Vill bara rapportera om min senaste uppgradering. Till stereon i vardagsrummet hade jag tidigare en Acurus A250 som lät mycket bra. Då det tystnade på ena kanalen slängde jag in ett NAD 272 som ersättare och märkte ingen större skillnad. Upptäckte dock att effekten räckte och blev över så jag började titta mig omkring. Hittade slutligen ett Sybarite No 100 som jag beundrat ffa för att det är så snyggt!
Kopplade in det i helgen och känner att "nu är jag hemma". Svårt att ta på, men jämfört med NAD hör jag nya detaljer i ljudbilden som är mer spatiös, röster kommer fram rena och äkta. (dock hörs oljud inspelningart.ex. gamla Sinatra mer orent, och på en gammal diskant som ska bytas ut hörs disten mer än på den nya som ska ersätta den)
Sammanfattningsvis lyssnar jag mer och längre utan att tänka på hur det låter, utan sjunker bara in i musiken och låter mig ryckas med. Bra jobbat Morello!
(lyssnat via Roon--> Bluesound Node 130 med utbytt nätdel, batteridrift --> Chord Qutest --> Bryston BP25--> Sybarite No100--> Snell E3)