Tips om pickup önskas!

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Aleph
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 2003-10-30

Tips om pickup önskas!

Inläggav Aleph » 2003-10-31 14:44

Passar på och säga hej till alla, är brand new här på denna eminenta site.

Jag har en Thoren 318 mk2 till Luxman C03/M03 combo kopplat till Magnepan MCM1 och Definitive tech sub i botten....

Först skulle jag vilja höra från någon annan att Thoren spelaren är bra, som bekant tvivlar man alltid på sina egna grejor. För det andra, vilken MM pickup kan rekomenderas?
Priset bör ligga under 3000 för att vara rimligt

MVH/ Benny

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 2003-10-31
Ort: Tokholm

Inläggav mattepatte(removed) » 2003-11-06 09:40

Tråkigt nog är jag inte speciellt originell i detta fall så jag rekommenderar Ortofon OM-40.
Förmodligen har du redan OM-10 på den så du behöver bara köpa ny nål. Spelaren är helt ok.
Om du vill ha en billigare puppa tycker jag att Denon DL-110 är bra.
Ett annat ännu billigare alternativ kunde vara Pickering XV-3000, 4000 etc. om du kan hitta något oanvänt ex av de gamla klenoderna. Plocka av borsten så har du en fin puppa.
Audio Technica AT-OCC 5 , 7, 9 mycket fina om du gillar detaljerad sprudlande diskant.
Goldring 1022, 1042 är bra tillbakalutade alternativ för den som vill ha tystnad mellan tonerna, men vet inte om de passar så bra i den armen men det är mycket möjligt.


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster