner de dock alltid, vilket för oss tillbaka till diskussionen om hur man väljer testupplägg på bästa sätt.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34978
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 14:58

Till yttermera visso fungerar en Carlsson-högtalare likt vilken som helst annan högtalare av liknande dimensioner vid låga frekvenser, vilket betyder att frekvensgången vid låga frekvenser typiskt sett blir orolig i lyssningspositionen i ett typiskt rum.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6323
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-07 16:10

Ja, och eftersom elementen är placerade nära rummets begränsningsytor blir också den modala inverkan större, inte mindre. För högre frekvenser erhåller man även en återgivning som i högre grad än för konventionella konstruktioner blir beroende av rummets egenskaper via en större andel reflekterat ljud. Ekvalisering blir därför ännu viktigare för en Carlsson-högtalare.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39875
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav petersteindl » 2021-12-07 16:33

Är inte detta en tråd om Topping DACar?

För övrigt har jag helt andra synpunkter på både den upplevda verkligheten och den fysikaliska än många i tråden och då menar jag inte än de som lyssnat på DACarna.

Allt kringsnack är som jag ser det mumbo jumbo och missinformation över hur saker i verkligheten fungerar.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
radelius
 
Inlägg: 689
Blev medlem: 2005-10-18
Ort: Stockholm

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav radelius » 2021-12-07 16:35

Peter, du har pm

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34978
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 16:38

petersteindl skrev:Allt kringsnack är som jag ser det mumbo jumbo och missinformation över hur saker i verkligheten fungerar.

MvH
Peter


Mja, det har förekommit såväl "mumbo jumbo" som insatta inlägg i tråden.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6323
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-07 16:59

petersteindl skrev:Är inte detta en tråd om Topping DACar?

För övrigt har jag helt andra synpunkter på både den upplevda verkligheten och den fysikaliska än många i tråden och då menar jag inte än de som lyssnat på DACarna.

Allt kringsnack är som jag ser det mumbo jumbo och missinformation över hur saker i verkligheten fungerar.

MvH
Peter


Konkretisera gärna, annars blir det svårt att förstå vad du menar. Handlar det om allmänt testupplägg, nivåmatchning, statistik, subjektivism kontra objektivism, DAC-prestanda och dito ljudkvalitet i allmänhet, interpolations-/rekonstruktionsfilter, rippel, DSD, ekvalisering, Carlsson-högtalare eller ytterligare någonting annat?

Alla trådar brukar hamna på lite irrfärder och inget fel i det som jag ser det.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39875
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav petersteindl » 2021-12-07 17:14

I-or skrev:
petersteindl skrev:Är inte detta en tråd om Topping DACar?

För övrigt har jag helt andra synpunkter på både den upplevda verkligheten och den fysikaliska än många i tråden och då menar jag inte än de som lyssnat på DACarna.

Allt kringsnack är som jag ser det mumbo jumbo och missinformation över hur saker i verkligheten fungerar.

MvH
Peter


Konkretisera gärna, annars blir det svårt att förstå vad du menar. Handlar det om allmänt testupplägg, nivåmatchning, statistik, subjektivism kontra objektivism, DAC-prestanda och dito ljudkvalitet i allmänhet, interpolations-/rekonstruktionsfilter, rippel, DSD, ekvalisering, Carlsson-högtalare eller ytterligare någonting annat?

Alla trådar brukar hamna på lite irrfärder och inget fel i det som jag ser det.


Jag kommer inte konkretisera något i denna tråd, möjligtvis sådant som handlar om Topping och lyssningstesten.

Irrfärder är ordet och det är dubbelbottnat.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34978
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 17:27

Vad var syftet med inlägget, vilket du blev ombedd att konkretisera?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39875
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav petersteindl » 2021-12-07 17:36

Morello skrev:Vad var syftet med inlägget, vilket du blev ombedd att konkretisera?


Du får först berätta syftet med dina inlägg gällande Högtalare och rumsplacering i tråden i lyssningstest på Topping.

Grabbarna har gjort ett så bra arbete som man kan begära och det med tanke på den verklighet som står till buds.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3710
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav juanth » 2021-12-07 17:40

Testet vi gjorde var aldrig tänkt att ha en ambitionsnivå att leda till ett vetenskapligt dokument. Vi hade inte de möjligheterna eller tiden att styra upp vad som skulle krävas för det.

Det vore spännande att göra om det under rigoröst kontrollerade former.
Jag är övertygad om att den slutliga vinnaren kommer att bli densamma. Åtminstone för egen del.
Skulle vi gjort testet i ett riktigt väl omhändertaget lyssningsrum så tror jag de skillnader som upplevdes skulle vara än lättare att detektera. Nu var det ingen särdeles dålig lyssningsmiljö på något vis hos pLudio men ni förstår säkert hur jag menar.
Hos tex DVD-ai skulle vara en bra miljö för test.

För övrigt så tror jag inte att någon blir sur eller stött när det förklaras hur ett adekvat testutförande borde ha sett ut.
Senast redigerad av juanth 2021-12-07 17:44, redigerad totalt 1 gång.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34978
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Morello » 2021-12-07 17:42

Det framgår med all önskvärd tydlighet för den som läser det som skrivits. Jag svarade på ett inlägg där hifikg verkade tro att Carlsson-högtalare lyder under andra fysikaliska lagar, varför behov av ekvalisering skulle utgå. Så är näppeligen fallet.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6323
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav I-or » 2021-12-07 18:18

Det har skrivits förut, men när man avser att testa minimala skillnader mellan 6 olika produkter från samma tillverkare med snarlika och överlag extremt goda prestanda, så kräver detta betydligt mer av testupplägget än om man t.ex. avser att testa en typisk klass D-förstärkare mot en dito klass AB-förstärkare eller framförallt om det handlar om att ställa 6 olika högtalarmodeller mot varandra. I de senare fallen är skillnaderna vanligen uppenbara under nästan vilka förhållanden som helst.

Med så pyttesmå skillnader som i det här fallet, överskuggas lätt de reella skillnaderna mellan enheterna av nästan vilket litet fel i testproceduren som helst.

Mina invändningar i denna tråd är inte alls menade som någon kritik mot testdeltagarna som ska ha beröm för sitt försök att faktiskt utföra ett någorlunda kontrollerat test, utan som en allmän beskrivning angående vissa basala kontroller som man helt enkelt måste utföra för att testet ska ha något annat värde än som ett trevligt samkväm.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26779
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-14 19:55

K4LLE skrev:
hifikg skrev:
K4LLE skrev:Drog hem en SMSL Sanskrit för en månad sedan från fransmännen.
Kör strömmatning från en stor USB-powerbank som håller två dagar :D
Fortfarande via optisk s/pdif, men ändå rejält lyft från NAD d1050 som gav upp, kan vara så att den tappade lite på slutet innan den gav upp också.
Osäker på om de verkligen blir bättre med 5meter USB-kabel från datorn, även om jag har påkostat nätaggregat i den.

https://www.audiophonics.fr/en/dac-with ... 13401.html
https://www.audiophonics.fr/en/dac-with ... 13402.html


Hur stor powerbank? Har du hunnit lyssna på den? Nöjd? Jag vill testa DSD o de fixar inte min, i övrigt utmärkta, DAC så en sån där kan vara ett komplement, eller ersättare. Vem vet? Hur lång var leveranstiden?


Fransmännen var snabba tar nog inte mer än 3-4dagar max. Använder en gammal 20.000mAh powerbank, se bara till att hålla den laddad. För det går inte ladda och lyssna på musik samtidigt. Kollar efter ett fjärrstyrt eluttag så man slipper koppla in den när den ska laddas :lol:

Ja för mig låter den alldeles tillräckligt bra, som sagt bättre än NAD d1050 som kostade 5000 ny.
Behöver man inte Bluetooth så är den ett vettigt "ultra" budget alternativ skulle jag vilja påstå.
Finns någon galen ryss/ukrainare som moddar Sanskrit 10 MK2 på likande sätt som Topping dacarna E30 och D50s? också.


Nu har jag aktiverat mitt exemplar. Det kom redan igår, men då var jag inte ens i skick att läsa mailet. Idag mår jag lite bättre. så jag skickade frugan att hämta ut paketet. Tungt var det inte. När jag kör med usb från datorn så behöver jag ingen extern power. Jag gissar att du behöver det för att du optiskt, eller? Skulle man vinna något på att ha en extern strömkälla utöver vad datorn lämnar? Jag har läst om otroliga lyft bara för att man byter nätadapter på vissa enheter :)
Sitter nöjd :)

K4LLE
 
Inlägg: 153
Blev medlem: 2019-01-16

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav K4LLE » 2021-12-14 20:56

hifikg skrev:
Nu har jag aktiverat mitt exemplar. Det kom redan igår, men då var jag inte ens i skick att läsa mailet. Idag mår jag lite bättre. så jag skickade frugan att hämta ut paketet. Tungt var det inte. När jag kör med usb från datorn så behöver jag ingen extern power. Jag gissar att du behöver det för att du optiskt, eller? Skulle man vinna något på att ha en extern strömkälla utöver vad datorn lämnar? Jag har läst om otroliga lyft bara för att man byter nätadapter på vissa enheter :)


MKII har någon typ av förbättrad strömfiltrering på USB ingången, ska inte behövas dyr nätadapter.
Inte beställt lång micro-usb kabel ännu bara.

Kraniet
 
Inlägg: 12572
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav Kraniet » 2021-12-16 09:43

När använder man en usb-dac egentligen?
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
radelius
 
Inlägg: 689
Blev medlem: 2005-10-18
Ort: Stockholm

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav radelius » 2021-12-16 09:49

Ständigt i mitt fall. Antingen från datorn men för det mesta från min Raspberry pi som är huvudapparaten för streamning från nät eller HD

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26779
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-16 13:41

K4LLE skrev:
hifikg skrev:
Nu har jag aktiverat mitt exemplar. Det kom redan igår, men då var jag inte ens i skick att läsa mailet. Idag mår jag lite bättre. så jag skickade frugan att hämta ut paketet. Tungt var det inte. När jag kör med usb från datorn så behöver jag ingen extern power. Jag gissar att du behöver det för att du optiskt, eller? Skulle man vinna något på att ha en extern strömkälla utöver vad datorn lämnar? Jag har läst om otroliga lyft bara för att man byter nätadapter på vissa enheter :)


MKII har någon typ av förbättrad strömfiltrering på USB ingången, ska inte behövas dyr nätadapter.
Inte beställt lång micro-usb kabel ännu bara.


Trodde inte jag hade så många mikrokablar, men det har jag. Så nu har jag bytt ut den som följde med, otäckt tunn o eländig. Gjorde ingen hörbar skillnad. O så har jag försett dacen med extern ström. Hör ingen skillnad.
Sitter nöjd :)

rajapruk
 
Inlägg: 2844
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav rajapruk » 2021-12-17 11:00

Beställde några stycken SMSL SU-6 kinabudgetdacar nu i julklapp till mig själv.
Jag rapporterar i Februari när jag fått dem hur de fungerar för mig.
Liten chansning för mig att köpa dac utan balanserad utgång i mitt system, men det borde funka bra.

https://www.audiosciencereview.com/foru ... dac.28402/

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26779
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav hifikg » 2021-12-17 11:14

rajapruk skrev:Beställde några stycken SMSL SU-6 kinabudgetdacar nu i julklapp till mig själv.
Jag rapporterar i Februari när jag fått dem hur de fungerar för mig.
Liten chansning för mig att köpa dac utan balanserad utgång i mitt system, men det borde funka bra.

https://www.audiosciencereview.com/foru ... dac.28402/


Är du orolig för kvaliteten? Eftersom du beställer "några stycken"?
Sitter nöjd :)

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster