Istället för en Sony DAV-S400....

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
PeterAkemark

Istället för en Sony DAV-S400....

Inläggav PeterAkemark » 2005-11-19 02:46

Eftersom jag inte kommer tillrätta med min DAV-S400 från Sony eller kan få hjälp från Sony att lösa problemet så finns anledning att titta på någon ersättning. Först då lite data:

CD/DVD spelaren klarar formaten CD, SACD och DVD Dvs kan spela musik och visa film.

Förstärkeriet klara 5.1 och har effekterna 5x45W. Det finns ett antal 5.1 ljudscenarior. "small hall", "large hall", etc

Sedan finns inbyggd radio och diverse ingångar som medger att ha TV's ljud i anläggningen. Inget av detta är någon livsnödvändighet för mig.

Detta vill jag nu ersätta med likvärdiga komponenter antingen i en och samma maskin eller som separata enheter. Några bra förslag som inte kostar en förmögenhet? Och som framför allt är driftsäkra, dvs håller lite längre än Sony's 720 dagar.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2005-11-19 04:07

Det vore inte fel av dig att ange en budget-ram att hålla sig innanför, annars kan svaren bli vidlyftiga och långt utanför eller billigare än du tänkt dig.

Varför bara 5x45w? Det finns väl nästan inga recievrar som har så låga värden, dessutom brukar de flesta ha 7 x XXXw idag.

Om du menar en altiettmaskin så är det nog inte rekomendabelt, att kunna bara byta ut cd/dvd-spelaren om den pajar måste vara en fördel eller?

När det gäller DVD/CD-spelare skulle jag åtminstone vilja ha HDMI-kontakt ut på den (förutom att den spelar alla format) för att enkelt och med bra överföring kunna ansluta till alla kommande bildvisare.

Jag skulle tro att för ca 6-7kkr skulle du kunna få allt du önskar med råge, och som har högre effekt x 7 + en DVD/CD som klarar förutom önskat även DVD-Audio+DivX+MP3+Jpeg+WMA etc...

Har själv Denon reciever 3805 + DVD/CD 3910 vilka är förbundna med varandra via Denon-Link och överför alla format helt digitalt till recievern vad gäller ljud. En idé bland många, bara att välja...

MVH Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Återgå till Köpråd