AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

mindcruncher
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2022-03-13

AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav mindcruncher » 2023-03-10 15:25

Jag letar efter ersättare till strömadaptern till Schiit Magni 3+ för att jag upptäckte att själva pluggen har spruckit på några ställen. Det går trycka tillbaka men jag vet inte om jag vågar använda den igen men att hitta AC-AC 15V 1.5A verkar ju lättare sagt än gjort :) Jag är inte så sugen på att beställa från Alibaba eller liknande för man vet ju aldrig vad man får hem och beställa en från Amerikat lär väl bli väldigt dyrt med alla pålägg som kommer där .

Har ni några tips vart man kan kolla? Kanske till och med skulle kunna använda den gamla?

BildAdapter0985.jpg
BildAdapter0985.jpg (387.91 KiB) Visad 536 gånger

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav RogerGustavsson » 2023-03-10 17:41


mindcruncher
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2022-03-13

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav mindcruncher » 2023-03-10 17:59



Det kan ju inte du veta men kollat där också. Men aldrig någon i lager, typ :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav RogerGustavsson » 2023-03-10 18:10

Har Schiit ingen svensk agentur? Adaptern kostar $16 i USA, tillkommer frakt, tull och moms.

https://www.schiit.com/products/wall-warts Dyr frakt!

mindcruncher
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2022-03-13

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav mindcruncher » 2023-03-10 18:21

RogerGustavsson skrev:Har Schiit ingen svensk agentur? Adaptern kostar $16 i USA, tillkommer frakt, tull och moms.

https://www.schiit.com/products/wall-warts Dyr frakt!


Nej. Närmsta är Schiit Europe tyvärr.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav RogerGustavsson » 2023-03-10 18:54

Från Schiit inom USA kostar den ca 300 kr. AC-AC är dessvärre sällsynt. Även en liten trafo i låda drar iväg prismässigt.

mindcruncher
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2022-03-13

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav mindcruncher » 2023-03-10 19:07

RogerGustavsson skrev:Från Schiit inom USA kostar den ca 300 kr. AC-AC är dessvärre sällsynt. Även en liten trafo i låda drar iväg prismässigt.


Nästan så att man skulle ta och prova en såndär ifi UNO. Blir ungefär samma pengar om man ska lägga tid på att leta och sen beställa :)

https://www.head-fi.org/showcase/ifi-audio-uno.26225/

Tack för att du försöker hjälpa!

hifi_nirvana
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2021-11-05

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav hifi_nirvana » 2023-03-10 19:32

mindcruncher skrev:Jag letar efter ersättare till strömadaptern till Schiit Magni 3+ för att jag upptäckte att själva pluggen har spruckit på några ställen. Det går trycka tillbaka men jag vet inte om jag vågar använda den igen men att hitta AC-AC 15V 1.5A verkar ju lättare sagt än gjort :) Jag är inte så sugen på att beställa från Alibaba eller liknande för man vet ju aldrig vad man får hem och beställa en från Amerikat lär väl bli väldigt dyrt med alla pålägg som kommer där .

Har ni några tips vart man kan kolla? Kanske till och med skulle kunna använda den gamla?

BildAdapter0985.jpg

Det kan du limma med epoxylim. Det är elektriskt isolerande så det är säkert ur elsäkerhet.

mindcruncher
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2022-03-13

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav mindcruncher » 2023-03-10 19:59

hifi_nirvana skrev:
mindcruncher skrev:Jag letar efter ersättare till strömadaptern till Schiit Magni 3+ för att jag upptäckte att själva pluggen har spruckit på några ställen. Det går trycka tillbaka men jag vet inte om jag vågar använda den igen men att hitta AC-AC 15V 1.5A verkar ju lättare sagt än gjort :) Jag är inte så sugen på att beställa från Alibaba eller liknande för man vet ju aldrig vad man får hem och beställa en från Amerikat lär väl bli väldigt dyrt med alla pålägg som kommer där .

Har ni några tips vart man kan kolla? Kanske till och med skulle kunna använda den gamla?

BildAdapter0985.jpg

Det kan du limma med epoxylim. Det är elektriskt isolerande så det är säkert ur elsäkerhet.


Tanken har slagit mig att försöka laga. För det verkar inget som sitter direkt löst för känns som försöker dra in de där stiften när man drar lite lätt i dom.

hifi_nirvana
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2021-11-05

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav hifi_nirvana » 2023-03-10 20:28

mindcruncher skrev:
hifi_nirvana skrev:
mindcruncher skrev:Jag letar efter ersättare till strömadaptern till Schiit Magni 3+ för att jag upptäckte att själva pluggen har spruckit på några ställen. Det går trycka tillbaka men jag vet inte om jag vågar använda den igen men att hitta AC-AC 15V 1.5A verkar ju lättare sagt än gjort :) Jag är inte så sugen på att beställa från Alibaba eller liknande för man vet ju aldrig vad man får hem och beställa en från Amerikat lär väl bli väldigt dyrt med alla pålägg som kommer där .

Har ni några tips vart man kan kolla? Kanske till och med skulle kunna använda den gamla?

BildAdapter0985.jpg

Det kan du limma med epoxylim. Det är elektriskt isolerande så det är säkert ur elsäkerhet.


Tanken har slagit mig att försöka laga. För det verkar inget som sitter direkt löst för känns som försöker dra in de där stiften när man drar lite lätt i dom.

Det är förmodligen trådarna från transformatorn som du känner. Hade låtit den ligga som den gör på bilden rättat till stiften lite och hällt epoxylim så det rinner ner och fäster fint. Det kommer bli hur bra som helst.

hifi_nirvana
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2021-11-05

Re: AC/AC-adapter till Schiit Magni 3+

Inläggav hifi_nirvana » 2023-03-10 20:42

Här hade jag lagt epoxylim och vickat lite försiktigt så det rinner ner.
BildAdapter0985.jpg
BildAdapter0985.jpg (220.26 KiB) Visad 474 gånger


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster