såg att 2105.an brinner bra
Någon här som råkat ut för eländet?
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=104661&st=0&searchtime=
//Johnny
Moderator: Redaktörer
JML2005 skrev:Visst brinner Denon bra!![]()
Onkyo brinner nästan lika bra. Hade en Onkyo tx-8211 (stereo-receiver) som sprakade och brusade varje gång man rörde volymkontrollen. Slutsats: Undvik billiga produkter från japsen, särskilt billiga receivers.
Denon och onkyo har för mig alltid varit burkar och kommer alltid att förbli burkar!
torbod skrev:Min kompis Luxmanförstärkare led av samma problem som din gamla Onkyo, så det är inte bara skitmärken som får problem med en dålig volympot efter några års användande. Dessutom ganska lätt att åtgärda.
Vh
Tobbe
JML2005 skrev:jag misstänker att de produkter som mest strular är vanligtvis billigare receivers
Dynamic skrev:men om vi säger att den kan ge 7*50w men alla kanaler drivna samtidigt, borde den inte ge mer till framkanalerna då om man tar 4 st kanaler å driver framhögtalarna med?
Eller är jag helt ute å cyklar nu
Dynamic skrev:Haakan_W skrev:
jo du cyklardet är spänningen som begränsar, dvs du har ändå bara 50w tillförfogande före det klipper
Har lärt mej det nu.... va ett tag sen jag skrev det där
Verkar alltså som jag gjorde rätt som avstod från den där modellen. Tråkigt att höraPinnick skrev:Min denon 2105 dog också. Idag. Undrar varförGillade den inte pi10 som surroundhögtalare kanske?
Kaffekoppen skrev:Denon har ju vid kontakt klargjort att under 8ohm skall man inte gå även om det står 6 ohm i bruksanvisningen..
Hur som helsat så verkar ju förstärkaren lida av:
a) Kraftig värmeutveckling i vissa fall utan logisk förklaring vilket torde vara begränsande för livslängden...
b) Problem med lågohmig last över tid med haveri som följd (vissa exemplar har ju lagt av direkt vid drift av högtalare med låg impedans. Uppgifter från prisjakt).
Detta är bara iakttagelser jag gjort och jag har inte mer bakgrund till påståendena än det som skrivits lästs från olika källor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster