Lyssningsstol

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Lyssningsstol

Inläggav hifikg » 2022-11-29 00:57

FBK skrev:
hifikg skrev:Bara om den är tillverkad av Chord och kostar minst sex gånger så mycket som din ;)

Javisst du vill ju ha bling bling på dina grejer... :mrgreen:


Yeah, men man får gå nära för att upptäcka blinget, he he, fast jag kanske kommer att åtgärda just det. Tänk dig att linda in Qutest i svart eltejp ;)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Lyssningsstol

Inläggav distad » 2022-11-29 03:14

hifikg skrev:
FBK skrev:
hifikg skrev:Bara om den är tillverkad av Chord och kostar minst sex gånger så mycket som din ;)

Javisst du vill ju ha bling bling på dina grejer... :mrgreen:


Yeah, men man får gå nära för att upptäcka blinget, he he, fast jag kanske kommer att åtgärda just det. Tänk dig att linda in Qutest i svart eltejp ;)

Varför? 8O Den är ju vacker... Då kan vi ju sätta stora svarta kåpor över rören också...... 8) :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Lyssningsstol

Inläggav hifikg » 2022-11-29 11:49

FBK skrev:
hifikg skrev:
FBK skrev:Javisst du vill ju ha bling bling på dina grejer... :mrgreen:


Yeah, men man får gå nära för att upptäcka blinget, he he, fast jag kanske kommer att åtgärda just det. Tänk dig att linda in Qutest i svart eltejp ;)

Varför? 8O Den är ju vacker... Då kan vi ju sätta stora svarta kåpor över rören också...... 8) :mrgreen:


Delvis redan gjort.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Vallejos
 
Inlägg: 256
Blev medlem: 2014-08-19

Re: Lyssningsstol

Inläggav Vallejos » 2022-11-30 12:40

Frisk skrev:
Vallejos skrev:Det blev en Bruno Mathsson Eva med överdrag. Nu ska jag börja spela in den :lol:

Kul! Många av Bruno Mattssons stolar som faller mig i smaken rent estetiskt! Återkoppla gärna hur den fungerar i praktiken! Jag har en Pernilla i vardagsrummet men den nyttjas tyvärr inte många timmar om året:(


Den är bekväm att sitta i. Sitthöjden är perfekt. Men jag skulle dock önska mig en fotpall för att kunna variera benläget litet vid längre lyssningssessioner.

Jag var rädd att det skulle bli jobbigt utan nackstöd men det funkar bra utan. Hade varit bra att ha en till stol med mer viloposition och nackstöd för slölyssning. Får bli ett framtida projekt. Det blir antagligen en Pernilla eller kanske en Lamino. Men det får komma längre fram. Just nu efter detta inköpet är jag inställd på rent överlevnadsläge. Får se längre fram om det blir möjlighet att skaffa en möbel till…

Summa summarum är att jag sitter nöjd :lol: Eva är en bekväm stol även för längre stunder. Så den funkar kalas till lyssning och tevetittande.
Harmony Design Pre 906 & A906, Wadia 121 dac, Respons Grand (1989) uppdaterade två ggr. Mac Mini, Audirvana, Synology NAS.

Frisk
 
Inlägg: 2233
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Lyssningsstol

Inläggav Frisk » 2022-12-01 21:39

Kul! Jag förstår önskemålet kring fotpall, det känns naturligt som man vill sträcka benen rakt ut i de fåtöljerna, men blir lite skrymmande med fotpall.
Kan rekommendera Ekornes stressless för en stol att mer sjunka ner(och kanske somna i) dyra nya men tycks tappa rejält som begagnade, till skillnad från Eva Pernilla och Lamino... tycker för övrigt ingen av dessa är de man riktigt kan slappna av fullständigt i. Möjligtvis Jetson.

Bara första exemplet från en blocketbevakning jag inte bemödat mig ta bort:
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /105500232

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Lyssningsstol

Inläggav hifikg » 2022-12-01 21:43

Kan man hitta en tapetserare som kan stoppa om en sån där tro? Tycker att min börjar bli en smula insutten efter många års tjänst o då köpte jag den inte ens ny...
Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster