Moderator: Redaktörer
Morello skrev:JJ ECC88 (det är felaktigt märkt E88CC) uppfyller kravspecifiaktionen för ECC88 (ehuru ej E88CC). Du bör inte räkna med annorlunda återgivning vid byte till annat fabrikat av ECC88/6922/6DJ8.
Imperial-Blomman skrev:Ja har ingen möjlighet å mäta dist.
Däremot mäter ja alla rören i mina AVO mklV
Å ja litar på mina öron.
Riaat ha ingen motkoppling så de e lätt å höra skillnad.
Å ja litar på mina öron.
Å ja litar på mina öron.
Morello skrev:Rör i nyskick och med samma specifikation låter inte annorlunda och apparaterna mäter förstås inte annorlunda. Jag har mätt THD och brus med diverse olika rör i GDS-stegen och det skiljer ingenting som inte faller inom "akademiskt intresse" och/eller mätosäkerhet.
Imperial-Blomman skrev:Ja de e inte bara i mitt riaa de blir skillnad.
Ja har flera förstärkare m olika rör å ja upplever samma sak me ECC82 å ECC83.
JJ lirar helt enkelt inte tillräckligt bra för min del.
Slutrören ere en annan sak med.
Men morello du e välkommen hem t mej för att lyssna på skillnader m nya å gamla rör.
Ja har brett sortiment.
Imperial-Blomman skrev:I vissa förstärkare passar Philips bättre å andra passar Tfk bättre.
De e som å krydda mat.
Men JJ e ett helt ok alternativ om man inte vill lägga pengar på nos rör.
Morello skrev:Jag tycker att JJ-rören håller bra standard förutom JJ:s variant av ECC88, vilka inte håller adekvat livslängd.
Imperial-Blomman skrev:Köp å prova
Imperial-Blomman skrev:I vissa förstärkare passar Philips bättre å andra passar Tfk bättre.
De e som å krydda mat.
Men JJ e ett helt ok alternativ om man inte vill lägga pengar på nos rör.
petersteindl skrev:Jag körde i stort sett alltid med Telefunken ECC rör på den tiden det begav sig.
Rekommenderas.
Morello skrev:Problemet är att vi inte sett några tester som visar på kryddan - borträknat skillnader som uppstår pga uttjänta rör och/eller avvikelser på grund av toleranser i framförallt system utan regulativ återkoppling.
Imperial-Blomman skrev:Telefunken e inte alltid bäst.
Ja har varit hos många m ett knippe rör å jämfört å vissa föredra Philips lr Mullard framförallt t moderna rörhäckar som drar åt de ljusare hållet.
Då vill folk ofta ha ner intensiteten i toppen å väljer då ofta Mullared lr Philips.
De blir olika stora skillnader i olika anläggningar.
Ja sejjer inte va folk ska ha utan demar olika fabrikat å låter personen i fråga välja.
Visst har nos rör ett pris.
Men en sak e säker å de e att man ska låta kunden bestämma.
Ja e bara rådgivare.
Användare som besöker denna kategori: HenrikTornquist och 15 gäster