Jaha,
jag lagade nätsladden och tryckte i en T3.15A från Classe och tamejtusan så funkade skrället på en gång!
Jag har inte kört annat än mp3 från datorn via min mixer ännu, men det låter bra! Det låter ganska annorlunda än min Dual-stärkare, det låter mycket större, lite Carlsson-effekt över högtalarna typ central-ljud. Vilket som är att föredra av dom båda ljudkaraktärerna kan jag omöjligt avgöra ännu, men det känns som om Crown-steget på något sätt filtrerar bort högtalaren som mellanled mellan elektroniken och luften ...
lite bilder då, tagna med min mobil, först förstärkaren framför stereobänken:
hmm, lite mörkt, jag får slå på mobillampan, så kan man skymta att det står en NAD-skivspelare bakom:
som ni ser uttryckte jag mig otydligt när jag sa "rackhandtag", det är ju bara rackfästena som sitter där, jag får isåfall leta efter handtagen på jobbet eller köpa ett par. Förstärkaren är rätt knepig att baxa runt utan handtag. Här ser man då något som alla på faktiskt älskar: kablar!
förstärkaren står på en Sorbothan-dämpad Mission-platta för att skona golvet.
här skymtar man Crown-loggan i relief.
ett par bilder på en av mina högtalare:
närbild på diskanter är populärt på vissa forum:
mellanregister, 6.5" från Vifa:
den berömda SEAS CA21REX/DD-basen:
basreflex, ja
en liten terminal!
här skymtar man 20 Joule!
lite närmare bild på mina fina HAMA-kablar
här har vi då slutligen Crown-loggan i sin fulla mobiltelefon-prakt!
men, asch, nu måste man ju lyssna igenom hela sin skivsamling igen
och .. eftersom jag inte har något försteg, är det någon som är villig att tipsa om något lämpligt försteg som kan matcha min Crown?
Det känns "fel" på något sätt att köra Hifi genom en mixer ...
Mvh