Här pratar vi om Carlsson-fynd

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Maccis » 2022-11-13 17:54

Nä.
Tradera gör ingenting.
De hänvisar alltid till polis eller domstol så snart tvister dyker upp.
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-13 18:02

Maccis skrev:Nä.
Tradera gör ingenting.
De hänvisar alltid till polis eller domstol så snart tvister dyker upp.

Jisses vad seriösa de var då, det är ju nada. 8O Då ska man akta sig mer än man gjort.... det kan dyka upp nissar som blåser folk helt enkelt. Som det finns gott om på blocket.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3644
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav juanth » 2022-11-13 18:10

Så uselt av säljaren.
Han ansvarar naturligtvis för inställningarna i sin annons och får stå sitt kast när han missat att lägga in reservationspris.
Jag skulle iaf nämna att kontakt med advokat kommer att göras samt att det på alla sätt är ett solklart avtalsbrott. (Samt tillägga att han kan komma att få stå för advokatkostnader.

Tradera gör absolut ingenting för sina kunder. Mer än att hänvisa till gällande lagstiftning då.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2022-11-13 18:10

Har fått en o annan annons på Tradera raderad pga "för bra bilder", de tror att jag snott dem rakt av (vilket iofs har hänt, men då har det varit tillverkarens egna presentationsbilder). Oavsett om de har rätt eller inte så kräver de pengar för eventuella extratjänster som "reservationspris" och annat. Funderar just nu på om jag ska dra dem till tinget för 40 spänn eller bara betala. Orka liksom.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-13 18:18

FBK skrev:
RogerGustavsson skrev:Hjälper Tradera till i ett sådant här ärende?

Jag har hört att de mest bryr sig mer om att få betalt än att se till att folk följer reglerna. Han borde ju bli utslängd då detta bryter mot allt. Jag hade en Finne som budade och sedan inte ville betala då frakten skulle kosta för mycket. Tradera gör inget.

Då är det så illa som jag skrev alltså. De vill bara ha in pengar utan att bry sig om kunderna = inget bra företag. Och det ligger ute otroligt mycket skräp numera, sedan om det beror på att folk har ont om pengar och försöker få in det lilla som går eller annat vet jag inte.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2022-11-13 22:55

Maccis skrev:Har nu fått tag i säljaren till de vita OA51.2 på Tradera.

Har sökt han vi Tradera, mail och tfn - inget svar.

Till sist dök det upp ett svar på Tradera:

MONEL
Hej. har just kommit hem. har varit på resande fot ett par dagar så har ej upptäckt detta
Jag vet ej vad som hänt, dessa skulle ha ett res pris men varför det ej kom med vet jag ej, . har haft det på dessa när de varit ute förut så tyvärr så säljer jag ej dessa för det priset. Jag ber om ursäkt för att det blev så, jag hoppas att du förstår.
Mvh Kenta


Enl. Tradera är mitt köp ett bindande avtal som ligger till grund för en affär.
Hade jag bott närmre hade Kent Emanuelsson fått en påhälsning.

Bra Maccis att Du outar killen. Annonsen var sopigt ihopskriven och uppenbarligen sopigt upplagt om inte killen tog sig tid att kontrollera vad han var på väg att lägga ut på tradera.

Killen skrev i första annonsen att detta var starten på en utförsäljning av en samling Carlsson-/Sonabhögtalare. Alla faktisktianer är härmed varnade för denne lurige rackare.

Surt!
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Calleberg » 2022-11-13 23:12

Maccis skrev:Har nu fått tag i säljaren till de vita OA51.2 på Tradera.

Har sökt han vi Tradera, mail och tfn - inget svar.

Till sist dök det upp ett svar på Tradera:

MONEL
Hej. har just kommit hem. har varit på resande fot ett par dagar så har ej upptäckt detta
Jag vet ej vad som hänt, dessa skulle ha ett res pris men varför det ej kom med vet jag ej, . har haft det på dessa när de varit ute förut så tyvärr så säljer jag ej dessa för det priset. Jag ber om ursäkt för att det blev så, jag hoppas att du förstår.
Mvh Kenta


Enl. Tradera är mitt köp ett bindande avtal som ligger till grund för en affär.
Hade jag bott närmre hade Kent Emanuelsson fått en påhälsning.


Det här är inget att hänga upp sig på. Om säljaren inte vill sälja för det priset är det bara att gilla läget och gå vidare oavsett om han "missat" reservationspriset eller kört en rövare och hoppats att det skulle dra iväg högre utan reservationspris...

Att säljaren är en girig jävel och att tradera suger getballe kan vi däremot vara överens om. :D
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Maccis » 2022-11-16 17:56

Fynd o fynd - men om man är sugen på nyrenoverat original....:

https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 167595.htm
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2022-11-16 18:54

Maccis skrev:Fynd o fynd - men om man är sugen på nyrenoverat original....:

https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 167595.htm


Fronterna ser lite B ut, eller?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav RogerGustavsson » 2022-11-16 22:05

Det är inga original efter så många år och det är omnämnt i annonsen.

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2022-11-17 09:15

Maccis skrev:Fynd o fynd - men om man är sugen på nyrenoverat original....:

https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 167595.htm

Alla Carlsson är per definition fynd!

Having said that; vill man ha ett par OA-51 i träfanér så tror jag att den tålmodig kan hitta billigare även om man då själv får stå för renoveringsjobbet.

Detta par har .2-basen, SS8545, där en del ljudmässigt föredrar omkantade 8542 och då förstås dom som suttit i ett par 51 eller 52 och som därmed genomgått en extra kvalitetskoll av John Larsen. Peerlessdiskanten är dessa högtalares svaga punkt och nu efter snart 40 år kan skillnaden vara stor mellan olika element (påstås i annonsen fixat). Frontskydden i skumplast TROR jag var tunnare och svarta i original och ska man leva med dessa baselement så är ju dom av Larsen designade med stålnät eller spänt tyg som man trycker fast runt kanten på basarna mycket läckrare (I efterhand, och inofficiellt, gillade av Lallerstedt.).
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-17 18:21

Jag skulle säga så här. Om man stoppar i N diskanten i den så blir dem ett fynd "om man älskar faneret och utseendet i övrigt" och SS8545 är potent i OA52.2 (är väl samma ?) så man kanske inte behöver stoppa i N basen...?
Men älskar man in faneret och ska skruva ur alla element så blir det helt plötsligt en ganska dyr OA51 och jag skulle ha väntat på ett annat par.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1185
Blev medlem: 2022-11-10

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Imperial-Blomman » 2022-11-19 01:29

Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-19 17:37

Om jag lägger ner mitt Carlsson projekt så kan du få köpa mina grejer DYRT. 8) :wink:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-19 18:14

FBK skrev:Om jag lägger ner mitt Carlsson projekt så kan du få köpa mina grejer DYRT. 8) :wink:

Ska fundera på det i alla fall. Det duger ju inte med vanliga rum längre osv. utan nu gäller ju ekvalisering annars låter det inte bra och jag har inte råd med en massa pryttlar så jag kanske lägger ner allt då det blir för dyrt för min del att ha "rätt grejer" Hifi och bra ljud har visst förändrats här på forumet. Får väl ha en enklare Hemmabio i nästa boende som låter apa enligt alla.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2022-11-19 18:44

OA-2212, spelbara o uppgraderade, i Stockholm för 20 000sek

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /105236634

Såvitt jag kan se, lite dåliga bilder, så sitter det T22oa i dessa. Bara 24st såna är 12papp idag. Spelbara, men med orginal diskanter, har brukat ligga på samma pris och uppåt. Den som söker det allra sista av prestanda funderar vad moderna bas- och mellanregisterelement (SB17nbac?) kan göra åt dessa högtalare.

(Jag känner inte säljaren.)
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2022-11-20 10:14

Kermit116 skrev:OA-51 Gen1 i Malmö för 6300 sek.

https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 166797.htm

Det är för mig ofattbart att dessa fortfarande är osålda. Spelbara, alla med ScanSpeak 8542 är inte det, och med tillhörande absorbenter.

Den som vill uppgradera kan säkert sälja existerande element och få någon tusenlapp tillbaka, annars är dom trevliga som dom är och för detta pris mycket högtalare för pengarna. Efter fjorton dagar är kanske t o m säljaren mogen för en prisdiskussion.

Malmö ligger långt bort och jag har fler högtalare än Fru K vet om, annars så... :-)

(Jag känner inte säljaren.)
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav hifikg » 2022-11-20 11:36

FBK skrev:
FBK skrev:Om jag lägger ner mitt Carlsson projekt så kan du få köpa mina grejer DYRT. 8) :wink:

Ska fundera på det i alla fall. Det duger ju inte med vanliga rum längre osv. utan nu gäller ju ekvalisering annars låter det inte bra och jag har inte råd med en massa pryttlar så jag kanske lägger ner allt då det blir för dyrt för min del att ha "rätt grejer" Hifi och bra ljud har visst förändrats här på forumet. Får väl ha en enklare Hemmabio i nästa boende som låter apa enligt alla.


Det är bara DU som kan avgöra vad som är tillräckligt bra för dig. Ända till alldeles nyligen hade jag en svag susning om att det KAN finnas något i solsystemet som låter bättre än min anläggning, men det spelade liksom ingen roll för mig, jag satt nöjd. Nu finns det ingen anläggning därute som passar mig bättre och jag sitter fortsatt nöjd. Har haft besökare som bara skakat på huvudet åt mitt "levande" rum och sådana som ryggat hårt inför Carlssonljudet, profiler från hifivärlden som visat sig fullständigt ointresserade av musiken som spelas och sådana som verkligen engagerat sig för att få mig att förstå mitt eget bästa i form av skisser, stora ritningar, ny musik, förslag på utrustning, uppgradering av högtalare mm mm, men jag går min egen väg. Det kommer ALDRIG att hända att alla i hela universum begriper att mitt ljud är idealet, inte ens alla på forat begriper det, men vad gör det, när jag själv rörs till tårar av musik som, ibland, är helt ointressant för andra?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-20 21:43

hifikg skrev:
FBK skrev:
FBK skrev:Om jag lägger ner mitt Carlsson projekt så kan du få köpa mina grejer DYRT. 8) :wink:

Ska fundera på det i alla fall. Det duger ju inte med vanliga rum längre osv. utan nu gäller ju ekvalisering annars låter det inte bra och jag har inte råd med en massa pryttlar så jag kanske lägger ner allt då det blir för dyrt för min del att ha "rätt grejer" Hifi och bra ljud har visst förändrats här på forumet. Får väl ha en enklare Hemmabio i nästa boende som låter apa enligt alla.


Det är bara DU som kan avgöra vad som är tillräckligt bra för dig. Ända till alldeles nyligen hade jag en svag susning om att det KAN finnas något i solsystemet som låter bättre än min anläggning, men det spelade liksom ingen roll för mig, jag satt nöjd. Nu finns det ingen anläggning därute som passar mig bättre och jag sitter fortsatt nöjd. Har haft besökare som bara skakat på huvudet åt mitt "levande" rum och sådana som ryggat hårt inför Carlssonljudet, profiler från hifivärlden som visat sig fullständigt ointresserade av musiken som spelas och sådana som verkligen engagerat sig för att få mig att förstå mitt eget bästa i form av skisser, stora ritningar, ny musik, förslag på utrustning, uppgradering av högtalare mm mm, men jag går min egen väg. Det kommer ALDRIG att hända att alla i hela universum begriper att mitt ljud är idealet, inte ens alla på forat begriper det, men vad gör det, när jag själv rörs till tårar av musik som, ibland, är helt ointressant för andra?

Det som skrivits senaste tiden med bla nedlåtande ton har fått mig mindre intresserad, därav ska jag öppna fejjan och kanske diskutera kablar med dina gamla kompisar där. Jag vill trivas där jag skriver, och jag trivs mindre nu= jag kommer skriva mindre.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Kermit116 » 2022-11-22 18:51

Carlsson/Sonab OA-12 i Malmö för 3 200 kronor:

https://www.blocket.se/annons/skane/son ... /105309761

Enl annonsen omkantade orginalelement, teak(?), ser fräscha ut.

En väldigt trevlig liten högtalare som är lättmöblerad och låter mer och bättre än den ser ut för. Omtyckt av många och enligt Peter Steindl även av Stig själv. Så här tycker carlssonkult.se: "... lådan tar ut det absolut mesta ur SC165. Många har också häpnat över den oväntat djupa och rena basen i OA12, i förhållande till storleken." Den kompromisslöse petar för rätt många pengar ner Satori och T22 och får då en högtalare i en helt annan klass, såväl vad avser ljud som budget. Modellen är utrustad med tonbyglar och kan sålunda "ekvaliseras", något som jag förstått är högsta mode. :-) Kan utan vidare kosta en tusenlapp till i detta skick och med orginalelement, i synnerhet är uppe i Fjollträsk.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-22 19:01

Fel ände av landet, så skall de helst vara svarta.... Men dessa var snygga!
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-23 03:10

https://www.blocket.se/annons/skane/hog ... /105312298 Vita OA52 Uppgraderade 2003, Larsen HiFi, med reservdelskit OA-52, kvitto medföljer. 7900kr Tycker jag är bra då de är fina. .2 diskanter och filterändring så har man världens bästa högtalare säger hifikg. Eller så kör man som de är då de kanske låter bra som de är.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Hjalmar_Branting
 
Inlägg: 622
Blev medlem: 2021-04-15

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Hjalmar_Branting » 2022-11-23 08:44

FBK skrev:https://www.blocket.se/annons/skane/hogtalare___carlsson___oa52___vita/105312298 Vita OA52 Uppgraderade 2003, Larsen HiFi, med reservdelskit OA-52, kvitto medföljer. 7900kr Tycker jag är bra då de är fina. .2 diskanter och filterändring så har man världens bästa högtalare säger hifikg. Eller så kör man som de är då de kanske låter bra som de är.


Strunt i HifiKG!Bara att koppla in och njuta :mrgreen:
Syskonpar till mina vita,jag har serienr 189 och dessa är 190.

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel
 
Inlägg: 2504
Blev medlem: 2009-10-06
Ort: ho-acoustic

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav STDI » 2022-11-23 08:49

FBK skrev:https://www.blocket.se/annons/skane/hogtalare___carlsson___oa52___vita/105312298 Vita OA52 Uppgraderade 2003, Larsen HiFi, med reservdelskit OA-52, kvitto medföljer. 7900kr Tycker jag är bra då de är fina. .2 diskanter och filterändring så har man världens bästa högtalare säger hifikg. Eller så kör man som de är då de kanske låter bra som de är.

De är uppgraderade till OA52.3 vilket syns på diskanten på bilden och stämmer med tiden. Enligt mig knappast aktuellt att "uppgradera" (nedgradera?) till OA52.2.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-24 02:37

STDI skrev:
FBK skrev:https://www.blocket.se/annons/skane/hogtalare___carlsson___oa52___vita/105312298 Vita OA52 Uppgraderade 2003, Larsen HiFi, med reservdelskit OA-52, kvitto medföljer. 7900kr Tycker jag är bra då de är fina. .2 diskanter och filterändring så har man världens bästa högtalare säger hifikg. Eller så kör man som de är då de kanske låter bra som de är.

De är uppgraderade till OA52.3 vilket syns på diskanten på bilden och stämmer med tiden. Enligt mig knappast aktuellt att "uppgradera" (nedgradera?) till OA52.2.

Jag tyckte OA52.3 lät bra när jag hörde dem, så är det dem så är det bara att slå till tycker.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-24 02:39

Hjalmar_Branting skrev:
FBK skrev:https://www.blocket.se/annons/skane/hogtalare___carlsson___oa52___vita/105312298 Vita OA52 Uppgraderade 2003, Larsen HiFi, med reservdelskit OA-52, kvitto medföljer. 7900kr Tycker jag är bra då de är fina. .2 diskanter och filterändring så har man världens bästa högtalare säger hifikg. Eller så kör man som de är då de kanske låter bra som de är.


Strunt i HifiKG!Bara att koppla in och njuta :mrgreen:
Syskonpar till mina vita,jag har serienr 189 och dessa är 190.

Kul grej. Hoppas att de kommer någon som verkligen uppskattar dem. Carlsson är ju Carlsson. :D
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-24 11:36

VEM slår till ? https://hifitorget.se/visa_annons.php/s ... 168046.htm Sonab OA 12 i väldigt bra skick 1900kr....
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
data_foggen
 
Inlägg: 798
Blev medlem: 2006-08-18
Ort: os

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav data_foggen » 2022-11-24 15:25

Det finns ingen planet B.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav distad » 2022-11-24 17:08


Ja, vad kan de vara värda ? Carlsson experter ? Det var väl du som köpte mina svarta ?data_foggen Bra pris också tror jag, minns inte exakt vad du gav :oops: Du var ju hos Johan och hämtade dem.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Här pratar vi om Carlsson-fynd

Inläggav Maccis » 2022-11-24 21:44

OA50.2 (fabrikstillverkade .2) - hos Reference Audio:

https://www.referenceaudio.se/produkt/s ... nab-oa-502

3500kr
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster