Holographic Amp 23.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Morello » 2024-03-20 23:11

Om elektronikkomponenter skulle förändras på ett sådant sätt som beskrivs i diverse anekdoter skulle det omöjliggöra nästan all typ av elektronikutveckling, då det inte på ett effektivt sett skulle gå att validera konstruktionen. Tack och lov förhåller sig det inte på det sättet och anekdoterna kan förpassas där de bäst hör hemma: i runda arkivet.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav sprudel » 2024-03-20 23:13

Almen skrev:
petersteindl skrev:
Almen skrev:Onus probandi incumbit ei qui dicit, non ei qui negat

Spoiler:
Visa
Bevisbördan ligger hos den som talar, inte hos den som förnekar

:)

Jag ser det som tvärtom. Om jag exempelvis skulle förneka termodynamikens lagar, så menar du att jag inte behöver bevisa varför de skulle vara felaktiga? Det räcker med förnekelse för att förnekelsen skall vara sann. Har jag förstått dig rätt då?

Nej. Och det vet du nog också. :)

Det är inte negerandet i sig det handlar om, utan du talar (dicit), alltså hävdar att termodynamiken inte stämmer (och implicit att det är andra lagar som gäller), varpå fysikern förnekar (negat) att det du säger stämmer.

Vad som syftas på är när det hävdas något som strider mot vedertagen vetenskap och erfarenhet (extraordinära påståenden).


Jag väntar fortfarande på att det plockas fram material som visar att detta är vedertagen vetenskap och beprövad erfarenhet. Än så länge är det enbart påstående mot påstående.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17898
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Almen » 2024-03-21 09:22

sprudel skrev:
Almen skrev:
petersteindl skrev:Jag ser det som tvärtom. Om jag exempelvis skulle förneka termodynamikens lagar, så menar du att jag inte behöver bevisa varför de skulle vara felaktiga? Det räcker med förnekelse för att förnekelsen skall vara sann. Har jag förstått dig rätt då?

Nej. Och det vet du nog också. :)

Det är inte negerandet i sig det handlar om, utan du talar (dicit), alltså hävdar att termodynamiken inte stämmer (och implicit att det är andra lagar som gäller), varpå fysikern förnekar (negat) att det du säger stämmer.

Vad som syftas på är när det hävdas något som strider mot vedertagen vetenskap och erfarenhet (extraordinära påståenden).


Jag väntar fortfarande på att det plockas fram material som visar att detta är vedertagen vetenskap och beprövad erfarenhet. Än så länge är det enbart påstående mot påstående.

Vad gäller termodynamiken kan jag nog tyvärr bara hänvisa till läroböcker i fysik. Jag har inga bra länkar tillgängliga, det får bli Wikipedia i så fall. Det finns även de som på allvar hävdar att jorden är platt - jag har nog samma rekommendation där, och jag antar att inget skulle kunna övertyga dem ändå. De påstår att jorden är platt, jag påstår att den är rund.

Om det var förstärkare du menade så är det nog samma där - läroböcker i elektronik och halvledarfysik, samt förstärkarsteg uppmätta under tid (i steady-state) är nog en bra början. Eftersom det som hävdas angående inspelning strider mot det man vet så är det självklart inspelningstesen som skall bevisas, inte nollhypotesen. Det vore ju för övrigt en utomordentligt enkel sak att göra, om man bara vill. Men det är ju som med kablar - det är aldrig någon som vill.
Senast redigerad av Almen 2024-03-21 09:39, redigerad totalt 1 gång.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
tordnilsson
 
Inlägg: 504
Blev medlem: 2006-12-08

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav tordnilsson » 2024-03-21 09:25

Ställ gärna frågan om sk "inspelningseffekter" till konstruktören av Holographics produkter så får ni säkert ett bra svar, han verkar precis som Morello ha bra koll på konstruktion av elektronik.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3292
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Calleberg » 2024-03-21 09:29

Almen skrev: ...det är aldrig någon som vill.


Därför är det ju lite extra kul att MorganM faktiskt är villig att göra ett försök... :)
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17898
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Almen » 2024-03-21 09:44

Calleberg skrev:
Almen skrev: ...det är aldrig någon som vill.


Därför är det ju lite extra kul att MorganM faktiskt är villig att göra ett försök... :)

Jomen, som någon påpekade, då måste man först börja med slumpad och blindad lyssning och se om man kan skilja på de två stegen oinspelat, och allra helst mäta upp stegen så noggrant som möjligt lastade med högtalarlik last.

Sedan gör man om samma sak när det ena steget har "spelats in".

Om MorganM vill göra det vore det så klart väldigt intressant och spännande.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22714
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav RogerGustavsson » 2024-03-21 09:50

Tror hemsidan behöver redigeras lite, uppgiven effekt i 4 Ohm har två olika siffror.

Skärmbild 2024-03-21 084755.png
Skärmbild 2024-03-21 084755.png (351.13 KiB) Visad 602 gånger

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav sprudel » 2024-03-21 10:12

Almen skrev:
sprudel skrev:
Almen skrev:Nej. Och det vet du nog också. :)

Det är inte negerandet i sig det handlar om, utan du talar (dicit), alltså hävdar att termodynamiken inte stämmer (och implicit att det är andra lagar som gäller), varpå fysikern förnekar (negat) att det du säger stämmer.

Vad som syftas på är när det hävdas något som strider mot vedertagen vetenskap och erfarenhet (extraordinära påståenden).


Jag väntar fortfarande på att det plockas fram material som visar att detta är vedertagen vetenskap och beprövad erfarenhet. Än så länge är det enbart påstående mot påstående.

Vad gäller termodynamiken kan jag nog tyvärr bara hänvisa till läroböcker i fysik. Jag har inga bra länkar tillgängliga, det får bli Wikipedia i så fall. Det finns även de som på allvar hävdar att jorden är platt - jag har nog samma rekommendation där, och jag antar att inget skulle kunna övertyga dem ändå. De påstår att jorden är platt, jag påstår att den är rund.

Om det var förstärkare du menade så är det nog samma där - läroböcker i elektronik och halvledarfysik, samt förstärkarsteg uppmätta under tid (i steady-state) är nog en bra början. Eftersom det som hävdas angående inspelning strider mot det man vet så är det självklart inspelningstesen som skall bevisas, inte nollhypotesen. Det vore ju för övrigt en utomordentligt enkel sak att göra, om man bara vill. Men det är ju som med kablar - det är aldrig någon som vill.


Vaffö veva de in termodynamik på detta vise, o kabblar? Vecka kabblar?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57260
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Nattlorden » 2024-03-21 10:52

Calleberg skrev:
Almen skrev: ...det är aldrig någon som vill.


Därför är det ju lite extra kul att MorganM faktiskt är villig att göra ett försök... :)


Jag förstår om man kan tycka det... andra tycker inte det är så kul att MorganM slösar bort tid och energi på det. 8)
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3292
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Calleberg » 2024-03-21 12:25

Almen skrev:...och allra helst mäta upp stegen så noggrant som möjligt lastade med högtalarlik last.


En eventuell mätning på stegen är ju rätt ointressant i det här sammanhanget, såvida de inte påvisar hörbara skillnader såklart.

Onödigt att krångla till det alltför mycket.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26707
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav hifikg » 2024-03-21 12:26

RogerGustavsson skrev:Tror hemsidan behöver redigeras lite, uppgiven effekt i 4 Ohm har två olika siffror.

Skärmbild 2024-03-21 084755.png


Sätts upp på listan över tänkbara NAD 208 ersättare, om det skulle bli nödvändigt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57260
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Nattlorden » 2024-03-21 12:30

hifikg skrev:
RogerGustavsson skrev:Tror hemsidan behöver redigeras lite, uppgiven effekt i 4 Ohm har två olika siffror.

Skärmbild 2024-03-21 084755.png


Sätts upp på listan över tänkbara NAD 208 ersättare, om det skulle bli nödvändigt.


Det är den väl i alla fall inte i närheten av att kunna vara??

Gällande 208;
" the amp can deliver 600 watts rms/ch into 8 Ohms, 750 w rms/ch into 4 Ohms, and 900 w rms/ch into 2 Ohms"

Det kan inte Amp23.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Morello » 2024-03-21 12:31

Dessa kondingar spelades in under 51 års tid i ett Quad 303-slutsteg - det kan bli sämre av alltför långvarig inspelning. :)
Bilagor
quad-konding.jpeg
quad-konding.jpeg (114.5 KiB) Visad 548 gånger
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26707
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav hifikg » 2024-03-21 12:35

Nattlorden skrev:
hifikg skrev:
RogerGustavsson skrev:Tror hemsidan behöver redigeras lite, uppgiven effekt i 4 Ohm har två olika siffror.

Skärmbild 2024-03-21 084755.png


Sätts upp på listan över tänkbara NAD 208 ersättare, om det skulle bli nödvändigt.


Det är den väl i alla fall inte i närheten av att kunna vara??

Gällande 208;
" the amp can deliver 600 watts rms/ch into 8 Ohms, 750 w rms/ch into 4 Ohms, and 900 w rms/ch into 2 Ohms"

Det kan inte Amp23.


Nä, men den dagen får jag kanske sänka mina krav en smula. Jag lirar sällan på andra railen. Borde klara mig fint på 200W. 2x8W räcker låååångt bara det.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57260
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Nattlorden » 2024-03-21 13:34

hifikg skrev:
Nattlorden skrev:
hifikg skrev:
Sätts upp på listan över tänkbara NAD 208 ersättare, om det skulle bli nödvändigt.


Det är den väl i alla fall inte i närheten av att kunna vara??

Gällande 208;
" the amp can deliver 600 watts rms/ch into 8 Ohms, 750 w rms/ch into 4 Ohms, and 900 w rms/ch into 2 Ohms"

Det kan inte Amp23.


Nä, men den dagen får jag kanske sänka mina krav en smula. Jag lirar sällan på andra railen. Borde klara mig fint på 200W. 2x8W räcker låååångt bara det.


Nej, men du får ju tänkar på att det du skriver här läses av andra... och skulle de tro att saker och ting är de samma blir det ju fel... därför är alltid fakta viktigt.

Finns många fina 200W-steg för de som peakar inom 200W-området... men för de som spelar mer konstant nära 200W och peakar högre - då behövs andra saker och det är då 208 och annat kommer på tal...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav BellsnWhistles » 2024-03-21 13:35

MorganM skrev:
I-or skrev:Ingen har lyckats påvisa s.k. inspelningseffekter för elektronik, så vi kan lugnt konstatera att detta bara är ytterligare en av alla HiFi-myter.

Däremot uppvisar lyssnarna nästan alltid inspelningseffekter, då de vänjer sig vid de ljudande egenskaperna för den nya produkten.

För högtalare kommer dock en över tid minskande styvhet för upphängningen att ge en ganska tydligt hörbar påverkan på frekvensgången.

Det var detta jag syftade på med frågan till Morello (kondingars ljud efter inspelning).Vid byte av kondingar till passiva filter så ändras ljudet oavsett nya eller gamla element.Jag har testat det många gånger.


Jag är inte alls med på vad du menar här.
Att ljudet kan ändras vid byte av kondingar är väl inget konstigt och kan bero på massor av saker, ingen av dem har med inspelning att göra.

MorganM skrev:Så det är kondingarnas inspelning som står för största ljudföändringen över inspelningstiden.

Kan inte se hur du kommer till denna slutsats.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav sprudel » 2024-03-21 13:52

BellsnWhistles skrev:
MorganM skrev:
I-or skrev:Ingen har lyckats påvisa s.k. inspelningseffekter för elektronik, så vi kan lugnt konstatera att detta bara är ytterligare en av alla HiFi-myter.

Däremot uppvisar lyssnarna nästan alltid inspelningseffekter, då de vänjer sig vid de ljudande egenskaperna för den nya produkten.

För högtalare kommer dock en över tid minskande styvhet för upphängningen att ge en ganska tydligt hörbar påverkan på frekvensgången.

Det var detta jag syftade på med frågan till Morello (kondingars ljud efter inspelning).Vid byte av kondingar till passiva filter så ändras ljudet oavsett nya eller gamla element.Jag har testat det många gånger.


Jag är inte alls med på vad du menar här.
Att ljudet kan ändras vid byte av kondingar är väl inget konstigt och kan bero på massor av saker, ingen av dem har med inspelning att göra.

MorganM skrev:Så det är kondingarnas inspelning som står för största ljudföändringen över inspelningstiden.

Kan inte se hur du kommer till denna slutsats.


Så uppfattade inte jag det. Snarare att vid byte av kondingar så förändras ljudet efter tid.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Morello » 2024-03-21 13:58

Tack och lov uppvisar plastdielektrikum inte den egenskapen, vilket är en förutsättning för att kunna utföra ett rimligt konstruktions- och valideringsarbete. Tvärtom är plastfoliekondensatorer oerhört långtidsstabila.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

AlbertHall
 
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav AlbertHall » 2024-03-21 14:51

Om elektronik ändrade värden efter, låt säga 100 timmar, skulle vi leva i en farlig värld.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35502
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav paa » 2024-03-21 15:10

Är apparaten CE-märkt?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav sprudel » 2024-03-21 16:19

AlbertHall skrev:Om elektronik ändrade värden efter, låt säga 100 timmar, skulle vi leva i en farlig värld.


Komponenter har inte exakta värden ens från början, man jobbar med toleranser på kondingar som 5, 10 och 20% beroende på applikation.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Morello » 2024-03-21 17:58

Eller 1% tex. Hur som havet är detta en annan fråga än drift av det nominella värdet.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
tordnilsson
 
Inlägg: 504
Blev medlem: 2006-12-08

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav tordnilsson » 2024-03-21 18:48

sprudel skrev:
AlbertHall skrev:Om elektronik ändrade värden efter, låt säga 100 timmar, skulle vi leva i en farlig värld.


Komponenter har inte exakta värden ens från början, man jobbar med toleranser på kondingar som 5, 10 och 20% beroende på applikation.


Ändrar sig verkligen toleranser hos komponenter vartefter tiden går?
( bortsett från att gamla elektrolyter kan torka ut )

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav sprudel » 2024-03-21 19:35

tordnilsson skrev:
sprudel skrev:
AlbertHall skrev:Om elektronik ändrade värden efter, låt säga 100 timmar, skulle vi leva i en farlig värld.


Komponenter har inte exakta värden ens från början, man jobbar med toleranser på kondingar som 5, 10 och 20% beroende på applikation.


Ändrar sig verkligen toleranser hos komponenter vartefter tiden går?
( bortsett från att gamla elektrolyter kan torka ut )


Hur kom du fram till den frågan efter mitt inlägg?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav sprudel » 2024-03-21 19:38

Morello skrev:Eller 1% tex. Hur som havet är detta en annan fråga än drift av det nominella värdet.


Njae, inte som svar på Alberts inlägg. Om toleransen vid produktion accepteras till 5% och de därefter ändrar sig någon % åt något håll så brakar ju inte världen samman för det.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6267
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav I-or » 2024-03-21 21:15

Frågan är inte huruvida det finns toleranser för komponenterna utan om det föreligger annat än försumbara variationer i prestanda för apparaten/apparaterna.

Så är inte fallet för adekvat konstruerad/tillverkad elektronik, vare sig mellan enheterna eller för individuella enheter över tid (tills livslängdsbegränsningar börjar att bli märkbara). Detta är mycket enkelt att visa via mätningar av frekvensgång, distorsion och brus/störningar. När man miljötålighetstestar elektronik är man därför typiskt inte ute efter prestandavariationer utan problematiska livslängdsbegränsningar.

För elektromekaniska komponenter som t.ex. högtalarelement är det dock en annan sak. Vid högvolymproduktion hos bättre leverantörer väljer man regelbundet slumpmässigt ut ett mindre antal enheter från produktionslinan för accelererad miljötålighetsprovning i syfte att säkerställa att samtliga områden i specifikationen innehålls (detta är dock mindre vanligt inom HiFi som inte sällan håller riktigt tafflig kvalitet).
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness
 
Inlägg: 11477
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: somewhere nice

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav rikkitikkitavi » 2024-03-22 22:09

tordnilsson skrev:
sprudel skrev:
AlbertHall skrev:Om elektronik ändrade värden efter, låt säga 100 timmar, skulle vi leva i en farlig värld.


Komponenter har inte exakta värden ens från början, man jobbar med toleranser på kondingar som 5, 10 och 20% beroende på applikation.


Ändrar sig verkligen toleranser hos komponenter vartefter tiden går?
( bortsett från att gamla elektrolyter kan torka ut )


Vissa komponenter kan ändra värden beroende på vilken stress de utsätts för. Exempelvis temperatur, temperaturväxlingar, spänning och mindre vanligt magnetfält som exempel.

Det kan vara tillfälliga, återgående och permanenta effekter.

Kermit116
 
Inlägg: 1277
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav Kermit116 » 2024-03-23 11:51

Oaktat om "inkörning" krävs eller (glöm inte att byta olja efter de första 100 milen, förlåt, timmarna) så skulle jag tycka det vore väldigt intressant om någon lycklig ägare till en HA23 kunde låna ut steget till Vinyl Calle för en test.

Vet inte om det är relevant men en kurva över effekt och THD som jag sett (steget har förevisats på LTS-möte såvitt jag förstår) visar en mycket brant stegring vid cirka 170w varför jag undrar om detta slutsteg låter lika roligt vid högt effektuttag som andra 200-wattare. Sen vet jag inte om det finns branschstandard för hur THD mäts, men den angivna THD'n synes vara vid en given effekt och inte som ett maximalt värde för hela det angivna effektområdet, d v s upp till 200watt.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35502
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav paa » 2024-03-23 21:06

Hur är det med CE-märkning?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™
 
Inlägg: 545
Blev medlem: 2003-11-28
Ort: Växjö

Re: Holographic Amp 23.

Inläggav HolographicAudio™ » 2024-03-26 11:50

tordnilsson skrev:Ställ gärna frågan om sk "inspelningseffekter" till konstruktören av Holographics produkter så får ni säkert ett bra svar, han verkar precis som Morello ha bra koll på konstruktion av elektronik.

Jag tar detta som en fråga. :-)
Nej, några sådana effekter förekommer inte. För övrigt så är samtliga steg testade med vår audioanalysator (Audio Precision APX) och konstlast. Under detta test lastas stegen till max, så några helt ospeleade steg förekommer inte.
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
OPPO 105>ULC>Pre Two>ULC>AMP Twenty>Darth Vader

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting och 5 gäster