In-ear till dottern

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

In-ear till dottern

Inläggav eljulio » 2022-09-17 19:05

Hej alla,

Dottern vill ha trådlösa in-ears och är inne på air-pods. Tycker det verkar vara dyra. Vad är lika bra eller bättre? Får gärna kosta mindre. Prisexempel: https://www.netonnet.se/art/ljud/horlur ... D0QAvD_BwE

Kom gärna med tips. Hon betalar för egna sparpengar by the way.

pontareee
 
Inlägg: 562
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: In-ear till dottern

Inläggav pontareee » 2022-09-17 20:05

Jag själv gillar Nothing Ear (1), de låter bra är tunade av Teenage Engineering med hjälp av IÖ.

https://www.webhallen.com/se/product/338222-Nothing-Ear-1?ref=Prisjakt

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17896
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: In-ear till dottern

Inläggav Almen » 2022-09-17 21:25

Har kört Jabra som jag tycker funkar bra.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: In-ear till dottern

Inläggav goat76 » 2022-09-17 23:45

eljulio skrev:Hej alla,

Dottern vill ha trådlösa in-ears och är inne på air-pods. Tycker det verkar vara dyra. Vad är lika bra eller bättre? Får gärna kosta mindre. Prisexempel: https://www.netonnet.se/art/ljud/horlur ... D0QAvD_BwE

Kom gärna med tips. Hon betalar för egna sparpengar by the way.


Är det inte alltid riktigt kasst med den där typen av hård öronsnäcka som inte kan formas efter öronmynningen, jag hade helt klart bitit i det lite dyrare äpplet och köpt Airpods Pro istället. Kan inte hennes pappa lägga till ett bidrag för välljudets skull och betala mellanskillnaden? :)

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: In-ear till dottern

Inläggav Calleberg » 2022-09-17 23:46

Köpt Urbanista Stockholm åt bägge, har ingen aning om hur de låter, men när en lur pajjade byttes de rakt över disk utan knot, det var när de var nya. Inga problem efter det nu två år senare. Den ena dottern har ett par Rauna Ymer att spela på så lite koll har hon på hur det borde låta :)
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5351
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: In-ear till dottern

Inläggav Belker » 2022-09-18 07:27

Men vill hon ha Airpods eller Vad-som-helst-med-samma-funktion? Kan vara rätt viktigt.

niklasmagnus
 
Inlägg: 509
Blev medlem: 2005-07-12
Ort: Västerås

Re: In-ear till dottern

Inläggav niklasmagnus » 2022-09-18 08:18

Jag köpte nyligen JBL live pro 2 och är väldigt nöjd. Kör Preset EQ läget ”Studio” för lite mer balanserad bas (lägre nivå).

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: In-ear till dottern

Inläggav eljulio » 2022-09-18 09:30

Belker skrev:Men vill hon ha Airpods eller Vad-som-helst-med-samma-funktion? Kan vara rätt viktigt.


Bra och viktig fråga. Vad som helt med samma funktion är nog svaret på frågan. Det vill säga funktionellt och prisvärt. Bluetooth är hur som helst en grundförutsättning och lättanvänt. Xiaomi Redmi 9 är telefonen som används i sammanhanget. Betalar helst inte för "märket" om det nu inte är så att airpods verkligen är det bästa alternativet sett till ljudåtergivning och funktion.

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: In-ear till dottern

Inläggav eljulio » 2022-09-18 09:31

niklasmagnus skrev:Jag köpte nyligen JBL live pro 2 och är väldigt nöjd. Kör Preset EQ läget ”Studio” för lite mer balanserad bas (lägre nivå).


Tack för tips. Ska kolla.

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: In-ear till dottern

Inläggav eljulio » 2022-09-18 13:28

eljulio skrev:
niklasmagnus skrev:Jag köpte nyligen JBL live pro 2 och är väldigt nöjd. Kör Preset EQ läget ”Studio” för lite mer balanserad bas (lägre nivå).


Tack för tips. Ska kolla.


Recension här: https://www.youtube.com/watch?v=4piiwQK_bsc

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21075
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: In-ear till dottern

Inläggav E » 2022-09-18 15:08

Skall det lubbas? 8)

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5175
Blev medlem: 2016-08-01

Re: In-ear till dottern

Inläggav dewpo » 2022-09-18 18:39

Som jag förstått det så är in-ear lurar något man måste prova att de sitter so de skall i just ens egna öron :| Och vad som passar är mycket individuellt :)
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: In-ear till dottern

Inläggav eljulio » 2022-09-18 19:13

dewpo skrev:Som jag förstått det så är in-ear lurar något man måste prova att de sitter so de skall i just ens egna öron :| Och vad som passar är mycket individuellt :)


Så är det nog. I JBL-fallet finns det tre olika storlekar. Verkar vara en vettig lur för pengarna tycker jag.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: In-ear till dottern

Inläggav hifikg » 2022-09-18 20:04

När man köper Apples Airpods Pro så får man tre olika storlekar på pluggar, sedan talar podsen om vilka som passar just dina öron bäst. Därefter kan du köpa bara den storleken om du känner för nya ibland. Den funktionen kanske fler har. Spontant tyckte jag att en annan storlek än den jag blev rekommenderad passade mig, men jag följde Apples råd.

Den nya generationen ska vara ännu bättre än den förra, fan tro't. Har slitit på mina i tre år nu, använder dem dagligen. Jag sover med dem i öronen, somnar till en podd o slipper vakna av skränande fåglar :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17896
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: In-ear till dottern

Inläggav Almen » 2022-09-18 20:38

Samma med Jabra, tre storlekar.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Obizzz
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2008-04-18
Ort: Jönköping

Re: In-ear till dottern

Inläggav Obizzz » 2022-09-28 01:20

eljulio skrev:
Belker skrev:Men vill hon ha Airpods eller Vad-som-helst-med-samma-funktion? Kan vara rätt viktigt.


Bra och viktig fråga. Vad som helt med samma funktion är nog svaret på frågan. Det vill säga funktionellt och prisvärt. Bluetooth är hur som helst en grundförutsättning och lättanvänt. Xiaomi Redmi 9 är telefonen som används i sammanhanget. Betalar helst inte för "märket" om det nu inte är så att airpods verkligen är det bästa alternativet sett till ljudåtergivning och funktion.


Apples Airpods funkar bäst på iPhone och man tappar en del av de smarta funktionerna om man har Andriodlur så enbart av den orsaken hade jag kikat på något annat.

Hifikg: APP 2 är en uppgradering även om det inte är revolutionerande skillnader. Lite bättre djupbas och bättre ANC samt transparency mode. Det sistnämnda upplever jag som lite mindre syntetiskt jämfört med första generationen.

Ta det med en nypa salt dock då jag inte har sambons APP att jämföra med då hon är bortrest den här veckan. Köpte mina APP 2 igår.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: In-ear till dottern

Inläggav goat76 » 2022-09-28 20:08

Igår gjorde jag en beställning på ett par Airpods Pro 2, ska bli intressant hur de låter i jämförelse med mina Sennheiser Momentum True Wireless 2.

Sennheiser lurarna är inte dåliga, men jag kommer inte helt överens med ljudbalansen som jag tycker låter aningen konstlad. Basen låter lite oartikulerad, diskanten framhäver något ettrigt i hi-hats och symbaler som kanske framhävs av att det enligt mätningar finns en dipp i övre mellanregistret och presence-området. Med den gitarr-dominerade typ av musik jag vanligtvis lyssnar på saknas det där verkliga bettet, vilket troligtvis är orsakat just p.g.a den där dippen. Enligt de mätningar jag sett på Airpods Pro 2 så finns det iallafall ingen dipp i just det området, så jag får väl se om de är bättre på den punkten och OM det var just det jag inte riktigt gillar med Sennheiserna. :)

Utöver det så är ANC riktigt dåligt på Sennheiser och gör knappt någon skillnad mot att stänga av funktionen helt. På den punkten är mina Bose NC700 vida överlägsna så jag hoppas att Apple åtminstone kommer en bit närmare dessa på den fronten.

Och sist men inte minst på minuskontot för Sennheiser är att volymen är för låg, med vissa högdynamiska inspelningar måste man maximera volymen, vilket naturligtvis främst är orsakat av idiotiska EU-regler som inte tar hänsyn till att olika hörlurar har mindre känslighet än andra.

Utöver ovanstående punkter så är det alltid kul med nya leksaker. :)

Obizzz
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2008-04-18
Ort: Jönköping

Re: In-ear till dottern

Inläggav Obizzz » 2022-09-29 00:54

E5EC9F6A-89A1-4A43-91E0-AAC1735569C7.jpeg
E5EC9F6A-89A1-4A43-91E0-AAC1735569C7.jpeg (212.36 KiB) Visad 2457 gånger


Den här inställningen kan vara värd att prova när du får dina APP2 då jag upplever att den åtgärdar just det du beskriver. Ger lite mer bett i distade elgitarrer t ex.

Lyssnade på bland annat At the Drive-In tidigare idag och fördrog det ljudläget av just den anledningen. I en perfekt värld hade jag nog velat ha ett läge mellan den lägsta nivån och av.

ANC fungerar riktigt bra måste jag säga. Var ute en sväng i eftermiddags och rundan jag gick går parallellt med järnvägen. Med musik på hörde jag inte alls passerande tåg. I tysta partier kunde jag höra tågen men inte på ett störande vis.

Kom även att par brandbilar på utryckning och det var först när de kom väldigt nära jag hörde att de faktiskt hade sirenerna på.

Skulle säga att de isolerade ungefär som mina Etymotic ER2 med triple flange. Lite olika typer av ljud som släpps igenom med tanke på att det är aktiv jämfört med passiv isolation men den övergripande nivån kändes jämförbar enligt min subjektiva upplevelse. (Går ofta den där sträckan i motionssyfte med musik i öronen)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: In-ear till dottern

Inläggav goat76 » 2022-09-29 09:39

Obizzz skrev:
E5EC9F6A-89A1-4A43-91E0-AAC1735569C7.jpeg


Den här inställningen kan vara värd att prova när du får dina APP2 då jag upplever att den åtgärdar just det du beskriver. Ger lite mer bett i distade elgitarrer t ex.

Lyssnade på bland annat At the Drive-In tidigare idag och fördrog det ljudläget av just den anledningen. I en perfekt värld hade jag nog velat ha ett läge mellan den lägsta nivån och av.

ANC fungerar riktigt bra måste jag säga. Var ute en sväng i eftermiddags och rundan jag gick går parallellt med järnvägen. Med musik på hörde jag inte alls passerande tåg. I tysta partier kunde jag höra tågen men inte på ett störande vis.

Kom även att par brandbilar på utryckning och det var först när de kom väldigt nära jag hörde att de faktiskt hade sirenerna på.

Skulle säga att de isolerade ungefär som mina Etymotic ER2 med triple flange. Lite olika typer av ljud som släpps igenom med tanke på att det är aktiv jämfört med passiv isolation men den övergripande nivån kändes jämförbar enligt min subjektiva upplevelse. (Går ofta den där sträckan i motionssyfte med musik i öronen)


Det var länge sen jag lyssnade på At the Drive-in, hade nästan glömt bort dem. :)

Vad gör den där funktionen egentligen, av beskrivning att döma så verkar det vara någon slags komprimering eller liknande?

Kul att höra att ANC fungerar bra, det gör verkligen mycket för ljudet i livligare miljöer.

Obizzz
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2008-04-18
Ort: Jönköping

Re: In-ear till dottern

Inläggav Obizzz » 2022-09-29 11:35

goat76 skrev:Det var länge sen jag lyssnade på At the Drive-in, hade nästan glömt bort dem. :)

Vad gör den där funktionen egentligen, av beskrivning att döma så verkar det vara någon slags komprimering eller liknande?


Det är det som är lite klurigt med Apple. De går aldrig in i detalj på hur saker fungerar men jag misstänker en kombination av EQ-kurva och eventuellt någon form av komprimering. Just nu föredrar jag den påslagen men sånt där är så klurigt. Har man pillat lite med EQ av lurar så vet man att tillvänjning kan göra mycket och det som man tycker låter dåligt vid ett snabbt test kan låta riktigt bra om man bara får låta det sjunka in lite över tid.

Under funktionen audiogram kan man lägga in en hörselmätning och få ljudet kompenserat för den. Via den funktionen kan man också ful-EQ:a genom att justera sin mätkurva men återigen är det lite oklart hur de faktiskt behandlar datan så det är en lite klumpig lösning men bra om man skulle ha väldigt ojämn hörsel mellan öronen till exemepel.

Själv har jag fortfarande rätt bra hörsel för min ålder så skillnaden mellan av och på är inte superstor med en omanipulerad mätning.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: In-ear till dottern

Inläggav goat76 » 2022-09-30 20:56

Obizzz skrev:
goat76 skrev:Det var länge sen jag lyssnade på At the Drive-in, hade nästan glömt bort dem. :)

Vad gör den där funktionen egentligen, av beskrivning att döma så verkar det vara någon slags komprimering eller liknande?


Det är det som är lite klurigt med Apple. De går aldrig in i detalj på hur saker fungerar men jag misstänker en kombination av EQ-kurva och eventuellt någon form av komprimering. Just nu föredrar jag den påslagen men sånt där är så klurigt. Har man pillat lite med EQ av lurar så vet man att tillvänjning kan göra mycket och det som man tycker låter dåligt vid ett snabbt test kan låta riktigt bra om man bara får låta det sjunka in lite över tid.

Under funktionen audiogram kan man lägga in en hörselmätning och få ljudet kompenserat för den. Via den funktionen kan man också ful-EQ:a genom att justera sin mätkurva men återigen är det lite oklart hur de faktiskt behandlar datan så det är en lite klumpig lösning men bra om man skulle ha väldigt ojämn hörsel mellan öronen till exemepel.

Själv har jag fortfarande rätt bra hörsel för min ålder så skillnaden mellan av och på är inte superstor med en omanipulerad mätning.


Nu har jag lyssnat ett tag på Apple Airpods Pro 2, och det gick rätt fort att konstatera att dessa passar mitt ljudideal klart mycket bättre än vad Sennheiser Momentum TW2 gör. Airpods låter helt enkelt mer rätt i den tonala balansen utan det där artificiella konstlade ljudet jag upplever med mina Sennheisers, där något saknas i övre mellanregistret medans något i diskanten upplevs "sticka iväg" och låter något metalliskt. Basen i AAP2 är artikulerad, ren och går djupt med en bra balans mot övriga register, detta till skillnad mot Sennheiser som visserligen har mer kvantitet men låter mer "entonig". Apple-lurarna är ett klart lyft och mina farhågor om att true wireless hörlurar kanske inte kan låta bra är motbevisade. :)

ANC är riktigt bra och kanske i samma klass som mina Bose NC700, jag har dock inte hunnit testa dem ute än.

Volymen går att höja mer på Apple-lurarna än på Sennheiser, så nu finns det lite mer marginal på den fronten för högdynamiska "tysta" album och för kortare stunder med starkare lyssning.

Testade det du nämnde om "Anpassat ljud för hörlurar" men jag föredrar nog att ha det avslaget. Jag tror det handlar om olika grader av komprimering då små ljud som brusgolv och liknande lyfts upp tydligt i ljudmixen, där även den svaga varianten av de tre lägena gör ganska mycket med ljudet. Det kan säkert passa några album om de har aningen dovt ljud, men att ha denna anpassing avslaget låter för mig bättre balanserat och mer naturligt.

Lyssnar just nu på Sonic Youth - The Destroyed Room (B-Sides and Rarities) och dessa lurar framhäver verkligen gitarrernas textur på ett bra sätt. Härligt, nu är vintern räddad när en galning som mig cyklar genom snöstormar och minus 25 graders kyla. :D

Obizzz
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2008-04-18
Ort: Jönköping

Re: In-ear till dottern

Inläggav Obizzz » 2022-10-06 14:27

goat76 skrev:Testade det du nämnde om "Anpassat ljud för hörlurar" men jag föredrar nog att ha det avslaget. Jag tror det handlar om olika grader av komprimering då små ljud som brusgolv och liknande lyfts upp tydligt i ljudmixen, där även den svaga varianten av de tre lägena gör ganska mycket med ljudet. Det kan säkert passa några album om de har aningen dovt ljud, men att ha denna anpassing avslaget låter för mig bättre balanserat och mer naturligt.


Har också testat lite fram och tillbaks och föredrar det nog också avslaget till slut. Passar vissa inspelningar men som du säger gör det lite för mycket med ljudet och det är nog just komprimeringen som är problemet.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: In-ear till dottern

Inläggav goat76 » 2022-10-06 17:14

Obizzz skrev:
goat76 skrev:Testade det du nämnde om "Anpassat ljud för hörlurar" men jag föredrar nog att ha det avslaget. Jag tror det handlar om olika grader av komprimering då små ljud som brusgolv och liknande lyfts upp tydligt i ljudmixen, där även den svaga varianten av de tre lägena gör ganska mycket med ljudet. Det kan säkert passa några album om de har aningen dovt ljud, men att ha denna anpassing avslaget låter för mig bättre balanserat och mer naturligt.


Har också testat lite fram och tillbaks och föredrar det nog också avslaget till slut. Passar vissa inspelningar men som du säger gör det lite för mycket med ljudet och det är nog just komprimeringen som är problemet.


Japp, lugnare och mer naturlig klang med den där funktionen avslagen. :)

Här är en mätning jag snubblade över som visar att de följer Harmans målkurva ganska bra, om man nu föredrar den. Om man kan lita på mätningen så följer hörlurarna kurvan bra både i bas och diskant men har mer energi i mellanregistret.
Lurarna från Sennheiser som jag aldrig kommit riktigt överens med har enligt mätningar ett tydligt tapp i området 2-6kHz, så det är troligtvis det området som var problematiskt för mig.

Att det ser ganska svängigt ut längst upp i registret ska man tydligen inte lägga alltför stor vikt på vid mätningar av hörlurar, har jag hört. Det är väl även så att mätningar överlag är rätt oförlitliga när det kommer till hörlurar, har jag också hört. :)

Bild

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: In-ear till dottern

Inläggav eljulio » 2023-11-21 12:25

Ännu en bumpad tråd. Fortfarande rekommendation på dessa? https://www.elgiganten.se/product/tv-lj ... rar/465963

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6253
Blev medlem: 2020-08-30

Re: In-ear till dottern

Inläggav I-or » 2023-11-21 14:36

Samsung Galaxy Buds 2 Pro är ett utmärkt alternativ till lägre pris än AirPods Pro 2.

Mindre och definitivt snyggare än APP2, som Apple-älskarna i hushållet använder, men kortare batteritid. God radioöverföring med få avbrott och få tillfällen med sänkt datahastighet. Bra aktiv bullerreduktion, dock med något annat frekvensberoende än APP2 som jag vill minnas har lite högre högfrekvensdämpning (vilket dock i hög grad beror på bättre tätning, d.v.s. passiv dämpning). Sämre mikrofonlösning för samtal än APP2.

Samsung-lurarna har den numer ganska vanliga korta halsen som medför att vissa lyssnare kan få problem med passformen, men för mig är det inga problem med de största gummipropparna. APP2 har en bättre lösning här med en lite längre hals och kanske framförallt en elliptisk form som bättre passar hörselgångens form (det är märkligt att tillverkarna ska ha så svårt att fatta detta). Samsung får dock fullt godkänt för passform och komfort, men man bör se upp om man brukar ha problem med lurar som glider ur öronen.

Frekvensgången är hygglig utan ingrepp (en hel del hängmatta, men detta gäller även många andra true wireless in-ears - APP2 har ingen hängmatta men uppvisar för hög nivå runt 5-10 kHz). Hängmattan kan dock enkelt korrigeras bort med en typisk oktavbandsekvalisator för att uppnå vad som kan betraktas som audiofilkvalitet i sammanhanget. Distorsionen är mycket låg.

AirPods generation 2 kan dock inte rekommenderas av många skäl.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: In-ear till dottern

Inläggav eljulio » 2023-11-21 18:14

Tack, ska kika på Samsung också.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6253
Blev medlem: 2020-08-30

Re: In-ear till dottern

Inläggav I-or » 2023-11-21 19:21

Se till att det blir den senaste versionen, d.v.s. med tillägget Pro. Kostar i runda slängar 1700 kr, vilket är ett betydligt bättre pris än konkurrenterna.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: In-ear till dottern

Inläggav hifikg » 2023-11-21 21:54

I-or skrev:...AirPods generation 2 kan dock inte rekommenderas av många skäl.


Tycker du har en massa bra skäl i din text, vad är dåligt med dem? Jag har version 1 och de börjar bli lite rappliga efter fem års daglig (och nattlig) användning, eller så villhöver jag bara nya, men eftersom svärsonen har tvåan tänkte jag vänta in trean. Men du kanske inte menar Pro i sista meningen ovan?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6253
Blev medlem: 2020-08-30

Re: In-ear till dottern

Inläggav I-or » 2023-11-22 16:48

eljulio länkade till AirPods generation 2 ovan, vilket förstås är en helt annan modell än Pro-varianten. Det som jag tycker är något svaga sidor för AirPods Pro 2 är framförallt formgivning och pris.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: In-ear till dottern

Inläggav hifikg » 2023-11-22 22:25

I-or skrev:eljulio länkade till AirPods generation 2 ovan, vilket förstås är en helt annan modell än Pro-varianten. Det som jag tycker är något svaga sidor för AirPods Pro 2 är framförallt formgivning och pris.


Då är jag med. Priset är högt, men slår man ut det på några år så blir det inte så farligt. Sliter på version ett än så länge. Innan apple kom med Pro hade jag en hygglig JBL-modell för en tusenlapp, men de fick bytas varje år, så de blev inte särskilt billiga.
Sitter nöjd :)


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 7 gäster