Avi laboraty vs Musical Fidelity A5

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kent_n

Avi laboraty vs Musical Fidelity A5

Inläggav Kent_n » 2006-01-27 19:36

Hej..

Jag tänkte köpa ny integrerad förstärkare. Har idag Musical Fidelity A3,2 med dito
CD med Dynauido Contous 3,4. Låter i och för sig helt ok..men tycker
att förstärkaren känns lite tunn.

Har lånat hem Avi laboraty Integrade Ampfilter nu under 1 vecka, och det låter
kanonbra..Men jag har dessvärre inte lyssnat på Musical Fidelity A5.

är det någon som känner till denna Musical Fidelity A5 här på sidan.

Kan ni i så fall ge ett omdömme, passar den bra till dynaudio ?

Hur bra är den i gemförelse med AVi.

tacksam för hjälp

Användarvisningsbild
xeizo

Inläggav xeizo » 2006-01-27 20:11

Har tyvärr ingen aning, men vill ändå stötta dig genom att tycka att du skall ta fasta på att du tycker att det "låter kanonbra". Borde inte det i själva verket vara fullt tillräckligt för ett beslut? Iaf om det är musiken som är det viktigaste, är det inte den man borde fördjupa sig i?

En bra "aha-upplevelse" är den att man blir sugen på att spela igenom hela sin skivsamling en gång till, har du fått den upplevelsen av förstärkaren du lånat?

I värsta fall kan du ju alltid sälja vidare.

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2006-01-28 00:59

Har lyssnat på AVI i butik ett par gånger och måste säga att det är rätt små trevliga apparater. Jag tycker dom är lite lite för dyra för att klassas som "kap" kanske. Gamla MF A3.2 var helt ok, har inte hört A5, men av dessa två tror jag AVI tar hem segern (om än till ett något högre pris).
Redaktör på Faktiskt.io

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-01-28 12:34

Om jag minns rätt så är det en Dyanaudio 3.4ägare på Hifi Forum som kör med A5an, så sök lite där. Sedan så kostar väl A5an mer än Avi stärkaren :?

Användarvisningsbild
Kent_n

Inläggav Kent_n » 2006-01-29 00:42

Har haft Avi:n hemma på lån under 1 vecka. Låter otroligt rent, har svårt att tänka mig att någon förstärkare kan låta renare, bra i basen o diskant...MEN
det är något som saknas..låter inte musikaliskt..vill ha mer..svårt att sätta fingret på...men nja...

Det blev inte den där upplevelsen av ljudet som jag tänkt mig, lämnat tillbaka den. Lyssnade på MF A5, lär mkt bättre fastän den antagligen mäter sämre, kanske inte riktigt lika öppet ljud som AVI:n men herrejävlar vilket rocken roll det blev, musiken blev mkt mer levande..Tyckte att den förmedlade musiken bättre. Är nu ägare till en MF A5. Största skillnaden mot min gamla MF 3,2 är att MF5 inte är lika vass i diskanten som ibland på 3,2 kunnde bli lite jobbigt. Sammanfattar det med kanononkontroll på musiken med ett silkeslent järngrepp. Låte kanonbra, mina Dybaudio contour 3,4 har fått ur sig toner som jag inte viste att dom kunde..Mkt bra

Återgå till Köpråd