SMSL M300 SE NY hype...?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav distad » 2023-10-20 13:21

Har jag drömt, eller är det här nya hypen ? https://www.audiophonics.fr/en/dac-with ... 17731.html 129 Euro "för allt" 8O
Bild

Och vad får man för "400 Euro" mer :o i denna ? https://www.audiophonics.fr/en/dac-with ... 16743.html "gissar på", att denna mäter "super" eftersom det är en massa grafer på sidan... :mrgreen:
Bild

Det är så mycket DAC:ar och info så man blir helt snurrig på....https://www.audiophonics.fr/en/
För övrigt så gillar jag "utseendet" på denna. 8) Men den mäter säkert uselt.https://www.audiophonics.fr/en/dac-with ... 16493.html
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav distad » 2023-10-20 14:42

Undrar hur en PRO-JECT Pre Box Digital S2 står sig emot dessa Kina Dac:ar. :?
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
Henrik36
 
Inlägg: 252
Blev medlem: 2011-01-14
Ort: Mjölby

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Henrik36 » 2023-10-20 16:42

FBK skrev:Undrar hur en PRO-JECT Pre Box Digital S2 står sig emot dessa Kina Dac:ar. :?


Vi har testat en sådan en hel del för ca 4 år sedan, och den är bla en bidragande orsak till varför varför vi började bygga Dac igen.
Jag har för mig att den spelade helt ok men lite "stelt" tyckte jag då har jag för mig, och vår dåvarande 9026Pro vi byggde då släppte lös ljudet på annat sätt, och sedan dess blev den liggandes någonstans.
Vi har iofs flera Dacar som står, men har halvtidig Dac med 9028Pro chip och såklart alla inställningar är ställbara på som vi skulle kunna släppa för 2k bara till dig, materialkostnad ligger runt 6k på den och den spelar helt ok och skulle nog kunna utmana ett antal andra Dacar.
Självklart får du ju provspela den först såklart. Den är utlånad för tillfället och han är intresserad men jag tror inte han får fram pengarna så hojta till om det kan vara intressant.
http://www.sweclockers.com/galleri/6621 ... arkarbygge
Följ gärna våra DACbyggen på Facebook -> Berggreens Audio -> sidan är under uppbyggnad eller något :)

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5241
Blev medlem: 2016-08-01

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav dewpo » 2023-10-20 18:47

Henrik36 skrev:
FBK skrev:Undrar hur en PRO-JECT Pre Box Digital S2 står sig emot dessa Kina Dac:ar. :?


Vi har testat en sådan en hel del för ca 4 år sedan, och den är bla en bidragande orsak till varför varför vi började bygga Dac igen.
Jag har för mig att den spelade helt ok men lite "stelt" tyckte jag då har jag för mig, och vår dåvarande 9026Pro vi byggde då släppte lös ljudet på annat sätt, och sedan dess blev den liggandes någonstans.
Vi har iofs flera Dacar som står, men har halvtidig Dac med 9028Pro chip och såklart alla inställningar är ställbara på som vi skulle kunna släppa för 2k bara till dig, materialkostnad ligger runt 6k på den och den spelar helt ok och skulle nog kunna utmana ett antal andra Dacar.
Självklart får du ju provspela den först såklart. Den är utlånad för tillfället och han är intresserad men jag tror inte han får fram pengarna så hojta till om det kan vara intressant.

Hur kommer det sig att det bara är kineser som "klarar" att bygga billig elektronik (med okej prestanda) som vanliga människor har råd med? Vill helst inte gagna Kinas korrupta system, men vad skall man gör :?
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> Viktig information

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22804
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav RogerGustavsson » 2023-10-20 18:53

Det är väl trots allt inte staten Kina som bygger utan (mindre) privata företag? Det finns säkert flera anledningar till varför det blir billigare, inte bara en annan lönenivå utan även annat som billigt, energi, hyror, inte så mycket miljöhänsyn etc. Dessutom har görs väl mycket av komponenterna därborta?

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav distad » 2023-10-20 18:57

dewpo skrev:
Henrik36 skrev:
FBK skrev:Undrar hur en PRO-JECT Pre Box Digital S2 står sig emot dessa Kina Dac:ar. :?


Vi har testat en sådan en hel del för ca 4 år sedan, och den är bla en bidragande orsak till varför varför vi började bygga Dac igen.
Jag har för mig att den spelade helt ok men lite "stelt" tyckte jag då har jag för mig, och vår dåvarande 9026Pro vi byggde då släppte lös ljudet på annat sätt, och sedan dess blev den liggandes någonstans.
Vi har iofs flera Dacar som står, men har halvtidig Dac med 9028Pro chip och såklart alla inställningar är ställbara på som vi skulle kunna släppa för 2k bara till dig, materialkostnad ligger runt 6k på den och den spelar helt ok och skulle nog kunna utmana ett antal andra Dacar.
Självklart får du ju provspela den först såklart. Den är utlånad för tillfället och han är intresserad men jag tror inte han får fram pengarna så hojta till om det kan vara intressant.

Hur kommer det sig att det bara är kineser som "klarar" att bygga billig elektronik (med okej prestanda) som vanliga människor har råd med? Vill helst inte gagna Kinas korrupta system, men vad skall man gör :?

Vi som inte har "normala plånböcker" är tyvärr hänvisade till Kinas korrupta system, om vi ska ha vettigt ljud. Det är bara att beklaga. :(
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Tell
 
Inlägg: 2135
Blev medlem: 2015-10-27

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Tell » 2023-10-20 19:40

"Allt" som i onödigt höga specs o format som ingen behöver, men inte "allt" som i en DSP som faktiskt kan göra stor ljudlig skillnad.

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav distad » 2023-10-20 20:12

Tell skrev:"Allt" som i onödigt höga specs o format som ingen behöver, men inte "allt" som i en DSP som faktiskt kan göra stor ljudlig skillnad.

"Viss" prisskillnad kanske ? Jag har inte råd med någon DSP, men kanske en billig Dac.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26820
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav hifikg » 2023-10-20 20:37

FBK skrev:Har jag drömt, eller är det här nya hypen ? https://www.audiophonics.fr/en/dac-with ... 17731.html 129 Euro "för allt" 8O
[ Bild ]


Vad SMSL sprutar ur sig prylar. Antar att min kines är helt värdelös numera, fast den kanske inte låter sämre än tidigare. Ska testa den någon dag o funkar den åker den ut på Torget/Tradera.

Edit: Den finns kvar i sortimentet. Tänka sig. En långkörare!

https://www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/smsl-sanskrit-10th-mkiii-dac-usb-ak4493s-xmos-xu316-32bit-768khz-dsd512-black-p-16942.html
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1496
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Ted_B » 2023-10-20 20:50

Tell skrev:"Allt" som i onödigt höga specs o format som ingen behöver, men inte "allt" som i en DSP som faktiskt kan göra stor ljudlig skillnad.

Ja, det är det som fattas i de där prylarna. Lite bättre mätvärden gör ju ingen skillnad när det redan är mer än tillräckligt bra.
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 873
Blev medlem: 2012-07-15

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Chris71 » 2023-10-20 21:49

dewpo skrev:
Henrik36 skrev:
FBK skrev:Undrar hur en PRO-JECT Pre Box Digital S2 står sig emot dessa Kina Dac:ar. :?


Vi har testat en sådan en hel del för ca 4 år sedan, och den är bla en bidragande orsak till varför varför vi började bygga Dac igen.
Jag har för mig att den spelade helt ok men lite "stelt" tyckte jag då har jag för mig, och vår dåvarande 9026Pro vi byggde då släppte lös ljudet på annat sätt, och sedan dess blev den liggandes någonstans.
Vi har iofs flera Dacar som står, men har halvtidig Dac med 9028Pro chip och såklart alla inställningar är ställbara på som vi skulle kunna släppa för 2k bara till dig, materialkostnad ligger runt 6k på den och den spelar helt ok och skulle nog kunna utmana ett antal andra Dacar.
Självklart får du ju provspela den först såklart. Den är utlånad för tillfället och han är intresserad men jag tror inte han får fram pengarna så hojta till om det kan vara intressant.

Hur kommer det sig att det bara är kineser som "klarar" att bygga billig elektronik (med okej prestanda) som vanliga människor har råd med? Vill helst inte gagna Kinas korrupta system, men vad skall man gör :?


Du har nog en ganska tyst och mörk tillvaro om framför dig om allt som tillverkats av företag i kina skall bojkottas, för om inte produkten slutmonteras där så kommer nog en ansenlig mängd komponenter därifrån.

Användarvisningsbild
Henrik36
 
Inlägg: 252
Blev medlem: 2011-01-14
Ort: Mjölby

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Henrik36 » 2023-10-20 23:24

dewpo skrev:Hur kommer det sig att det bara är kineser som "klarar" att bygga billig elektronik (med okej prestanda) som vanliga människor har råd med? Vill helst inte gagna Kinas korrupta system, men vad skall man gör :?


Jag måste säga att det var mer än bra att du skrev detta, så stort tack.
Var och en gör ju sin egen bedömning dock.

Nja för VÅR del är det rätt ENKELT.
Om man vill köpa ett billigt ESS chip så finns det för en "spottstuver" på nätet efter lite googlande, eller tex våra OPA 1611/1612 som vi vi kör med ett gäng, dom finns för 4-5kr st på "nätet", vi ger 110kr / st typ för det vi tror/hoppas är original/riktiga.

Bara vår AC/DC del har vi valt komponenter för ca 1500kr mot en väggbula, och det är för att vi har lyssnat oss fram till att den gör skillnad, framförallt vilka olika volt DACen vill ha, med dom komponenter som vi har valt så blir DACen "lungnare" och inte lika känslig för inkommande.
Sedan har vi lite mer på DC delen som vi inte har gått all in på ännu dock.
Man behöver inte hålla med oss alls här., men jag har ganska lätt att ta fram olkia steg som man kan lyssna sig fram till skillnader.

Då vi först och främst bygger för oss själva, och framförallt mig (då polarn inte FÅR ha stereo hemma för frun) så tullar vi inte på något, sedan om en OPA 1611 / 1612 för 5kr st eller dom vi köper för 110kr st mäter lika eller är lika gör mig kvitta, vi kan nog googla ihop vårt bygge för 1500kr om jag skulle finna det vara intressant.

Sedan håller jag med dig ang priser, det är helt sinnes. Jag kan även kika in i andra ”dyra” DACar och tänka ”vart fan har dom gömt allt guld som gör priset” likväl som jag ser priser som helt orimligt kan vara ” original”
Senast redigerad av Henrik36 2023-10-21 00:13, redigerad totalt 1 gång.
http://www.sweclockers.com/galleri/6621 ... arkarbygge
Följ gärna våra DACbyggen på Facebook -> Berggreens Audio -> sidan är under uppbyggnad eller något :)

Användarvisningsbild
Henrik36
 
Inlägg: 252
Blev medlem: 2011-01-14
Ort: Mjölby

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Henrik36 » 2023-10-21 00:00

FBK skrev:Vi som inte har "normala plånböcker" är tyvärr hänvisade till Kinas korrupta system, om vi ska ha vettigt ljud. Det är bara att beklaga. :(

Det är exakt därför jag tänker att du FBK skulle kunna få köpa den för 2k, likväl som något annat för samma/ mer pengar, men mest för den goda sakens skull för jag vet att du har det tufft,

Denna DACen fungerar som ett försteg, utan RIAA dock,
du styr allt med fjärr, källa optisk / USB / Coax in DAC ~> stärkare/slutsteg ut bara, enkelt och bra.

Jag har även sett att du har/ har haft ett par Warfe 225 och jag sticker ut hakan och skriver att du har aldrig hört dom lira så innan,
Är du / åker med någon på roadtripp till Mjölby så lovar jag dig haksläpp på dom. Jag hjälper till med sponsring på soppa även,
http://www.sweclockers.com/galleri/6621 ... arkarbygge
Följ gärna våra DACbyggen på Facebook -> Berggreens Audio -> sidan är under uppbyggnad eller något :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26820
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav hifikg » 2023-10-21 11:04

Henrik36 skrev:
dewpo skrev:...”vart fan har dom gömt allt guld som gör priset” likväl som jag ser priser som helt orimligt kan vara ” original”


Guldet heter löner, marginaler, skatter, marknadsföring, service och garantier. Ibland ingår även kostnad för forskning och utveckling. När det gäller Qutest t ex tillkommer en extremt påkostad förpackning (vilket den som köper den åtta gånger dyrare DAVE inte får). De ingående komponenternas pris är (förstås) en bråkdel av konsumentpriset.

Ni är för billiga :) Skämt åsido, jag kan slänga ihop en mycket god Biff Rydberg för en bråkdel av vad de tar på Franzéns för samma rätt. Behöver inte ens smaka sämre, men jag har inga stjärnor i Michelinguiden :) Det är skillnad på hobbyverksamhet för att det är kul och på kommersiell dito. Fundera på vad ni skulle behöva ta ut om ni vill ha en rimlig avans + ersättning för alla timmar ni lagt ner.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Henrik36
 
Inlägg: 252
Blev medlem: 2011-01-14
Ort: Mjölby

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Henrik36 » 2023-10-21 13:38

hifikg skrev:
Guldet heter löner, marginaler, skatter, marknadsföring, service och garantier. Ibland ingår även kostnad för forskning och utveckling. När det gäller Qutest t ex tillkommer en extremt påkostad förpackning (vilket den som köper den åtta gånger dyrare DAVE inte får). De ingående komponenternas pris är (förstås) en bråkdel av konsumentpriset.

Ni är för billiga :) Skämt åsido, jag kan slänga ihop en mycket god Biff Rydberg för en bråkdel av vad de tar på Franzéns för samma rätt. Behöver inte ens smaka sämre, men jag har inga stjärnor i Michelinguiden :) Det är skillnad på hobbyverksamhet för att det är kul och på kommersiell dito. Fundera på vad ni skulle behöva ta ut om ni vill ha en rimlig avans + ersättning för alla timmar ni lagt ner.


Så är det ju absolut :D
http://www.sweclockers.com/galleri/6621 ... arkarbygge
Följ gärna våra DACbyggen på Facebook -> Berggreens Audio -> sidan är under uppbyggnad eller något :)

Tell
 
Inlägg: 2135
Blev medlem: 2015-10-27

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Tell » 2023-10-21 15:09

FBK skrev:
Tell skrev:"Allt" som i onödigt höga specs o format som ingen behöver, men inte "allt" som i en DSP som faktiskt kan göra stor ljudlig skillnad.

"Viss" prisskillnad kanske ? Jag har inte råd med någon DSP, men kanske en billig Dac.

Behöver inte vara nån skillnad i pris, är själv sugen på att köpa den här lilla grejen till mitt arbetsrum, den är baserad på TPA3255 som ska vara en av dom bättre billiga kretsarna nuförtiden. Den är såklart garanterat inte fullt transparent, brusfri o bäst, men jag har haft enklare kretsar än så som levererat mer än tillräckligt bra sittandes i lyssningposition på ganska duktiga volymnivåer. Sen exakt hur bra o lättmanövrerad DSPn är i den vet jag inte alls, men det går säkert fint det med :)

Solveit
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 2019-11-05

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Solveit » 2023-10-21 15:43

Har två st SMSL M300SE sen ett par månader.
Ville ha coax input och balanserat ut.
Låter bra och fungerar bra.
Purifi PTT6.5X04-NFA-01+Dayton Audio RST28F-4 1-1/8" +WG-300 wave guide+Komplete Audio 6+nanoDigi+2 SMSL M300SE+TPA3255 260-2-29A Topping pa3s+ .

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3341
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Calleberg » 2023-10-21 15:47

Tell skrev:
FBK skrev:
Tell skrev:"Allt" som i onödigt höga specs o format som ingen behöver, men inte "allt" som i en DSP som faktiskt kan göra stor ljudlig skillnad.

"Viss" prisskillnad kanske ? Jag har inte råd med någon DSP, men kanske en billig Dac.

Behöver inte vara nån skillnad i pris, är själv sugen på att köpa den här lilla grejen till mitt arbetsrum, den är baserad på TPA3255 som ska vara en av dom bättre billiga kretsarna nuförtiden. Den är såklart garanterat inte fullt transparent, brusfri o bäst, men jag har haft enklare kretsar än så som levererat mer än tillräckligt bra sittandes i lyssningposition på ganska duktiga volymnivåer. Sen exakt hur bra o lättmanövrerad DSPn är i den vet jag inte alls, men det går säkert fint det med :)


Om jag fick för mig att köpa Chifi, så hade jag till att börja med satsat på en med inbyggd strömförsörjning, och så hade jag letat efter omdömen och läst enbart de negativa. Noga!
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Tell
 
Inlägg: 2135
Blev medlem: 2015-10-27

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Tell » 2023-10-22 00:18

Calleberg skrev:
Tell skrev:
FBK skrev:"Viss" prisskillnad kanske ? Jag har inte råd med någon DSP, men kanske en billig Dac.

Behöver inte vara nån skillnad i pris, är själv sugen på att köpa den här lilla grejen till mitt arbetsrum, den är baserad på TPA3255 som ska vara en av dom bättre billiga kretsarna nuförtiden. Den är såklart garanterat inte fullt transparent, brusfri o bäst, men jag har haft enklare kretsar än så som levererat mer än tillräckligt bra sittandes i lyssningposition på ganska duktiga volymnivåer. Sen exakt hur bra o lättmanövrerad DSPn är i den vet jag inte alls, men det går säkert fint det med :)


Om jag fick för mig att köpa Chifi, så hade jag till att börja med satsat på en med inbyggd strömförsörjning, och så hade jag letat efter omdömen och läst enbart de negativa. Noga!

Är väl praktiskt att själv kunna välja nätagg o dimensionera efter egna behov, o ibland är det gött att gömma strömpryttlen nånannanstans för att en liten smidigt stärkare ståendes på bordet eller i hyllan. Men ja läsa på innan man köper är ju alltid smart, men för den där lillla summan så går det oftast bra att chansa, dessutom så har det absolut mesta jag köpt från Kina funkat utan problem.

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav distad » 2023-10-22 15:10

Henrik36 skrev:
FBK skrev:Vi som inte har "normala plånböcker" är tyvärr hänvisade till Kinas korrupta system, om vi ska ha vettigt ljud. Det är bara att beklaga. :(

Det är exakt därför jag tänker att du FBK skulle kunna få köpa den för 2k, likväl som något annat för samma/ mer pengar, men mest för den goda sakens skull för jag vet att du har det tufft,

Denna DACen fungerar som ett försteg, utan RIAA dock,
du styr allt med fjärr, källa optisk / USB / Coax in DAC ~> stärkare/slutsteg ut bara, enkelt och bra.

Jag har även sett att du har/ har haft ett par Warfe 225 och jag sticker ut hakan och skriver att du har aldrig hört dom lira så innan,
Är du / åker med någon på roadtripp till Mjölby så lovar jag dig haksläpp på dom. Jag hjälper till med sponsring på soppa även,

Tack så hemskt mycket för erbjudandet, men jag får tacka nej. :( Wharfdale är sålda sedan länge, tyvärr. Det är super tunt här och jag måste nog sälja slutsteget och det lilla jag har för övrigt för att få ihop tillräckligt med pengar till flytt, då jag inte mår så prima där jag bor idag. Pengarna till steg köpet "fick" jag, men det är surt om man måste sälja ändå. Och jag får överge mina tankar om CD-transport jämförelse och mina kabeljämförelser, men det var mest för egen del då det bara är jag som är nyfiken. Får nog rikta in mig på enbart en budget Hemmabio där jag redan har kärnan.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3341
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Calleberg » 2023-10-22 16:50

FBK skrev:Får nog rikta in mig på enbart en budget Hemmabio där jag redan har kärnan.


Har nog ett komplett sett "Jamo 200" surroundhögtalare som jag vägrar använda :)
Kanske inte världens bästa, men de är dina om du vill ha dem.
Senast redigerad av Calleberg 2023-10-22 16:53, redigerad totalt 1 gång.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Henrik36
 
Inlägg: 252
Blev medlem: 2011-01-14
Ort: Mjölby

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Henrik36 » 2023-10-22 16:50

FBK skrev:Tack så hemskt mycket för erbjudandet, men jag får tacka nej. :( Wharfdale är sålda sedan länge, tyvärr. Det är super tunt här och jag måste nog sälja slutsteget och det lilla jag har för övrigt för att få ihop tillräckligt med pengar till flytt, då jag inte mår så prima där jag bor idag. Pengarna till steg köpet "fick" jag, men det är surt om man måste sälja ändå. Och jag får överge mina tankar om CD-transport jämförelse och mina kabeljämförelser, men det var mest för egen del då det bara är jag som är nyfiken. Får nog rikta in mig på enbart en budget Hemmabio där jag redan har kärnan.


Aha ok, jag förstår. Men hojta till om det blir ändrade planer så ska jag se vad vi kan bidra med
http://www.sweclockers.com/galleri/6621 ... arkarbygge
Följ gärna våra DACbyggen på Facebook -> Berggreens Audio -> sidan är under uppbyggnad eller något :)

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl
 
Inlägg: 1860
Blev medlem: 2003-12-30

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav LeifB » 2023-10-25 20:58

Jag sitter jättenöjd med SMSL-A300.
Otroligt mycket bra ljud för lite över 2000kr.
Denna kostar lite mer men innehåller också mer.
Optimera mera!

Solveit
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 2019-11-05

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Solveit » 2023-10-26 08:14

LeifB skrev:Jag sitter jättenöjd med SMSL-A300.
Otroligt mycket bra ljud för lite över 2000kr.
Denna kostar lite mer men innehåller också mer.

Mäter rätt kasst men du verkar frälst. :?
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.46742/
Purifi PTT6.5X04-NFA-01+Dayton Audio RST28F-4 1-1/8" +WG-300 wave guide+Komplete Audio 6+nanoDigi+2 SMSL M300SE+TPA3255 260-2-29A Topping pa3s+ .

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl
 
Inlägg: 1860
Blev medlem: 2003-12-30

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav LeifB » 2023-10-26 08:54

Låter fantastiskt bra.
Det är väl det som räknas?
Basen är kontrollerad och orka driva högtalare med lägra verkningsgrad.
Optimera mera!

Solveit
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 2019-11-05

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Solveit » 2023-10-26 09:19

LeifB skrev:Låter fantastiskt bra.
Det är väl det som räknas?
Basen är kontrollerad och orka driva högtalare med lägra verkningsgrad.


Vad hade du innan för förstärkare?
Måste ju varit riktigt skräp eftersom du har hypat den här säkert 100 gånger nu på forumet.
Purifi PTT6.5X04-NFA-01+Dayton Audio RST28F-4 1-1/8" +WG-300 wave guide+Komplete Audio 6+nanoDigi+2 SMSL M300SE+TPA3255 260-2-29A Topping pa3s+ .

Tell
 
Inlägg: 2135
Blev medlem: 2015-10-27

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav Tell » 2023-10-26 15:53

Solveit skrev:
LeifB skrev:Låter fantastiskt bra.
Det är väl det som räknas?
Basen är kontrollerad och orka driva högtalare med lägra verkningsgrad.


Vad hade du innan för förstärkare?
Måste ju varit riktigt skräp eftersom du har hypat den här säkert 100 gånger nu på forumet.

Ja man börjar ju undra om han kanske får betalt av SMSL för all den här hypen som han basunerat ut. Inte för att jag tror förstärkaren är direkt dålig, utan den är nog mer än tillräckligt bra för att man faktiskt ska kunna vara nöjd. Jag menar jag har ett tag rockat ett par billiga TPA3118-moduler (gav 60kr/st, men går att hitta för neråt 25kr nu) med en gammal strömadapter till en laptop som garanterat mäter sämre än Leifs SMSL-stärkare men som jag ändå inte haft nåt problem att lyssna på musik igenom.
Som nån slags jämförelse så skulle jag hellre för alltid köra med dom där två TPA3118 o en DSP, än en helt perfekt transparent förstärkare för höga femsiffriga belopp o utan DSP (med undantag för att jag i framtiden kanske kommer vilja ha mer effekt än vad min nuvarande lägenhet "tål"). Så relativt oviktig tycker jag förstärkaren är då dom flesta idag är mer än tillräckligt bra, o så viktig att själv kunna kontrollera frekvensgången är då rummet o min egen subjektiva smak inte motsvarar en helt "platt" kurva.

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl
 
Inlägg: 1860
Blev medlem: 2003-12-30

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav LeifB » 2023-10-26 18:18

Krell, H390, Classe, Rotel och några till.
Du då?
Optimera mera!

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10446
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav distad » 2023-10-27 16:10

Om och när, om jag köper så återkommer jag. Om nu inte någon annan Kines är bättre än denna.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl
 
Inlägg: 1860
Blev medlem: 2003-12-30

Re: SMSL M300 SE NY hype...?

Inläggav LeifB » 2023-10-27 18:13

FBK skrev:Om och när, om jag köper så återkommer jag. Om nu inte någon annan Kines är bättre än denna.

Ja dom kommer med nya modeller hela tiden.
Dom skriver mycket om distorsionen. De har nu nått över de hörbara nivåerna.
SU-1 är lika bra som en för 3-4 tkr.
Optimera mera!

Nästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster