Classe Audio CP 800

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Classe Audio CP 800

Inläggav sprudel » 2022-05-11 12:42

Finns det någon i GBG-trakten som har ett dylikt och kan tänka sig låna ut för provspelning?
Har precis skaffat slutsteget CA 2300 och det hade varit verkligt kul att få erfara hur de spelar ihop. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav Rydberg » 2022-05-11 14:07

Hade inte Lassej ett sådant innan han skaffade ML326s? ML326s gick klart vinnande ur den striden vill jag minnas.

” Visst gör ett riktigt bra försteg skillnad. Jag har testat flera olika hemma hos mig och landade till slut med Mark Levinson. Har flera ggr testat att byta tillbaka till mitt förra försteg (Classé CP-800) som också är ett bra försteg men ML är vassare.”
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav Johan_Lindroos » 2022-05-11 17:53

Var det vassare eller vassare? :wink:
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1628
Blev medlem: 2012-05-13

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav gflar » 2022-05-11 19:05

Ja, CP-800 har ju rundade hörn. Så givetvis blir annat vassare :wink:

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav sprudel » 2022-05-11 19:22

Rydberg skrev:Hade inte Lassej ett sådant innan han skaffade ML326s? ML326s gick klart vinnande ur den striden vill jag minnas.

” Visst gör ett riktigt bra försteg skillnad. Jag har testat flera olika hemma hos mig och landade till slut med Mark Levinson. Har flera ggr testat att byta tillbaka till mitt förra försteg (Classé CP-800) som också är ett bra försteg men ML är vassare.”


Pratade med Lasse om detta, inte stor skillnad men ändå.... Du vet hur det är när man snöar in sig. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav Rydberg » 2022-05-12 07:50

Johan_Lindroos skrev:Var det vassare eller vassare? :wink:

Tänkte precis samma tanke när jag läste Lasses text :mrgreen:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav Rydberg » 2022-05-13 11:20

Skulle kolla in CP-700 istället, föregångaren till CP-800, vilket är ett rent analogt försteg utan DAC etc. Har läst att det låter bättre än CP-800.

https://www.audio-markt.de/market/class ... 6814508544
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav sprudel » 2022-06-12 09:40

Nu har jag lyssnat och det gav ett väldigt polerat och lite tillbakadraget intryck hos mig via RCA. Jag vill ha mer liv i luckan än så. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav Harryup » 2022-06-13 17:39

Kanske skall testa en Linn Klimax DSM? På tonläget kan du lyssna på flera olika varianter på den.
Du får en inbyggd dac och en riktigt bra streamer och du har möjlighet att hantera video genom den också om det skulle locka.

mvh/Harry Up

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav sprudel » 2022-06-13 22:39

Harryup skrev:Kanske skall testa en Linn Klimax DSM? På tonläget kan du lyssna på flera olika varianter på den.
Du får en inbyggd dac och en riktigt bra streamer och du har möjlighet att hantera video genom den också om det skulle locka.

mvh/Harry Up


Bra tanke, ska kolla upp den. :)

Ojoj! Nu kollade jag, 360 000 kr! 8O
Inte riktigt min tekopp där. När man tar så mycket betalt för ett försteg/dac får jag samma känsla som första gången jag åkte skidor i Zermatt och skulle luncha. Enbart drickan till maten för familjen kostade motsvarande 4 luncher inkl dricka på andra sidan gränsen, Cervinia.
Man funderade på om personalen i köket slog sig för knäna och gladde sig åt att den sista idioten är inte född än, det kommer fler... :mrgreen:
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav Rydberg » 2022-06-14 09:06

Kostar att ligga på topp :mrgreen:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav Harryup » 2022-06-15 02:32

sprudel skrev:
Harryup skrev:Kanske skall testa en Linn Klimax DSM? På tonläget kan du lyssna på flera olika varianter på den.
Du får en inbyggd dac och en riktigt bra streamer och du har möjlighet att hantera video genom den också om det skulle locka.

mvh/Harry Up


Bra tanke, ska kolla upp den. :)

Ojoj! Nu kollade jag, 360 000 kr! 8O
Inte riktigt min tekopp där. När man tar så mycket betalt för ett försteg/dac får jag samma känsla som första gången jag åkte skidor i Zermatt och skulle luncha. Enbart drickan till maten för familjen kostade motsvarande 4 luncher inkl dricka på andra sidan gränsen, Cervinia.
Man funderade på om personalen i köket slog sig för knäna och gladde sig åt att den sista idioten är inte född än, det kommer fler... :mrgreen:


Fast det finns dom som beggade börjar under 50” och som man kan uppgradera till nyaste spec. Av Klimaxen finns det 2 olika serier och den nya är lite prisledande. Kliv in på Tonläget, du kanske blir överraskad. Som sagt nypris på senaste serien är mycket pengar, men ut och leta efter några blå humrar så är du i hamn. Så lyssna på en Klimax DSM Katalyst så är det möjligt att få tag på en mycket billigare.
Mvh/Harry

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav distad » 2022-06-15 05:33

Rydberg skrev:Kostar att ligga på topp :mrgreen:

Och 360.000kr för ett försteg är varken rimligt och vettigt. Du skulle kunna ta en stor del av den summan och lägga på annat i riggen och få ett större lyft Och även om man vore stenrik skulle jag aldrig betala dessa belopp då det lär finnas andra som är billigare och som inte låter sämre. Bara att börja med att testa Morello:s försteg. ps. Har du sålt ditt förra försteg? Har du det kvar så är det ju enkelt att jämföra för dig.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Classe Audio CP 800

Inläggav sprudel » 2022-06-15 08:31

FBK skrev:
Rydberg skrev:Kostar att ligga på topp :mrgreen:

Och 360.000kr för ett försteg är varken rimligt och vettigt. Du skulle kunna ta en stor del av den summan och lägga på annat i riggen och få ett större lyft Och även om man vore stenrik skulle jag aldrig betala dessa belopp då det lär finnas andra som är billigare och som inte låter sämre. Bara att börja med att testa Morello:s försteg. ps. Har du sålt ditt förra försteg? Har du det kvar så är det ju enkelt att jämföra för dig.


Mitt Conrad försteg är kvar, men inte slutsteget. Det är ersatt av Classe CA2300.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster