Första inlägget på detta forumet

Jag tänkt att uppgradera mig på högtalarfronten och har spanat in Oden från Rauna som jag tycker låter väldigt trevliga. Idag har jag ett par Opus 3 Chorus som jag uppgraderat, så närmast jämförbara högtalare är väl Raunas Vale. Jag är absolut nöjd med ljudet från mina uppgraderade Chorus, och Oden har en liknande karaktär fast de är helt klar bättre på allt så vitt jag kan bedöma efter ett antal provlyssningar. De har ännu lägre distorsion, högre upplösning och detaljrikedom, och går mycket djupare i basen. Så frågan jag har är om någon har några tankar eller tips på alternativ till Oden i ungefär samma prisklass, dvs någonstans 70 + 10 kSEK.
Har lyssnat på JBL L100 Classic som ligger på runt 55 kSEK. Absolut inga större fel på dem, men i mina subjektiva öron så har de en liten upp-bumpad bas och kanske inte lät riktigt lika detaljerade. Nu har jag inte gjort någon jämförelse mellan högtalarna sida vid sida utan hos olika handlare, så man får ju ha det i åtanke så klart. Lyssnade nu i veckan på Magico A5 som absolut var ett par snäpp upp ljudmässigt från Oden, men också mer än 5 gånger dyrare.
Lyssnar mest på elektronisk musik, och saknar ibland lite djupbas i mina Chorus. Därav lusten att uppgradera

Tar tacksamt emot tips och förslag!
MVH
Aphus