Är Amazon Prime något att ha?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26701
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav hifikg » 2023-12-26 02:19

Klickade i en gratisperiod för att få lite snabbare leverans av en hårddisk o nu har jag förstås glömt avboka så nu drar de 59 spänn i månaden till jag säger stopp. Ska jag säga stopp? Har man någon glädje av Prime? Jag handlar av dem en gång om året så här långt. Såg att man kan få tillgång till filmer via Prime, men jag är mer intresserad av musik. Vad säger ni som har all kunskap och erfarenhet, ska jag dumpa Prime?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3667
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav juanth » 2023-12-26 02:58

hifikg skrev:Klickade i en gratisperiod för att få lite snabbare leverans av en hårddisk o nu har jag förstås glömt avboka så nu drar de 59 spänn i månaden till jag säger stopp. Ska jag säga stopp? Har man någon glädje av Prime? Jag handlar av dem en gång om året så här långt. Såg att man kan få tillgång till filmer via Prime, men jag är mer intresserad av musik. Vad säger ni som har all kunskap och erfarenhet, ska jag dumpa Prime?



De kommer inte med nya program särskilt frekvent är min uppfattning.
Däremot nu, eftersom du har Amazon Prime så vill jag verkligen rekommendera att du kikar på Clarksons Farm:
https://www.imdb.com/title/tt10541088/

Fantastiskt fin serie. Både dråplig, vacker och underhållande. Många sköna karaktärer.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5180
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav Conan » 2023-12-26 11:14

..och The Tick, The Boys, Gen V, The Rings of Power... :)

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav solhaga » 2023-12-26 16:05

Upload,

The Marvelous Mrs Maisel,

Picard (nåja),

En som är klart sevärd är The Expanse - det är riktig science fiction inom solsystemet,

The Peripheral,

The man in the high castle,

Reacher.

Användarvisningsbild
Manor
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2016-02-22
Ort: Stockholm

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav Manor » 2023-12-26 17:16

Vi är också hyfsat nya kunder på Prime och har hittat en hel del instressanta serier.
Just nu ett utbud som passade oss bättre än Netflix som nu sas upp efter många år som kund.
Vi har dock även Disney+, Viaplay, HBO Max så har ett hyfsat utbud att välja från.
Mvh,
Manor

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav solhaga » 2023-12-26 17:24

Ja, Netflix är inte mycket att ha nu för tiden.
Och dyrt (179:-/mån) är det också.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5193
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav dewpo » 2023-12-26 17:27

Den snabba leveransen du fick tillgång till är tillgänglig för alla dina beställningar som Prime-medlem, har antagligen ett värde om man beställer mycket småsaker.
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav solhaga » 2023-12-26 18:10

Samt att oftast ingår frakt; perfekt för att köpa udda skruvar exempelvis.

Användarvisningsbild
Froggy
 
Inlägg: 317
Blev medlem: 2003-10-16
Ort: Paris

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav Froggy » 2024-01-07 10:50

De har ju musik också via prime:

https://music.amazon.com/

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26701
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav hifikg » 2024-01-07 12:20

Kul, streamar de i CD-kvalitet eller högre? Jag lyssnar via Apple o behöver en nyare musikdator för att komma åt högsta kvaliteten, via Qobuz påstås det fungera oavsett hårdvara (egentligen är det Mac OS som ställer till så jag inte kan använda senaste versionen av Musik). För mig är det smidigt med Apple eftersom jag även rippar in i det systemet.

HD och obegränsad lyssning kräver Amazon Unlimited för 10 euro i månaden
Med Prime får jag lyssna på snuttar av en del musik och inte alls på annan.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Froggy
 
Inlägg: 317
Blev medlem: 2003-10-16
Ort: Paris

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav Froggy » 2024-01-07 13:53

Har haft Prime länge men nyligen upptäckt musik avdelningen. Ingen aning om kvalitet men de artister jag testat har hela låtar/album. För min del att använda för att lyssna innan köp, strölyssning och lyssna på resande fot

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav goat76 » 2024-01-07 14:09

Froggy skrev:Har haft Prime länge men nyligen upptäckt musik avdelningen. Ingen aning om kvalitet men de artister jag testat har hela låtar/album. För min del att använda för att lyssna innan köp, strölyssning och lyssna på resande fot


Ingår musik-streaming om man abonnerar på Amazon Prime Video?

Användarvisningsbild
Froggy
 
Inlägg: 317
Blev medlem: 2003-10-16
Ort: Paris

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav Froggy » 2024-01-07 14:16

Vet ej. Vi började med Prime för några år sedan för att det var fördelaktiga leveranser vid köp av varor. Om video och musik/pod var med redan då vet jag inte men vi har det nu

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav goat76 » 2024-01-07 14:28

Froggy skrev:Vet ej. Vi började med Prime för några år sedan för att det var fördelaktiga leveranser vid köp av varor. Om video och musik/pod var med redan då vet jag inte men vi har det nu


Min sambo är en riktig film- och serie-nörd så vi har nästan alla streamingtjänsterna för det, men hon har inte något särkilt djupgående intresse för musiklyssning så det var först nu jag började tänka att vi kanske har tillgång till Amazon Musik också. Hon beställer också många prylar från Amazon så vi har deras streamingtjänst för endast 59 kr/månaden.

Själv är jag nöjd med Qobuz men det händer ibland att min dotter använder min inloggning, och om jag då i samma veva är ute och försöker använda mitt Qobuz-abonnemang så stoppas hennes streaming, och när hon slår på musiken igen så stoppas det för mig. Så av den anledningen ska jag ta reda på ifall vi möjligtvis har musik via Amazon så får hon kanske börja använda det istället. :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26701
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav hifikg » 2024-01-07 14:34

Froggy skrev:Har haft Prime länge men nyligen upptäckt musik avdelningen. Ingen aning om kvalitet men de artister jag testat har hela låtar/album. För min del att använda för att lyssna innan köp, strölyssning och lyssna på resande fot


Fick höra ca 30 sekunder, sen kom jag på idén att logga in (igen) o då blev det skillnad. Nu får jag inte höra någonting alls! Blir bara uppmanad att signa för Unlimited.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Är Amazon Prime något att ha?

Inläggav goat76 » 2024-01-07 15:01

Nä, kom nu fram till att musik ingår inte i våran tjänst som endast innefattar filmer och serier, det hade varit för bra för att vara sant. :)


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster