Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Drömde plötsligt om en transport som inte bara kan läsa CD o skicka dem digitalt till min omvandlingshög, den ska också läsa SACD o skicka signalen vidare, digitalt. Finns såna?
hifikg skrev:Drömde plötsligt om en transport som inte bara kan läsa CD o skicka dem digitalt till min omvandlingshög, den ska också läsa SACD o skicka signalen vidare, digitalt. Finns såna?
Daad skrev:Det finns fler, men inte helt lätt att hitta en renodlad transport.
pLudio skrev:Behöver ni inte en https://www.audiopraise.com/projects/in ... vanitypro/?
hifikg skrev:pLudio skrev:Behöver ni inte en https://www.audiopraise.com/projects/in ... vanitypro/?
Blev inte helt säker på att den ger digitalt ut från SACD, gör den det? HDMI-ut verkar vara en bioutgång, har man slutat med såna där bilder i hörnen på blädderblock??
Up to 8-channel 192kHz/24bit PCM and 6-channel DSD64 audio extraction
pLudio skrev:Daad skrev:Det finns fler, men inte helt lätt att hitta en renodlad transport.
Men får du ut PDM-signalen, t ex DoP över S/PDIF, från någon av dem?
pLudio skrev:hifikg skrev:pLudio skrev:Behöver ni inte en https://www.audiopraise.com/projects/in ... vanitypro/?
Blev inte helt säker på att den ger digitalt ut från SACD, gör den det? HDMI-ut verkar vara en bioutgång, har man slutat med såna där bilder i hörnen på blädderblock??Up to 8-channel 192kHz/24bit PCM and 6-channel DSD64 audio extraction
hifikg skrev:pLudio skrev:hifikg skrev:Blev inte helt säker på att den ger digitalt ut från SACD, gör den det? HDMI-ut verkar vara en bioutgång, har man slutat med såna där bilder i hörnen på blädderblock??Up to 8-channel 192kHz/24bit PCM and 6-channel DSD64 audio extraction
Ja, vad är en SACD kodad som? Är det DSD64? o hur kommer signalen ut o hur ska jag få in den i min omvandlingskedja? MScalern har ingen HDMI-ingång, där är det koax, usb o rca (spdif) som gäller om jag minns rätt.
Daad skrev:pLudio skrev:Daad skrev:Det finns fler, men inte helt lätt att hitta en renodlad transport.
Men får du ut PDM-signalen, t ex DoP över S/PDIF, från någon av dem?
Det var många fina förkortningar.Har inte läst på alla men bland de nämnda finns det spelare som mixar ner till 2 kanaler och skickar ut PWM-signalen. (Man måste alltså inte nyttja den inbyggda DAC:en.)
pLudio skrev:hifikg skrev:pLudio skrev:
Ja, vad är en SACD kodad som? Är det DSD64? o hur kommer signalen ut o hur ska jag få in den i min omvandlingskedja? MScalern har ingen HDMI-ingång, där är det koax, usb o rca (spdif) som gäller om jag minns rätt.
SACD är DSD64. Chords DAC:ar uppsamplar bara PCM (och några modeller kan konverta DSD aka PDM) så det finns ingen poäng med att blanda in SACD utan håll dig till vanliga FLAC:ar om du använder en DAC från Chord.
sportbilsentusiasten skrev:Alla dessa olika format, varför?
Tar man fram ett eget format för att tjäna pengar - eller har de någon nytta?
sportbilsentusiasten skrev:Alla dessa olika format, varför?
Tar man fram ett eget format för att tjäna pengar - eller har de någon nytta?
radelius skrev:Jag köpte nyligen en Sony UBP X800mk2 och måste säga att det är en förträfflig maskin. Köpte den bara med tanke på SACD multikanal.
Användare som besöker denna kategori: dewpo och 4 gäster