Tips på hygglig mic preamp?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
neriks
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 2003-06-09

Tips på hygglig mic preamp?

Inläggav neriks » 2003-10-21 20:33

Hejsan,

Jag är på jakt efter en flerkanalig mic preamp med ADAT-stöd. Jag har därför tittat lite närmare på Behringer Ulrtragain Pro-8 ADA8000 ... Är det någon som har erfarenheter av denna och som kan ge ett utlåtande om dess kvalitér?

Bild

Användarvisningsbild
Jonny
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 2003-08-07
Ort: Karlstad

Inläggav Jonny » 2003-10-21 22:02

Hej!

Har ingen erfarenhet av just denna Behringer. Däremot av vissa andra från samma märke.
Det är ju som vanligt med Behringer, man får mycket för pengarna men ingen toppkvalitet.
Brukar vara helt OK. Dock inte i närheten av typ Mackie, focusright, eller andra "fina" märken.

Vad ska du ha den till?

/J

Användarvisningsbild
neriks
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 2003-06-09

Inläggav neriks » 2003-10-21 22:26

Jonny skrev: Vad ska du ha den till?

Jonny,

Jag tänkte komplettera ett Creamware Pulsar II (ljudkort) med 8 in- och utgångar för att sedemera använda ljudkortet som en digital mixer. För att klara detta så behöver jag en extern I/O-enhet med AD/DA omvandare. I/O-enheten måste dock ha ADAT-stöd för att jag ska kunna använda det tillsammans med ljudkortet ... :)

Användarvisningsbild
Jonny
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 2003-08-07
Ort: Karlstad

Inläggav Jonny » 2003-10-22 11:46

Den borde ju göra jobbet.
Låna hem och prova vetja! Jag är också lite intresserad av billig micpre/AD omvandlre.

/J

Ingo
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 2004-02-19

Inläggav Ingo » 2004-02-20 20:52

Jonny skrev:Hej!

Har ingen erfarenhet av just denna Behringer. Däremot av vissa andra från samma märke.
Det är ju som vanligt med Behringer, man får mycket för pengarna men ingen toppkvalitet.
Brukar vara helt OK. Dock inte i närheten av typ Mackie, focusright, eller andra "fina" märken.

Vad ska du ha den till?

/J


Jämför du Mackie med Focusrite...?

Nagrania
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2003-11-30

Inläggav Nagrania » 2004-02-21 22:38

Det finns rätt mycket flerkanaliga mickförstärkare men du ska nog veta att när man kör flerkanaligt så finns det oftast inte några HP filter vilket enligt min erfarenhet är bra och nödvändigt. Om man inte är nöjd med Behringer´s mickförstärkare så får man nog tänka sig att gå upp flera steg i pris. Det finns flera att välja på...någon sa Focusright som är bra men vi har också Studer eller titta på www.Goldenagemusic.com. Deras proffs sida har en del att välja på men det blir dyrt. Men som sagt HP filter är nog bra att ha.

Ps. Alla digitala mikrofonförstärkare brukar ha en utgång för A/dat. Ds

Användarvisningsbild
Jonny
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 2003-08-07
Ort: Karlstad

Inläggav Jonny » 2004-03-17 13:28

Ingo: Nej varför skulle jag göra det? De ligger ju inte i samma liga ensengång. Det var mest en jämförelse med Behringers preamps.

Focusrite står helt i en klass för sig i detta fallet.

/J

Ingo
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 2004-02-19

Inläggav Ingo » 2004-03-22 00:18

Dock inte i närheten av typ Mackie, focusright, eller andra "fina" märken.


Lätt att tro något annat när man läser den meningen...


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster