Bowers & Wilkins pi7?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
andershelin
 
Inlägg: 1259
Blev medlem: 2007-06-27
Ort: Ingen aning

Bowers & Wilkins pi7?

Inläggav andershelin » 2022-07-05 21:48

Någon här på forumet som har sådana eller provat och kan ge lite info om dem......?
Har läst en del recensioner men kanske kan man få lite input från någon här?
Pioneer 668 DV--Denon 2105--NAD 208--Ino Audio pi60 samt bs60, a2.
Panasonic DP-UB820
Harmony Design Ear 90
B&W P7, B&W PI7, Denon AH-D9200, Denon AH-D7200, Denon AH-D5000

nopalfda
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 2022-09-09
Ort: Göteborg

Re: Bowers & Wilkins pi7?

Inläggav nopalfda » 2022-09-09 12:26

Antar att jag är lite sent ute... men jag äger ett par. Dom är rent ljudmässigt de bästa in-ear blåtandslurar jag provat.
ANC funkar hyggligt och påverkar inte ljudet nämnvärt så man kan ha brusreduceringen aktiverad hela tiden.

Där slutar väl det positiva.. i övrigt så funkar inte touch-kontrollerna så bra. Det går heller inte att justera volymen från lurarna.
Har behövt para om kopplingen några ggr. Ibland så ansluter dom inte eller så ansluter bara en..
Ibland är det svagare ljud än normalt. Då är det bara att stoppa tillbaks dom i caset och prova på nytt vilket oftast
krävs när en eller båda inte vill ansluta.
Ibland så är en luren urladdad, antagligen för att det är dålig kontakt i caset. Caset känns förövrigt riktigt billigt.

Batteritiden är ganska dålig. Klart sämre än vad som anges och alltid sämst på höger lur. När man knallar runt
i stan så är det med risk för att bli överkörd då höger lur tappar kontakten om man vrider på huvudet vilket innebär att men inte
vill kolla åt höger när man skall gå över vägen, alternativt vrida på hela kroppen som om man hade stelopererat nacken.
Åker man mycket spårvagn kan dom heller inte rekommenderas då dom störs lätt av magnetfält.

Kan tillägga att jag inte har några som helst problem med några andra blåtandprylar. Jag har och använer
regelbundet ett par B&W P7, några Jabra in-ear och några billiga Sony som jag har när jag tränar.
Dessa funkar utan problem så det är inte min mobiltelefon det är fel på.

Användarvisningsbild
andershelin
 
Inlägg: 1259
Blev medlem: 2007-06-27
Ort: Ingen aning

Re: Bowers & Wilkins pi7?

Inläggav andershelin » 2022-09-09 12:28

Köpte ett par och håller med dig i ditt inlägg...nåja, nu har jag dem ivf.

Tack för input
Pioneer 668 DV--Denon 2105--NAD 208--Ino Audio pi60 samt bs60, a2.
Panasonic DP-UB820
Harmony Design Ear 90
B&W P7, B&W PI7, Denon AH-D9200, Denon AH-D7200, Denon AH-D5000

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11889
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Bowers & Wilkins pi7?

Inläggav sportbilsentusiasten » 2022-09-09 17:53

Testat det mesta, Apple AirPod Pro är de bästa jag har testat.
Apple AirPod Max är nästa steg i kvalitet men man ser ut som Drutten. (säger hustrun)

nopalfda
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 2022-09-09
Ort: Göteborg

Re: Bowers & Wilkins pi7?

Inläggav nopalfda » 2023-04-22 14:03

Jag har haft tillfälle att testa lurarna på långflyg (Nya Zeeland) Man kan med en medföljande sladd koppla fodralet till uttaget i sätet och använda lurarna istället för dom usla plastprylarna som flygbolaget förser en med. Funkade kanon. Nästan så man kan förlåta de tillkortakommanden jag rabblade upp i ett tidigare inlägg.

nopalfda
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 2022-09-09
Ort: Göteborg

Re: Bowers & Wilkins pi7?

Inläggav nopalfda » 2023-05-29 19:57

Var inom Hifiklubben idag. Nämde i förbigående problemen med mina PI7. Dom hade en lösning på det, påstod säljaren. Lösningen bestod av byte mot nya modellen, PI7 S2. Det var tydligen ett konstruktionsfel på den gamla modellen. Ytterkåpan var tillverkad i metall vilket skapade problem för en de användare. Så nu har jag nya lurar och ytterligare tre års garanti... bra service. Verkar funka bra det lilla jag testat.


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster