Mini-recension
Jag har införskaffat mig en Soundcore Motion+, som nog är bland det bästa jag hört när det kommer till små portabla högtalare. Till skillnad från de flesta andra liknande högtalare så spelar den i stereo och har faktiskt relativt okej spridning tack vare att diskanterna är vinklade snett utåt åt vardera håll. Utöver de två separata diskantelementen så har enheten två aktiva baselement samt två passiva, så med så pass många element tycker jag den Motion+ spelar mindre ansträngt utan tydliga svagheter, vilket många andra liknande högtalare i storleksklassen har märkbara problem med. Den spelar även högre än andra likartade högtalare och är även billig, köpte den för ynka 1115 kr.
Den är 25 cm bred, 8 cm hög och 8 cm djup, samt väger 1 kg.
Enheten är dessutom vattentät, men jag undviker nog att doppa ner den i poolen.

En annan bra sak är att den har EQ med 9 band och dess inställningar sparas i själva enheten, så man tar del av EQ-inställningarna oavsett om man spelar från Qobuz app, egna filer från Foobar2000 eller annat.
Men nog med recensionen, här kommer mätningen (work in progress…)

Obs! Det är en närfältsmätning, så kurvan är tänkt att bli så rak som möjligt och inte slutta så mycket mot de högre frekvenserna som annars är brukligt för ”huskurvor”.