Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3400
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav eljulio » 2024-04-10 11:49

Ja, jag vet. Det kanske inte är så mycket att skriva om. Men pris/prestanda ser väl ovanligt bra ut här? https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.53474/

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3294
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Calleberg » 2024-04-10 12:10

Mycket kompetent som billig kompakt 150W Subwooferstärkare. Lite för mycket IMD för att vara Transparent hifistärkare.
Men rätt bra prestanda överlag för $140... Fast det behövs ju två.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34935
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Morello » 2024-04-10 12:24

Därtill av kinesisk manufaktur.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3294
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Calleberg » 2024-04-10 12:27

Morello skrev:Därtill av kinesisk manufaktur.


Och med än så länge osäker livslängd...
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28090
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav PerStromgren » 2024-04-10 12:41

Calleberg skrev:
Morello skrev:Därtill av kinesisk manufaktur.


Och med än så länge osäker livslängd...


Det är ju förstås så innan den första gått sönder. Ska vi ha anledning att tro att livslängden är sämre än på andra apparater vi brukar använda?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3294
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Calleberg » 2024-04-10 12:47

PerStromgren skrev:
Calleberg skrev:
Morello skrev:Därtill av kinesisk manufaktur.


Och med än så länge osäker livslängd...


Det är ju förstås så innan den första gått sönder. Ska vi ha anledning att tro att livslängden är sämre än på andra apparater vi brukar använda?


Man får såklart tro vad man vill. Jag är milt skeptisk till kvaliteten på den här typen av Chifi, men det spörs med tiden vad som är bra och vad som är skräp.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

AlbertHall
 
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav AlbertHall » 2024-04-10 20:14

Förutom det politiskt synnerligen olämpliga förfarandet att handla av Kina är ju frågan:

1. Handlas det via Internet direkt från Kina?

2. Hur reklameras/servas produkten? Vem ombesörjer?

Tell
 
Inlägg: 2113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Tell » 2024-04-10 21:19

Mycket Kina-hat här. Själv har jag ett par kinesiska förstärkare, dom har tuffat på i runt tio år so far o jag har svårt att tro att dom skulle gå sönder nångång snart. Dessa klass-D-steg brukar ju för övrigt vara tämligen enkelt uppbyggda med ganska lite komponenter i, så det är väl inte speciellt mycket som kan faila heller. Men haters gonna hate antar jag ;)

Själv skulle jag iaf mycket väl kunna tänka mig ett par såna här, tvivlar på att jag nånsin kommer höra nåt annat än helt transparent ljud ifrån dom.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9605
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav sprudel » 2024-04-10 23:03

Tell skrev:Mycket Kina-hat här. Själv har jag ett par kinesiska förstärkare, dom har tuffat på i runt tio år so far o jag har svårt att tro att dom skulle gå sönder nångång snart. Dessa klass-D-steg brukar ju för övrigt vara tämligen enkelt uppbyggda med ganska lite komponenter i, så det är väl inte speciellt mycket som kan faila heller. Men haters gonna hate antar jag ;)

Själv skulle jag iaf mycket väl kunna tänka mig ett par såna här, tvivlar på att jag nånsin kommer höra nåt annat än helt transparent ljud ifrån dom.


Mycket dravel där, men lever man i en värld där man inte har några som helst bekymmer med kinesisk diktatur och påverkan på världsordningen så varför inte?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Tell
 
Inlägg: 2113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Tell » 2024-04-10 23:48

sprudel skrev:
Tell skrev:Mycket Kina-hat här. Själv har jag ett par kinesiska förstärkare, dom har tuffat på i runt tio år so far o jag har svårt att tro att dom skulle gå sönder nångång snart. Dessa klass-D-steg brukar ju för övrigt vara tämligen enkelt uppbyggda med ganska lite komponenter i, så det är väl inte speciellt mycket som kan faila heller. Men haters gonna hate antar jag ;)

Själv skulle jag iaf mycket väl kunna tänka mig ett par såna här, tvivlar på att jag nånsin kommer höra nåt annat än helt transparent ljud ifrån dom.


Mycket dravel där, men lever man i en värld där man inte har några som helst bekymmer med kinesisk diktatur och påverkan på världsordningen så varför inte?

Jag har iofs sagt varken bu eller bä om Kina som land, men läs det jag skriver hur du vill du. Annars så ratar jag själv gärna amerikanska produkter, riktigt skitland det där som vi tar på tok för mycket inspiration av.
Meen annars kan ni ju testa att hålla er on topic istället o diskutera steget istället för länder.

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Halbermensch » 2024-04-21 05:57

Kickstarter på den har startat sedan igår kl 17.00. Köpte 2st med 2st seperata nätdelar. Förmodligen inget jag behöver men blir kul att prova
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26710
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav hifikg » 2024-04-21 09:15

Tell skrev:
sprudel skrev:
Tell skrev:Mycket Kina-hat här. Själv har jag ett par kinesiska förstärkare, dom har tuffat på i runt tio år so far o jag har svårt att tro att dom skulle gå sönder nångång snart. Dessa klass-D-steg brukar ju för övrigt vara tämligen enkelt uppbyggda med ganska lite komponenter i, så det är väl inte speciellt mycket som kan faila heller. Men haters gonna hate antar jag ;)

Själv skulle jag iaf mycket väl kunna tänka mig ett par såna här, tvivlar på att jag nånsin kommer höra nåt annat än helt transparent ljud ifrån dom.


Mycket dravel där, men lever man i en värld där man inte har några som helst bekymmer med kinesisk diktatur och påverkan på världsordningen så varför inte?

Jag har iofs sagt varken bu eller bä om Kina som land, men läs det jag skriver hur du vill du. Annars så ratar jag själv gärna amerikanska produkter, riktigt skitland det där som vi tar på tok för mycket inspiration av.
Meen annars kan ni ju testa att hålla er on topic istället o diskutera steget istället för länder.


Vi borde ha någon regel angående politik.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3400
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav eljulio » 2024-04-21 17:28

Halbermensch skrev:Kickstarter på den har startat sedan igår kl 17.00. Köpte 2st med 2st seperata nätdelar. Förmodligen inget jag behöver men blir kul att prova


Ok, återkom gärna med utvärdering!

Användarvisningsbild
Halbermensch
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 2004-03-15

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Halbermensch » 2024-04-21 22:04

eljulio skrev:
Halbermensch skrev:Kickstarter på den har startat sedan igår kl 17.00. Köpte 2st med 2st seperata nätdelar. Förmodligen inget jag behöver men blir kul att prova


Ok, återkom gärna med utvärdering!


Dröjer. Ev betalning tas från konto 30:e Maj och efter det så skickas den ut till folk. Den är just nu i massproduktion
Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ / Canton GLE90
Topping DX5 Lite, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57278
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Nattlorden » 2024-04-22 10:06

hifikg skrev:Vi borde ha någon regel angående politik.



Det har vi, så hur vore det om alla följde policyn! // Redaktör'N
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7335
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav Kalejdokom » 2024-04-26 08:44

Back on track... V3 är ju inte den enda modellen från Fosi Audio. Dom har ju ett otroligt utbud av små förstärkare, DAC's och streaming-burkar i alla möjliga kombos och till märkligt låga priser (om prestanda och kvalitet håller vad som lovas):
https://www.soundimports.eu/en/brands/f ... e=campaign

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Ännu ett litet klass D steg har kommit ut

Inläggav BellsnWhistles » 2024-04-26 10:59

För drygt ett år sedan beställde jag en sådan här till min son (student utan pengar), som har ett delat system (toppar + basar) och behövde en liten billig förstärkare, helst i en del, som hade allt (d.v.s. även slutsteg för basen):
https://www.soundimports.eu/en/fosi-audio-bt30d.html

Dessvärre så var den helt oanvändbar då lägsta möjliga volym (jag har för mig att volymkontrollen var stegad) var alldeles för högt.
Och sedan blev det givetvis bara högre om man vred på.
Alltså första steget var redan där för högt även för allmänmusik när man typ. lagar mat. Och för kvällslyssning i en studentlya var det givetvis helt otänkbart.
Gällde både BT och analog line in så problemet låg internt.
Totalt felimplementerad.

Men det är ju iofs en anna produkt om än samma företag.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 14 gäster