Här pratar vi om Carlsson-fynd

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-02-24 10:23

Den där Andreas har ju ett par mordiska 2212 med SB basar i som ska spela något sjukt bra. Har sett dem någonstans efter att jag hört tala om dem, minns bara inte var.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Ted_B » 2023-02-26 11:36

The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-02-26 12:22


Jag köpte mina för 2000kr och det är det billigaste OA50 som sålts för det, men detta är billigare då dessa är helt original och funkar 8O och det är .2 med buren. Ska visst finnas enstaka med bur, men annars är det med tyg bur så ja det är ett fyyyyynd 8O 8O 8O :!: :!: :!:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Hjalmar_Branting
 
Inlägg: 624
Blev medlem: 2021-04-15

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Hjalmar_Branting » 2023-02-26 13:05

De gick snabbt!

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1202
Blev medlem: 2022-11-10

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Imperial-Blomman » 2023-02-26 13:10

Annonsen e bort.

Ja försökte skriva t honom å lyckades inte logga in.
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel
 
Inlägg: 2508
Blev medlem: 2009-10-06
Ort: ho-acoustic

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav STDI » 2023-02-26 15:03

FBK skrev:

Jag köpte mina för 2000kr och det är det billigaste OA50 som sålts för det, men detta är billigare då dessa är helt original och funkar 8O och det är .2 med buren. Ska visst finnas enstaka med bur, men annars är det med tyg bur så ja det är ett fyyyyynd 8O 8O 8O :!: :!: :!:

Vad jag vet har alla fabrikstillverkade OA50.2 tyghuv. Det finns även en del andra skillnader mot OA50. Detta par är ett par original OA50 som är uppgraderade till OA50.2.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-02-27 11:26

Kermit116 skrev:
hifikg skrev:Det här är inte lika mycket fynd som de vita, 4.000 för ett par OD11 i halvtaskigt skick.
https://www.tradera.com/item/170301/581121358/-carlsson-sonab-hogtalare-stereo-vintage-retro-od-11-
Priset kan, särskilt om det blir försäljningspris, indikera att intresset för Carlsson är på uppåtgående.
I jämförelse så är de fräscha 52:orna ovan mycket billiga.

Den säljaren brukar ständigt ha ett eller flera par Carlsson (ett par oa-14 el 12 brukar köras fram o åter också) ligga ute till "sportiga" bevakningspriser, vet inte om han får något sålt eller lägger ut o drar in dom. Sen behöver inte objekt bli billiga för att dom har låga start-/bevakningsbud. Ett par fungerande OA-2212 hade start på 8 000 och är nu uppe i 23 700 efter det att två ensamma spekulanter kämpat från 16tsek. Andreas Lindén (bl a Hifikit) lade av vid 8 800. De 2212 på blocket med T22:or som diskuterats för någon dryg månad sedan framstår ännu mer som kap för 20 000 sek. Den som letar OD-11 hittar intressanta objekt på Tradera.

Jag har tittat lite närmare på Tradera nu då jag även tittat på avslutade budgivningar och Tradera är helt skruvat. Eller rättare sagt att det finns verkligen gott om folk som "tror" att deras tex. högtalare är minst värda den här summan och sätter ut burkarna med en start summa på 500kr. Och ingen lägger bud.. för att burkarna är mer eller mindre skräp. Sedan finns de folk som sätter ut något för start på 1kr och det slutar med 1500kr och högtalarna är ett kap för summan och en person har lagt bud 8O Jag fattar inget :? "Om" man har tid och ork så "kan" man hitta bra grejer bland allt annat i myrstacken och så ska man ju råka bo i närheten och inte på andra sidan Sverige osv. Det är bara att titta på CD-spelare som jag gjort en längre tid. Det finns vettiga äldre maskiner för 300kr men inte i Stockholm, utan det har varit överallt i Sverige förutom då Stockholm och ingen har velat skicka :mrgreen: Så jag fortsätter...då jag inte vill ha skräp för 300kr som det dräller av på Tradera. Ibland får man vara envis. :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2023-02-27 12:29

Ingen har bjudit över 7 för de vita 52:orna, gissar att det är många snipers som lurar i vassen nu.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-02-27 12:37

hifikg skrev:Ingen har bjudit över 7 för de vita 52:orna, gissar att det är många snipers som lurar i vassen nu.

Jag har budat på en spelare på Tradera och en bjuder över mig hela tiden :mrgreen: , och då gäller det att hoppa av i tid och inte överbetala, då det alltid finns något annat. Men jag har sett att det ibland kan spåra ur... 8O och säljaren har troligtvis hoppat jämfota efter budgivning... :mrgreen: Om, man har en kompis som budar åt en... 8O så kan man pressa upp priset... :mrgreen: Ibland misstänker jag att sånt har förekommit... :? så jag är försiktig.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav RogerGustavsson » 2023-02-27 12:40

FBK skrev:Jag har tittat lite närmare på Tradera nu då jag även tittat på avslutade budgivningar och Tradera är helt skruvat. Eller rättare sagt att det finns verkligen gott om folk som "tror" att deras tex. högtalare är minst värda den här summan och sätter ut burkarna med en start summa på 500kr. Och ingen lägger bud.. för att burkarna är mer eller mindre skräp. Sedan finns de folk som sätter ut något för start på 1kr och det slutar med 1500kr och högtalarna är ett kap för summan och en person har lagt bud 8O Jag fattar inget :? "Om" man har tid och ork så "kan" man hitta bra grejer bland allt annat i myrstacken och så ska man ju råka bo i närheten och inte på andra sidan Sverige osv. Det är bara att titta på CD-spelare som jag gjort en längre tid. Det finns vettiga äldre maskiner för 300kr men inte i Stockholm, utan det har varit överallt i Sverige förutom då Stockholm och ingen har velat skicka :mrgreen: Så jag fortsätter...då jag inte vill ha skräp för 300kr som det dräller av på Tradera. Ibland får man vara envis. :mrgreen:


Nu har ni ju dragit upp en liten storm som säger att nästan allt som har med herr Carlssons alster att göra, är fynd...

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2023-02-27 12:51

De vita står ett stenkast + 10 mil från mig, så de är greppbara. Har tipsat utomstående om dem, en polare som sitter i sin lya utan ljudanläggning ö h t och alltid uppskattar lyssning hos mig. Även om han mest lyssnar på Sven-Ingvars och Siw Malmqvist kan han ha glädje av ett par fräscha 52:or. Vad tror ni om slutpris? 10? 15? 20?
Sitter nöjd :)

Kermit116
 
Inlägg: 1269
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-02-27 13:03

Sagt det förr, säger det igen; ett par Carlsson är per definition alltid fynd. Kan aldrig komma upp i sitt rätta värde!
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-02-27 13:09

RogerGustavsson skrev:
FBK skrev:Jag har tittat lite närmare på Tradera nu då jag även tittat på avslutade budgivningar och Tradera är helt skruvat. Eller rättare sagt att det finns verkligen gott om folk som "tror" att deras tex. högtalare är minst värda den här summan och sätter ut burkarna med en start summa på 500kr. Och ingen lägger bud.. för att burkarna är mer eller mindre skräp. Sedan finns de folk som sätter ut något för start på 1kr och det slutar med 1500kr och högtalarna är ett kap för summan och en person har lagt bud 8O Jag fattar inget :? "Om" man har tid och ork så "kan" man hitta bra grejer bland allt annat i myrstacken och så ska man ju råka bo i närheten och inte på andra sidan Sverige osv. Det är bara att titta på CD-spelare som jag gjort en längre tid. Det finns vettiga äldre maskiner för 300kr men inte i Stockholm, utan det har varit överallt i Sverige förutom då Stockholm och ingen har velat skicka :mrgreen: Så jag fortsätter...då jag inte vill ha skräp för 300kr som det dräller av på Tradera. Ibland får man vara envis. :mrgreen:


Nu har ni ju dragit upp en liten storm som säger att nästan allt som har med herr Carlssons alster att göra, är fynd...

Nu har ni... är jag "ni" 8O jag tipsar enbart om fynd, och ett par på Tradera, """kan""" bli ett fynd, men "låååångt" ifrån säkert. Är detta fel eller :?: Och sedan brukar någon komma med prisupplysningar efter mina inlägg och det är inte jag.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2023-02-27 13:24

Jag tror han menar dig och Kermit ;)
Själv är jag heeelt oskyldig, försöker tona ner Carlsson så att de inte ska upptäckas av utomstående. Förutom nära vänner då. Bad Vietnamesen hålla tyst om sin upptäckt t ex, för att undvika massexport.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav RogerGustavsson » 2023-02-27 14:32

Jo, jag tycker det är klart att upphaussningen av Carlsson med alla ombyggnadsförslag bidragit till för att begagnatpriserna åkt upp. I många av dessa är det ju bara lådan kvar från originalet. Nu dammsugs väl marknaden på de sista som kan duga för uppgradering? Tycker det är en rätt allmän trend att ljudprylar med 30-50 år på nacken helt plötsligt är guldklimpar. Bara att hålla liv i en del blir kostsamt (vilket jag fått erfara...). Möjligen är det lite pojkdrömmar att äntligen kunna köpa de där prylarna man inte hade råd med som ung.

Kermit116
 
Inlägg: 1269
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-02-27 14:53

Uppgraderingar lönar sig inte vad beträffar Carlsson. Fint fungerande orginalskick betalas bäst.

Senaste exemplet på detta är de OA-12 som diskuterats tidigare och där lådorna ser jättefina ut och som utrustats med fullt Satori-kit och där säljaren begär 9000 sek. Prylarna hos hifikit kostar idag 7-8000sek när ett par fina OA-12 i orginalskick betalas mellan cirka 4-5000, d v s totalt ca 11-13tsek och där man i bästa fall får 1500sek om man säljer de begagnade orginalementen. Jag blir förvånad om säljaren får 9000sek för dessa sannolikt mycket välljudande och lättplacerade högtalare.

Uppgradering "lönar sig" bara för den som tänkt använda dom för eget bruk under så lång tid att vederbörande glömmer vad dom kostade initialt.

Tror/tycker jag.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-02-27 15:58

RogerGustavsson skrev:Jo, jag tycker det är klart att upphaussningen av Carlsson med alla ombyggnadsförslag bidragit till för att begagnatpriserna åkt upp. I många av dessa är det ju bara lådan kvar från originalet. Nu dammsugs väl marknaden på de sista som kan duga för uppgradering? Tycker det är en rätt allmän trend att ljudprylar med 30-50 år på nacken helt plötsligt är guldklimpar. Bara att hålla liv i en del blir kostsamt (vilket jag fått erfara...). Möjligen är det lite pojkdrömmar att äntligen kunna köpa de där prylarna man inte hade råd med som ung.

Mycket av detta som är på tapeten på beg marknaden är mer drömmar än vettigt ljud, men det finns undantag. Så man får sålla om man inte ska gå på nitar. Sedan att säljarna nästan lovar guldklimpar är som det är.
Jag pratade med Kermit116 om just dessa OA12 för 9000kr och jag tror också att de är svårsålda idag. Men om man själv tycker att det är värt slanten pga ljudet så rekommenderar jag i första hand byta ut basen för det är den som är ur usel i mina öron i ett par OA12 och det borde funka med något annat än Satori om man vill hålla ner kostnaden. Tex. nbac borde funka i ett par OA12. Jag förstår inte heller varför OA14 behandlas som pesten, ja det har pratas om avstämning. Men, det borde väl finnas "något" baselement som funkar i den lådan ? om man håller sig till att bara byta ut basen för det är den som är den svagaste punkten. Jag gråter inte över att det är låga priser på OA14, då det är = att jag köper sådana sedan och byter ut basen då det lär duga att ha som bakhögtalare i en Hemmabio. För mig är det inte viktigastet att det är original utan att det låter vettigt betyder mer och jag är inte ute efter att blir försäljare eller samlare av Carlsson heller. När man tittar på annonser så verkar det som de flesta är ute efter original eller kanske superuppgraderade, men nu när priserna sticker iväg på elementen så tror jag det blir svårt att sälja superuppgraderade.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-02-27 15:59

Kermit116 skrev:Uppgraderingar lönar sig inte vad beträffar Carlsson. Fint fungerande orginalskick betalas bäst.

Senaste exemplet på detta är de OA-12 som diskuterats tidigare och där lådorna ser jättefina ut och som utrustats med fullt Satori-kit och där säljaren begär 9000 sek. Prylarna hos hifikit kostar idag 7-8000sek när ett par fina OA-12 i orginalskick betalas mellan cirka 4-5000, d v s totalt ca 11-13tsek och där man i bästa fall får 1500sek om man säljer de begagnade orginalementen. Jag blir förvånad om säljaren får 9000sek för dessa sannolikt mycket välljudande och lättplacerade högtalare.

Uppgradering "lönar sig" bara för den som tänkt använda dom för eget bruk under så lång tid att vederbörande glömmer vad dom kostade initialt.

Tror/tycker jag.

+1
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-02-28 02:22

Dem här såg jag nu. https://www.blocket.se/annons/skane/son ... /106691924 OA51 6000kr Byta diskant och filter ändringar, så lär de väl spela bra sen. Och dyrt blir det ju inte heller.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7284
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav avr7000 » 2023-02-28 11:06

FBK skrev:Dem här såg jag nu. https://www.blocket.se/annons/skane/son ... /106691924 OA51 6000kr Byta diskant och filter ändringar, så lär de väl spela bra sen. Och dyrt blir det ju inte heller.


Fina men mycket mystiska!

Svarta lådor i lack har aldrig funnits (bara svart askfanér), det är då omlackade vita lådor...

Baselementet är ett ScanSpeak 18W8545-00 som i stället för sin gummikant har omkantats med en skumkant...

Det sitter 3 "mystiska" pluppar på baffel... är det magneter för att hålla en hemgjord front?
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Kermit116
 
Inlägg: 1269
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-02-28 11:25

avr7000 skrev:

...
Baselementet är ett ScanSpeak 18W8545-00 som i stället för sin gummikant har omkantats med en skumkant...

Vilka rationella skäl finns för att göra så? Är inte hela poängen med 8545 jmf m 8542 att slippa de ruttnande skumkanterna?
/Okunnig groda
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7284
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav avr7000 » 2023-02-28 11:53

Kermit116 skrev:
avr7000 skrev:

...
Baselementet är ett ScanSpeak 18W8545-00 som i stället för sin gummikant har omkantats med en skumkant...

Vilka rationella skäl finns för att göra så? Är inte hela poängen med 8545 jmf m 8542 att slippa de ruttnande skumkanterna?
/Okunnig groda



Inga annat än att det är svårt att få tag i orginal gummikanter till 18W8545 och de kan t ex haft ett möte med en katt :) ;)
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Morello » 2023-02-28 11:57

18W8545 finns ju att köpa nya.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3291
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Calleberg » 2023-02-28 12:00

Eller att man "tager vad man haver" för orginalen verkar Dyra:
https://willys-hifi.com/products/scansp ... 8564404383

I övrigt kan man väl säga att skumkanter eg är bättre än gummi rent prestandamässigt (fast bara i basområdet och förutom då den lilla detaljen att de ibland är självförstörande :cry: ).
Det gäller nog tyvärr inte för den mycket taffliga omkantningen på just de där 8545:orna
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Kermit116
 
Inlägg: 1269
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlssonhögtalare on-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-02-28 12:57

Tack för alla bra förklaringar.

Och när ägaren ändå var igång med att städa upp efter katten så lackades lådorna svarta.

(Utrustades klonlådor någonsin med hål för dämpöron?)
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3664
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav juanth » 2023-02-28 13:09

Morello skrev:18W8545 finns ju att köpa nya.


Tyvärr inte den modellen som satt i äldre Carlsson. Det är något ändrade parametrar på de som säljs nu.

Samma modellnummer men annan -ändelse.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7284
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav avr7000 » 2023-02-28 19:06

Det kan ju även vara klonlådor då de är i slät svart lack...
Ev. ser hörnen lite för "lite" vassa ut men det kan ju vara så att lådorna varit lite skadade och man har spacklat up dem och lackat svart...

Något att fråga om när man ringer och förhör sig om dem...

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-03-01 00:36

avr7000 skrev:
FBK skrev:Dem här såg jag nu. https://www.blocket.se/annons/skane/son ... /106691924 OA51 6000kr Byta diskant och filter ändringar, så lär de väl spela bra sen. Och dyrt blir det ju inte heller.


Fina men mycket mystiska!

Svarta lådor i lack har aldrig funnits (bara svart askfanér), det är då omlackade vita lådor...

Baselementet är ett ScanSpeak 18W8545-00 som i stället för sin gummikant har omkantats med en skumkant...

Det sitter 3 "mystiska" pluppar på baffel... är det magneter för att hålla en hemgjord front?

Mystiska. :mrgreen: Jag skrattar därför att ordet liknar det Ingvar använde när han lyssnade på Chriss högtalare, "Mustiga" Misstänkte att det fanns någon hake då ingen nämnt dem, och priset är ju inget super fynd. Men för den som inte är så känslig för ursprung, så är det ju en billig väg in i Carlsson ljudet. Och eftersom de varit ute i en månad nu så fattar nog säljaren att han inte får 6 för dem pga. det som påpekats. Hur mycket får han ? Hade de funnits i Stockholm så hade jag hämtat upp Johan för en titt och prut, men någon i Malmö kanske är sugen på dem...
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Kermit116
 
Inlägg: 1269
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2023-03-01 07:59

För den som tänkt bygga sig ett par N el P så bli ju nettokostnaden för ett par tomma lådor, allt annat lika, högre med ett par "annorlunda" omkantande SS8545.

Ett foto på baksidan med typskylt och upphängningshålen hade ju skingrat något i frågan om orginal eller klon.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2023-03-01 17:28

https://www.tradera.com/item/170301/584 ... a-carlsson
Ikväll gäller det :!: Kommer någon på forumet bli ägare av dessa :?: Vi får se. 8)
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster