Har ni några tips vart man kan kolla? Kanske till och med skulle kunna använda den gamla?
Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Kanske här? https://www.schiit-europe.com/product/s ... c-500ma-3/
RogerGustavsson skrev:Har Schiit ingen svensk agentur? Adaptern kostar $16 i USA, tillkommer frakt, tull och moms.
https://www.schiit.com/products/wall-warts Dyr frakt!
RogerGustavsson skrev:Från Schiit inom USA kostar den ca 300 kr. AC-AC är dessvärre sällsynt. Även en liten trafo i låda drar iväg prismässigt.
mindcruncher skrev:Jag letar efter ersättare till strömadaptern till Schiit Magni 3+ för att jag upptäckte att själva pluggen har spruckit på några ställen. Det går trycka tillbaka men jag vet inte om jag vågar använda den igen men att hitta AC-AC 15V 1.5A verkar ju lättare sagt än gjortJag är inte så sugen på att beställa från Alibaba eller liknande för man vet ju aldrig vad man får hem och beställa en från Amerikat lär väl bli väldigt dyrt med alla pålägg som kommer där .
Har ni några tips vart man kan kolla? Kanske till och med skulle kunna använda den gamla?
hifi_nirvana skrev:mindcruncher skrev:Jag letar efter ersättare till strömadaptern till Schiit Magni 3+ för att jag upptäckte att själva pluggen har spruckit på några ställen. Det går trycka tillbaka men jag vet inte om jag vågar använda den igen men att hitta AC-AC 15V 1.5A verkar ju lättare sagt än gjortJag är inte så sugen på att beställa från Alibaba eller liknande för man vet ju aldrig vad man får hem och beställa en från Amerikat lär väl bli väldigt dyrt med alla pålägg som kommer där .
Det kan du limma med epoxylim. Det är elektriskt isolerande så det är säkert ur elsäkerhet.
mindcruncher skrev:hifi_nirvana skrev:mindcruncher skrev:Jag letar efter ersättare till strömadaptern till Schiit Magni 3+ för att jag upptäckte att själva pluggen har spruckit på några ställen. Det går trycka tillbaka men jag vet inte om jag vågar använda den igen men att hitta AC-AC 15V 1.5A verkar ju lättare sagt än gjortJag är inte så sugen på att beställa från Alibaba eller liknande för man vet ju aldrig vad man får hem och beställa en från Amerikat lär väl bli väldigt dyrt med alla pålägg som kommer där .
Det kan du limma med epoxylim. Det är elektriskt isolerande så det är säkert ur elsäkerhet.
Tanken har slagit mig att försöka laga. För det verkar inget som sitter direkt löst för känns som försöker dra in de där stiften när man drar lite lätt i dom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster