Audio Analogue Maestro CD

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
JockScott
 
Inlägg: 698
Blev medlem: 2003-10-03

Audio Analogue Maestro CD

Inläggav JockScott » 2003-10-29 23:31

Vad är er uppfattning av nämnda CD spelare. Är sugen att köpa en och har en bra affär på gång men vill gärna ha lite uppfattningar av kunniga som lyssnat på denna. Om det blir riktigt aktuellt så måste den givetvis lånas hem och provlyssnas hemma. Kan säga att den cd spelare som står hemma nu är en Arcam CD72T.

Användarvisningsbild
dole
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2003-10-22
Ort: Eskilstuna

Inläggav dole » 2003-10-30 08:33

Hej jag lånade hem en sån får ca 1 1/2 år sedan.
Det första intrycket var: vad lungt och fint den spelar.
Men sen kom ett jätte men. Vad gör den med ljudbilden, allt blev huller om buller och inte en millimeter utanför högtalarna vare sig upp eller på bredden.

För de pengar som den kostar skulle jag definitiv välja något annat.
Den enda cd spelare som jag haft hemma som jag tyckt varit sämre var en Krell Kav 280 cd.

Men provlyssna den gärna ändå det här är ju bara min uppfattning.

Mvh dole
Vill ha en vinylsvarv NU!

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör
 
Inlägg: 2721
Blev medlem: 2003-03-18
Ort: Åhus

Inläggav Ranefjord » 2003-10-30 12:50

Den cd-spelaren låter ljust och syntetiskt. Jag gillar inte den.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
snaben
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2003-11-07
Ort: Helsingborg

Inläggav snaben » 2003-11-08 08:10

Jag köpte en sådan CD-spelare i somras. En begagnad.

Jag använder den tillsammans med Cantons Digital ettor och Advantage för + slutsteg.

Ett mycket starkt skäl varför jag valde just denna CD-spelare är att den kan kopplas i "loop". DVS jag tar ut signalen digitalt till Cantons DSP (för rumskorrigering) och sedan digitalt tillbaka till CD-spelarens DAC.

Jag tycker inte som skrivits ovan att ljudbilden är trång -- tvärtom så är jag mycket nöjd med ljudbilden. Dock kan jag hålla med lite om att ljudet är lite kallt -- Eller åtminstone så tyckte jag det i början -- Det mer detaljerade ljudet är nu något som jag uppskattar istället.........

olle


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster