Hemmabioreceiver med SCART/RGB???

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr

Hemmabioreceiver med SCART/RGB???

Inläggav n3mmr » 2006-01-11 18:00

Finns det hemmabioreceivrar som kan växla och ev omvandla till/från RGB på SCART p s s som t ex Denons AVR-1906 kan hantera komponentvideo??
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-01-11 18:02

Nej, inte vad jag vet - du får nog titta efter någon separat enhet som t.ex. omvandlar från SCART till RGB/Component.

Edit: Fast du kan normalt sett använda en component/komposit ingång / utgång i en receiver för att bära de 4 signalerna som är intressanta från SCART...
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2006-01-11 18:26

marantz har haft det på någon modell
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2006-01-11 20:59

Bamsefar skrev:Nej, inte vad jag vet - du får nog titta efter någon separat enhet som t.ex. omvandlar från SCART till RGB/Component.

Edit: Fast du kan normalt sett använda en component/komposit ingång / utgång i en receiver för att bära de 4 signalerna som är intressanta från SCART...

RGBS?? Men pinne 8, då???
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-01-11 21:08

Okej, vad ligger på pinne 8 ?
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2006-01-12 09:55

Bamsefar skrev:Okej, vad ligger på pinne 8 ?

Inaktiv/aktiv/bredbild.... 0-8-12 V, tror jag det var.

Dessutom: Funkar det verkligen numera med RGB via komponent och S via komposit samtidigt, eftersom t ex Denon 1906 omvandlar signalerna, t ex SVideo
in kommer ut som komponent dessutom.... DVS stärkaren lägger sig i signalerna..

Återgå till Köpråd