Senaste HQPlayer, Qobuz strömming integrerat!

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5147
Blev medlem: 2016-08-01

Senaste HQPlayer, Qobuz strömming integrerat!

Inläggav dewpo » 2021-12-29 16:57

Hej, detta är en fråga till andra HQPlayer användare (Själv har jag en dator som är för gammal för senaste versionen av HQPlayer) :oops: Hur upplever ni att Qobuz strömningen som är inbyggd i senaste versionen av HQPlayer fungerar? Fungerar den så bra att man kan kasta ut ROON ur uppspelningskedjan? Anledningen till att jag frågar är för att jag lättare skall kunna avgör hur viktigt det är för mig att uppgradera min dator till en som stödjs av senaste versionen!
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

zten
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 2014-10-11

Re: Senaste HQPlayer, Qobuz strömming integrerat!

Inläggav zten » 2022-05-30 22:16

Hej, jag använder Roon (lifetime sedan starten) och tycker att den fungerar utmärkt, använder främst Qobuz (har också Tidal) men har mycket digitalt material på Nas och då är Roon utmärkt, jag har kört HQPlayer i kedjan ibland men har tyckt att det inte gjort så mycket skillnad i ljud,

Nu har jag testat HQplayer med HQplayer4Client och Qobus med poly-sinc-gauss-xla filter och NS5 Shaper (768/32/2) och jag måste säga att det är haksläpp vad gäller ljud och överträffar Roon.
och just den filter och shaper kombinationen passar min dac och högtalare enastående, men det finns inställningar om vissa tycker överträffar chords M-scaler.
så ja, det är värt ett test,
Jag har en MacBookPro m1 så där är det inga hårdvaruproblem
Sedan är gränssnittet betydligt bättre i Roon,
Men sökfunktionen i Qobuz fungerar samt favoriter och spellistor mm.
Kommer jag kasta ut Roon, nej det tror jag inte,
kommer jag att använda HQplayer mer, absolut!


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: DVD-ai och 9 gäster