Revel

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Revel

Inläggav Termos_friend » 2022-03-11 13:31

Tja!

Jag har snöat in och "för"läst mig på märket Revel. Det verkar lovordas både till höger och vänster på nätet. Så pass att jag har blivit sugen att prova någon av deras modeller. Märket figurer ju på detta forum också i diverse trådar. Men vad jag tycker mig läst är att det är så många här som faktiskt(.io) äger dem själva?

De modeller som känns aktuella för mig är stativarna: M105, M106 eller om man nu vill kasta ut en massa pengar och lyxa till det M126BE. Jag håller ju på att färdigställa ett par aktiva baslådor (finns i en annan tråd) som är tänkt att kombineras med dessa stativare. Hade jag rum och en accepterande fru skulle jag köpa större golvstående modeller och skippa baslådorna. Mest för att jag gillar stora golvare visuellt. Samtidigt ger stativare+baslådor mer flexibilitet.

Så vad undrar jag egentligen?

Är Revel så bra som det skrivs, några som äger en modell från dem själva och kan ge feedback?
Lite egen rant -> Jag vill gärna själv tro de är bra på riktigt då de modeller som testats och skrivs om inte känns som någon fluga.. ni vet nu släpptes senaste modell och alla vlog-reviewers lovordar dem till skyarna tills nästa ÄNNU bättre modell kommer. Näe, Revels modeller verkar hålla kritikerna borta över tid

Revels (eller om det är Harman?) filosofi när de producerar sina högtalare?
Det går att läsa om Revels filosofi med blindtester, forskning i teknik kring högtalare och element samt forskning i psykoakustik. Jag har svårt att bedöma det här själv men den verkar vara för mig, sund, bra helt enkelt och jag tror det borgar för att Revel gett sig själva en bra verktygslåda för att kunna tillverka högtalare som ger en god och neutral återgivning. (ofärgad återgivning)

Vad jag mest egentligen efterfrågar är kanske återkoppling från er som äger en Revelhögtalare.

Trevlig Helg om inte annat:)
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Revel

Inläggav Almen » 2022-03-11 14:31

Vi börjar väl som vanligt med Stereophiles mätningar.

Revel Performa3 M106 loudspeaker measurements

John Atkinson skrev:Revel specifies the M106 as having a voltage sensitivity of 87dB/2.83V/m; my estimate was 86.4dB(B)/2.83V/m, which is within experimental error of the specified figure. My impedance measurement confirmed the 8 ohm spec, the speaker's impedance magnitude (fig.1, solid trace) ranging between 5 and 10 ohms for much of the audioband. The electrical phase angle reached –48° at 29Hz, but the magnitude was 10 ohms at that frequency, ameliorating the phase angle's negative effect on ease of drive. However, as there are combinations of 5.76 ohms and –34° at 138 and 2400Hz, both frequencies at which music can have a lot of energy, an amplifier or receiver rated at 4 ohms would probably work best with this speaker.

Bild
Fig.1 Revel Performa3 M106, electrical impedance (solid) and phase (dashed) with HF control set to:
maximum (bottom traces), minimum (top) (2 ohms/vertical div.).


The broad peak in the upper bass in fig. 3 is almost entirely an artifact of the nearfield measurement technique; the M106 is actually maximally flat, with the a –6dB point at the port tuning frequency—exactly as specified.

Bild
Fig.3 Revel Performa3 M106, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and
corrected for microphone response, with nearfield responses of woofer (blue), port (red), and their complex sum,
respectively plotted below 300Hz, 600Hz, and 300Hz.


Ser väl inte ut att vara några konstigheter. Då får vi hoppas att det finns någon med lyssningserfarenhet. :)
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Re: Revel

Inläggav Termos_friend » 2022-03-11 14:42

Som tillägg till @Almens inlägg så är testerna hos ASR forumet också verkar visa på fina mätningar samt att Revel värderas högt på det forumet
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1325
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Revel

Inläggav Mirage » 2022-03-11 23:06

Jag har haft Performa3 F208 och C208 sen 2014 och jag tycker de låter bra. Inga planer på att byta.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Revel

Inläggav distad » 2022-03-12 06:02

Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Goldfinger
 
Inlägg: 2784
Blev medlem: 2008-08-20
Ort: En liten bit av Sverige

Re: Revel

Inläggav Goldfinger » 2022-03-13 00:09

Är det fortfarande Kevin Voecks som är konstruktör?
Det var för övrigt han som tog över Snell Acoustics efter Peter Snells bortgång, jag äger flera äldre Snellmodeller och jag ser ett tydligt mönster på noggrannhet i varje modell för att de skall uppföra sig så lika som möjligt, så när som på bandbredden som så klart ökar med större modeller.
Mest imponerande tycker jag energiresponsen är, klangbalansen känns intakt över ett mycket stort lyssningsfönster.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Revel

Inläggav distad » 2022-03-13 00:43

Jag ångrar djupt att jag sålde Snell Type C/V paret som jag köpte av dig. :( Minns inte ens varför jag sålde, de lät ju riktigt bra :)
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Goldfinger
 
Inlägg: 2784
Blev medlem: 2008-08-20
Ort: En liten bit av Sverige

Re: Revel

Inläggav Goldfinger » 2022-03-14 21:01

Tror det fanns potential till ytterligare rumsanpassning genom att se över portavstämningen dessutom.
Jag hade rekommenderat ett Rotel 1090 eller kanske ett stort Classé steg till dom där. :D

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Re: Revel

Inläggav Termos_friend » 2022-03-15 09:40

Ingen som faktiskt äger ett par Revel?

Jag har fortsatt att fördjupa mig i vad man kan läsa sig till på nätet. Revel framstår för mig allt mer som ett riktigt seriöst företag som bygger sin utveckling på forskning och studier.

Min grovt förenklade världsbild av vad som är viktiga faktorer för en välljudande högtalare är dessa:
- En rak återgivnings-frekvenskurva för att inte färga ljudet (ljudet ska nå öronen med det tryck som källan till ljudet avser)
- Låg distorsion i elementen (de ska helt enkelt inte låta illa)
- Spridningen och reflexioner ska vara "rätt" (så fort ljud-tryckvågen breder ut sig från elementen kommer de också börja studsa i väggar slå i saker: väggar, golv, tak, högtalarlådan)
- Ljudet ska nå öronen i vid rätt tidpunkt (fas)

Jag upplever det som Revel har koll på dessa faktorer :)
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Revel

Inläggav shifts » 2022-03-15 11:51

Mirage här ovan verkar ju inte ha några planer på att byta sina?
2021 maj på Spotify

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Re: Revel

Inläggav Termos_friend » 2022-03-15 13:12

shifts skrev:Mirage här ovan verkar ju inte ha några planer på att byta sina?


Japp, och det låter ju positivt :)
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6171
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Revel

Inläggav I-or » 2022-03-15 13:15

Revels högtalare är vanligen högpresterande men även dyra.

Punkterna ovan innehåller dock en felaktighet i att fasvinkeln är viktig i sig. I praktiken är den för hörseln helt ovidkommande i ett normalt rum och Revels konstruktioner tar heller ingen speciell hänsyn till den.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Re: Revel

Inläggav Termos_friend » 2022-03-15 14:12

I-or skrev:Revels högtalare är vanligen högpresterande men även dyra.

Punkterna ovan innehåller dock en felaktighet i att fasvinkeln är viktig i sig. I praktiken är den för hörseln helt ovidkommande i ett normalt rum och Revels konstruktioner tar heller ingen speciell hänsyn till den.


Har du något förslag på ljudmässigt likvärdiga högtalare som Revel men som är billigare? Jag anser också att Revel är dyra, men det är ju för mig och också i relation till vad jag vill och kan kan lägga för pengar på en ljudanläggning.

Varför är fasvinkeln ovidkommande, är det för att avståndet mellan högtalare - öra är kort? Frågar för att förstå bättre.
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Revel

Inläggav Elfsberg » 2022-03-15 14:50

I-or skrev:Revels högtalare är vanligen högpresterande men även dyra.

Punkterna ovan innehåller dock en felaktighet i att fasvinkeln är viktig i sig. I praktiken är den för hörseln helt ovidkommande i ett normalt rum och Revels konstruktioner tar heller ingen speciell hänsyn till den.


Intressant.

För att direktljud, tidiga och sena reflexer blandas samman på ett vis så pass att "perfekt fas", vad det nu är eller vad man nu ska kalla det, inte längre är möjligt att åstadkomma?
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6171
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Revel

Inläggav I-or » 2022-03-15 15:04

Om du har plats för golvhögtalare skulle jag rekommendera en titt på Monitor Audio Silver 500 7G. Betydligt högre känslighet, betydligt lägre distorsion och lägre undre gränsfrekvens till ett någorlunda rimligt pris. Den enda påtagliga svaghet som dessa högtalare uppvisar är ett mindre fall i frekvensgången över ca 15 kHz (vilket en aning ekvalisering lätt rättar till).

https://www.soundstagenetwork.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2685:nrc-measurements-monitor-audio-silver-500-7g-loudspeakers&catid=77:loudspeaker-measurements&Itemid=153

https://www.stereophile.com/content/monitor-audio-silver-500-7g-loudspeaker-measurements
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Revel

Inläggav paa » 2022-03-15 15:12

I-or skrev:Revels högtalare är vanligen högpresterande men även dyra.

Punkterna ovan innehåller dock en felaktighet i att fasvinkeln är viktig i sig. I praktiken är den för hörseln helt ovidkommande i ett normalt rum och Revels konstruktioner tar heller ingen speciell hänsyn till den.

Att ljudet spelas i fas kan betyda många olika saker.
Det kan betyda att det inte är någon fasvridning alls över hela frekvensområdet.
Eller att fasen motsvarar frekvensgångens minimumfas.
Eller att de olika elementen spelar i fas sinsemellan i hela frekvensområdet.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6171
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Revel

Inläggav I-or » 2022-03-15 15:17

Man behöver inte krångla till det hela och hamna i en definitionsdiskussion. Frågan har varit uppe ett otal gånger på detta forum. Den handlar endast om huruvida man bör ta hänsyn till hela frekvenssvaret (frekvensgång och fasgång) för en högtalare eller om det räcker med att titta på frekvensgången.

Det är väl känt att hörseln är mycket okänslig för avvikelser i fasgången, vilket är anledningen till att typiska delningsfilter fungerar väl (konstant frekvensgång men mycket varierande fasgång). En normalt varierande fasgång är möjlig, men mycket svår, att detektera med testsignaler under ekofria förhållanden, men inte med musiksignaler i ett typiskt rum. Fasvinkel som funktion av frekvens (fasgång) har sannolikt inte varit viktig ur ett evolutionärt perspektiv, medan skillnad i fasvinkel mellan öronen har varit avgörande för att kunna bedöma riktning.

Dessutom handlar de ljudande skillnaderna inte alls om vad olika tyckare brukar föra fram (noggrannhet i ljudsceneriet), utan om närmast försumbart små tonala fenomen.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Re: Revel

Inläggav Termos_friend » 2022-03-15 15:33

I-or skrev:Om du har plats för golvhögtalare skulle jag rekommendera en titt på Monitor Audio Silver 500 7G. Betydligt högre känslighet, betydligt lägre distorsion och lägre undre gränsfrekvens till ett någorlunda rimligt pris. Den enda påtagliga svaghet som dessa högtalare uppvisar är ett mindre fall i frekvensgången över ca 15 kHz (vilket en aning ekvalisering lätt rättar till).

https://www.soundstagenetwork.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2685:nrc-measurements-monitor-audio-silver-500-7g-loudspeakers&catid=77:loudspeaker-measurements&Itemid=153

https://www.stereophile.com/content/monitor-audio-silver-500-7g-loudspeaker-measurements


De där har jag kikat på och det verkar trevliga. Angående plats för golvare så är det både ja och nej. Just nu har jag inte det och det är osäkert var stereon kommer landa så småningom då vi bygger om och ändrar planlösningen en del här hemma. Min fru är också fientligt inställd till "stora" högtalare. Jag har lättare att lyckas med stativare+subbas och det ger mig en större flexibilitet för framtiden. Hamnar stereon i lilla rummet tror jag inte att jag behöver extra basstöd. Däremot om den hamnar i det större rummet så kan jag labba med basstöd i framtiden och delning av topparna. Ska jag vara ärlig så är jag trött på mängden prylar (inkluderat icke hifi-relaterade) jag har och skulle helst downsize'a så mycket det går även om stereo och musik är både en hobby och skön avkoppling.

Blev ett långt utlägg :)
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Revel

Inläggav Almen » 2022-03-15 15:39

I-or skrev:Man behöver inte krångla till det hela och hamna i en definitionsdiskussion. Frågan har varit uppe ett otal gånger på detta forum. Den handlar endast om huruvida man bör ta hänsyn till hela frekvenssvaret (frekvensgång och fasgång) för en högtalare eller om det räcker med att titta på frekvensgången.

Det är väl känt att hörseln är mycket okänslig för avvikelser i fasgången, vilket är anledningen till att typiska delningsfilter fungerar väl (konstant frekvensgång men mycket varierande fasgång). En normalt varierande fasgång är möjlig, men mycket svår, att detektera med testsignaler under ekofria förhållanden, men inte med musiksignaler i ett typiskt rum. Fasvinkel som funktion av frekvens (fasgång) har sannolikt inte varit viktig ur ett evolutionärt perspektiv, medan skillnad i fasvinkel mellan öronen har varit avgörande för att kunna bedöma riktning.

Dessutom handlar de ljudande skillnaderna inte alls om vad olika tyckare brukar föra fram (noggrannhet i ljudsceneriet), utan om närmast försumbart små tonala fenomen.

Jag vet inte om vi pratar om olika saker nu, men det JA skriver angående fasvinkelvariationen i impedansmätningen handlar om hur känsligt slutsteget kan vara för det, och om man därför bör tänka på det vid införskaffandet av förstärkare.

Så det är indirekt det i så fall skulle påverka ljudet, genom att förstärkaren distorderar.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Revel

Inläggav Kraniet » 2022-03-15 15:54

En nackdel med Revel M105 och M106 är ju prestandan i basområdet.
Men med ett antal basmoduler så är de nog väldigt najs. Jag ser ingen anledning att välja M105 före M106.

Men en lite högre delning skulle behövas i det fallet, 120 Hz tex.

https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.14363/

Men vilken budget pratar vi om?
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Revel

Inläggav Morello » 2022-03-15 15:56

Ja, stora fasvinklar i kombination med låg impedans är inte alltid helt lyckat eftersom effekten så att säga eldas opp i slutsteget.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6171
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Revel

Inläggav I-or » 2022-03-15 16:15

Almen skrev:Jag vet inte om vi pratar om olika saker nu, men det JA skriver angående fasvinkelvariationen i impedansmätningen handlar om hur känsligt slutsteget kan vara för det, och om man därför bör tänka på det vid införskaffandet av förstärkare.

Så det är indirekt det i så fall skulle påverka ljudet, genom att förstärkaren distorderar.


Ja, nu handlar det definitivt om totalt väsensskilda saker.

Fasgången för ljudtrycket är en helt annan sak än fasgången för impedansen och jag är rätt säker på att det var det förstnämnda som TS syftade på ovan.

Dock är det så att den reaktiva effekt som högtalaren genererar via motorer och filterkomponenter (vilket är vad som ger upphov till den varierande fasvinkeln för den elektriska impedansen) måste ta vägen någonstans och utgångstransistorerna i klass B-förstärkare blir hårt belastade (klass D-förstärkare uppvisar inte dessa problem).
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Revel

Inläggav Almen » 2022-03-15 16:31

I-or skrev:
Almen skrev:Jag vet inte om vi pratar om olika saker nu, men det JA skriver angående fasvinkelvariationen i impedansmätningen handlar om hur känsligt slutsteget kan vara för det, och om man därför bör tänka på det vid införskaffandet av förstärkare.

Så det är indirekt det i så fall skulle påverka ljudet, genom att förstärkaren distorderar.


Ja, nu handlar det definitivt om totalt väsensskilda saker.

Fasgången för ljudtrycket är en helt annan sak än fasgången för impedansen och jag är rätt säker på att det var det förstnämnda som TS syftade på ovan.

Dock är det så att den reaktiva effekt som högtalaren genererar via motorer och filterkomponenter (vilket är vad som ger upphov till den varierande fasvinkeln för den elektriska impedansen) måste ta vägen någonstans och utgångstransistorerna i klass B-förstärkare blir hårt belastade (klass D-förstärkare uppvisar inte dessa problem).

Ja OK, nu ser jag vad det var du svarade på.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Re: Revel

Inläggav Termos_friend » 2022-03-16 09:21

Kraniet skrev:En nackdel med Revel M105 och M106 är ju prestandan i basområdet.
Men med ett antal basmoduler så är de nog väldigt najs. Jag ser ingen anledning att välja M105 före M106.

Men en lite högre delning skulle behövas i det fallet, 120 Hz tex.

https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.14363/

Men vilken budget pratar vi om?


Helst under 30000:- Ungefär såhär <35000:- skulle svida, <=40000:- smärtar rejält. Är också öppen för begagnat så det gör ju spannet ganska stort om jag orkar vänta in något bra objekt.
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Revel

Inläggav Kraniet » 2022-03-16 09:51

Ok. Ja då har du mycket att välja på. Tycker jag ser massa fina köp hela tiden beggat.

Här va ju tex ett fint klipp

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1/99757373
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Revel

Inläggav Morello » 2022-03-16 10:35

I-or skrev: (klass D-förstärkare uppvisar inte dessa problem).


Det blir en definitionsfråga - problemet flyttas vidare till kraftaggregatet. :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Revel

Inläggav goat76 » 2022-03-16 10:39

En lite skum sak med Revel är att det verkar finnas så få återförsäljare i Sverige, Takt och Ton finns här uppe i Luleå och enligt Prisjakt ytterligare en återförsäljare nere i södra Sverige. Att ett så respekterat fabrikat inte har fler butiker är konstigt.

De Revel jag lyssnat på är M126Be och M16, M126Be upplevde jag som riktigt bra medans M16 inte var något speciellt, det var dock i två olika demo-rum och inte i hemmamiljö så de intrycken behöver inte vara helt riktiga.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Revel

Inläggav Elfsberg » 2022-03-16 12:32

goat76 skrev:En lite skum sak med Revel är att det verkar finnas så få återförsäljare i Sverige, Takt och Ton finns här uppe i Luleå och enligt Prisjakt ytterligare en återförsäljare nere i södra Sverige. Att ett så respekterat fabrikat inte har fler butiker är konstigt.


Nej då. Det är väl lätt hänt att en fabrikör struntar i ett så litet land som Sverige. Kanske har de försökt lansera sig här men misslyckats. Kanske är det dags för en gång till nu. :)
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Revel

Inläggav Johan_Lindroos » 2022-03-16 12:55

Jag har för mig att det är en dansk generalagent. Sådant brukar medföra att det blir lite svårare att göra affärer.

För övrigt har jag hört Revel på mässor både i Stockholm och Göteborg med gott resultat. Det har varit flera gånger jag tyckt att totalljudet som låtit i rum med Revel har hört till mässornas bästa eller åtminstone alltid bland de tre bästa.

Många på forumet använder annars högtalare till stor förnöjsamhet från en svensk fabrikör som du säkert kan lista ut.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Revel

Inläggav petersteindl » 2022-03-16 13:10

Johan_Lindroos skrev:Jag har för mig att det är en dansk generalagent. Sådant brukar medföra att det blir lite svårare att göra affärer.

För övrigt har jag hört Revel på mässor både i Stockholm och Göteborg med gott resultat. Det har varit flera gånger jag tyckt att totalljudet som låtit i rum med Revel har hört till mässornas bästa eller åtminstone alltid bland de tre bästa.

Många på forumet använder annars högtalare till stor förnöjsamhet från en svensk fabrikör som du säkert kan lista ut.


Exakt.

Sedan går du från ämnet som är Revel.
Du skriver; svensk fabrikör och att man skall kunna lista ut.
Det finns ju några idag. Intelligent Sound, Audio Pro, XTZ, Larsen möjligtvis, och någon/några till. Frågan är om man skall dra en gräns vid 1 miljon kr per år i omsättning?
En annan fråga är om: att vara fabrikör = hobbybaserat tidsfördriv? Med betoning på hobby. Det är bara en frågeställning.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Nästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 8 gäster