Streamer/dac/amp för hörlurslyssning

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

undrande
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 2015-06-24

Streamer/dac/amp för hörlurslyssning

Inläggav undrande » 2023-02-08 00:49

Hej,

Dags att lyssna in forumets kompetens igen.

Det jag (för stunden) vill ha och söker:
- EN enhet som klarar av streaming, och dac/amp-funktion på riktigt bra nivå för ett par ZMF Verite closed hörlurar
- EJ skrymmande, i princip ju mindre desto bättre (dvs. ej full size stereodelar på 35-40 cm)
- Vill styra den trådlöst primärt från min MacBook och sekundärt iPhone
- 100% hörlurslyssning
- Eg. vill jag ha majoriteten av musiken lagrad PÅ enheten
- Tidal min streamingtjänst men kan ändras över tid

Vill ha en enhet som får ut de bästa från mina hörlurar, samtidigt ödmjuk nog att veta att jag inte har guldöron på något sätt.
KÄNSLAN av att få ut det där sista lilla är viktigt. Även om jag kanske inte hör skillnaden.. :)

De jag tror att det handlar om:
- iFi Audio Pro iDSD
- iFi NEO Streamer (stort plus för stående och då litet "fotavtryck")
- Naim Atom HE
- FiiO M17 är ju ingen streamer men med andra uppsidor som gör att jag ser den som ett alternativ
- RME ADI-2 PRO (å addera ngn lämplig separat streamer men då hamnar jag med två boxar vilket jag inte vill..)

Är det någon av er som har hört minst två av de ovan och kan jämföra de med varandra?
..eller som lyssnar på minst en av dem och kan säga ngt pro/con kring din upplevelse?
Missar jag något alternativ?

Tack på förhand!

hifi_nirvana
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2021-11-05

Re: Streamer/dac/amp för hörlurslyssning

Inläggav hifi_nirvana » 2023-02-08 12:34

Eftersom du själv är inne på en DAP. Då kommer Astell & Kern snart ut med en modell som både kan agera stationär och bärbar. Tycker personligen det är en bra väg att gå. Då blir man inte låst vid en lyssningsposition utan kan ta med den till soffan, sovrummet eller sommarstugan enkelt.
aaaaaa.jpg
aaaaaa.jpg (33.8 KiB) Visad 441 gånger

https://us.astellnkern.com/products/acro-ca1000t

undrande
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 2015-06-24

Re: Streamer/dac/amp för hörlurslyssning

Inläggav undrande » 2023-02-08 15:59

Tack för inspel på alternativ. Helt klart spännande och ser fram emot att läsa reviews!


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bjoernen och 3 gäster