Okej, är ny här och rätt så ny när det kommer till hifi i huvud taget.
Nu är det så att jag är ute efter att i princip köpa en komplett stereo; förstärkare, cd, vinylspelare, högtalare och riaa-steg. Budgeten har jag satt till ungefär 10 papp för rubbet eller strax över. Har försökt läsa upp mig lite på sistone och kommit fram till lite grejer som kanske skulle kunna funka.
Förstärkare: NAD C320
CD-spelare: NAD C521i
http://www.blocket.se/vi/6893526.htm?ca=11_s
Högtalare så är jag rätt inställd på Ino Audio piP. En polare köpte just ett par sånna och jag tycker dom låter skitbra och verkar rätt rent storleksmässigt för mig. Är inte så insatt när det gäller tungdrivenhet och sånt. Men hur verkar förstärkaren jag bifogade ovan. Är det ett prisvärt köp och kommer det att funka med PiP-högtalarna? Nån som vill rekommendera några andra förslag i samma prisklass? Hur är det förresten med Carlsson högtalarna i annonsen ovan, är det nått att ha?
När det gäller vinyl delen så har jag tänkt både Rega P2 och Dual CS505-4. Eller ska man hellre satsa på nån Project spelare? Eller Technics? Är lite lost som ni kanske märker. Och när det gäller Riaa steg så har jag ingen aning. Vill nog inte lägga ut mer än en tusenlapp på det och jag har ingen koll på vad som är prisvärt där i huvudtaget.
Okej, nån som skulle kunna guida mig lite måntro?
// Johan