superbudget högtalare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

beatnec

superbudget högtalare

Inläggav beatnec » 2005-09-24 22:43

Behöver lite hjälp med köp av högtalare, till mitt första riktiga system :)

jag har beställt en marantz sr5500 och behöver ett par passande högtalare...?
jag är ganska inne på ett par dynavoice m-65, begangnade för 1500:- men ni kanske kan ge mig bättre tipps eller i alla fall något att tänka på ;) har även spanat lite efter begagnade b&w 303 men inte hittat något i gbg trakten.

Jag är ute efter ett par högtalare som låter så bra som möjligt(detaljerat fylligt ljud?) för en (mycket) liten peng. välljud går före bas. tänker i framtiden utöka till ett 5.1 system men det för vänta ett tag :)

jag bor i en liten lägenhet(1½rummare).
Rummet som de skall stå i är 4m*4.5m.

Jag lyssnar på mycket olika typer av musik men kanske främst på jazz, hiphop, soul, ambient och reaggae just nu men igentligen allt som jag tycker låter välspelat igentligen. :wink:

levator

Köpråd

Inläggav levator » 2005-09-27 21:04

Hej!
Har precis köpt mig en Marantz 4500 och tycker att den låter väldigt bra för pengarna.
Du kanske skulle fundera på att köpa något bättre högtalare än Dynavoice!!
Din förstärkare kan faktiskt ge väldigt bra ljud.
Har lyssnat på min med Audiovector, samt Stridbecks högtalare, och det låter musik banne mig! kopplade sedan in den till några billigare pioneer högtalare och det lät inte bra alls.

Ett litet råd köp hellre en stativhögtalare av bättre kvalisort, dvs kvalitet framför kvantitet.

Provlyssna Monitor Audio hos Ågrens tycker att dom lät bättre än Missions testvinnare i Hifimusik
Du kan nog få en stativare för 2900:- men det kanske är över din budget??
Eller så väntar du tills nästa vecka då jag har bestämt mig om jag ska sälja mina skabbiga SL44 Stridbeckare :wink:
Mvh
Johan

Återgå till Köpråd