Jaga Jazzist - A livingroom hush

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

ekeponken

Jaga Jazzist - A livingroom hush

Inläggav ekeponken » 2006-09-27 01:00

Bild

Gryyymt bra. Elektronisk jazz. Ibland hör jag lite lite släktskap med röyksopp i tongångarna, men mestadels är det bara otroligt tight och bra.

Går de att jämföra med de där mushroom? (glömde deras namn för tillfället)

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-09-27 03:23

Trevligt att se fler som krupit till korsett*! ;)

Jag tycker inte man kan jämföra dem med Infected Mushroom alls. Helt omöjligt t o m!Men då har jag bara hört lite trance samt deras platta the other side på skivan Converting Vegetarians. Däremot kan jag rekomendera lite Kadaa - den norska poppoeten som samarbetat med den gode Mike Patton på en platta också - istället, vilket jag tycker är mycket mer lika!

Och om du inte hittat den tidigare, så rekomenderar jag att kolla in videon (kanske andra videos med - finns mycket bra på det skivbolaget) under videoswww.ninjatune.net

Vad glad jag blev nu! :D

Mvh Jocke

*Det lustiga är, att jag nu fick för mig att kolla upp hur många som pratat om just Jaga Jazzist på forumet före detta inlägg - bara av nyfikenhet. Och ditt var tionde gången, de 9 tidigare gjorde :oops: jag:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 och 9.
Och ibland undrar man ju helt enkelt varför denna information skrevs ner istället för att jag gjorde något mer kreativt?
admin

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2006-09-27 09:54

Jag tänker ofta på Jaga Jazzist. Räknas det?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-09-27 19:50

Slartibartfast skrev:Trevligt att se fler som krupit till korsett*! ;)

Freudian slip, eller... :)

/ B

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2006-09-27 19:57

jag provade att ladda ned lite med denna grupp, dock inte detta album. Det jag laddade ned var inget vidare :-(

Skiljer sig detta wax från dom tidigare?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-09-27 22:24

Max_Headroom skrev:jag provade att ladda ned lite med denna grupp, dock inte detta album. Det jag laddade ned var inget vidare :-(

Nej det tycker jag inte. De är alla inge vidare. ;)

/J

PS Belker, ja det räknas.. :) DS
admin

ekeponken

Inläggav ekeponken » 2006-09-28 00:17

Max_Headroom skrev:jag provade att ladda ned lite med denna grupp, dock inte detta album. Det jag laddade ned var inget vidare :-(

I sann ödmjuk faktiskt.se-stil så hävdar jag att om du inte tycker att Hush är bra så måste du ha satt öronen bak å fram 8O

Nej, för att vara lite allvarlig så tar max upp en sak som jag tänkte fråga dig om Slarti, nämligen vilka skivor som är bra och vilka som är mindre bra.

Var det animal chin du tipsade om förresten. Måste medge att jag inte riktigt förstår mig på den.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-10-16 16:00

ekeponken skrev:Nej, för att vara lite allvarlig så tar max upp en sak som jag tänkte fråga dig om Slarti, nämligen vilka skivor som är bra och vilka som är mindre bra.

Var det animal chin du tipsade om förresten. Måste medge att jag inte riktigt förstår mig på den.

Missade denna fråga... förlåt mig!

Jag är ltie osäker på vilka skivor jag har med bandet, kan varit så att jag tog hem alla jag kunde vid min animal chin-kåthetsperiod. Detta skulle alltså rendera i plattorna: The livingroom hush, The Stix och Animal Chin.

Jag har hållit den första skivan med dom (om jag inte missminner mig) som tyngst, dvs The Livingroom Hush, men utvecklingen har inte varit stor imellan det jag hört. Om jag inte missminner mig så släppte de något för något år sedan som jag inte hört alls - kanske den man ska satsa på vid nästa köp?

Om man inte gillar låten så är det också ok. Jag lyssnar på en del lite udda musik, vilket passade aldeles utmärkt in på den videon (delvis på låten) ansåg jag. Samt att jag råkade hitta den vid en perfekt tidpunkt: Rätt plats, rätt tid och rätt utrustning! ;)

Jag förstår inte hur Max kan gilla Koop men inte detta - när detta bara är en version pop/rock-elektronika där Koop är jazz-elektronika, men man måste inte gilla saker som sagt.

/J
admin

ekeponken

Inläggav ekeponken » 2006-10-16 23:49

Slartibartfast skrev:Om man inte gillar låten så är det också ok. Jag lyssnar på en del lite udda musik, vilket passade aldeles utmärkt in på den videon (delvis på låten) ansåg jag. Samt att jag råkade hitta den vid en perfekt tidpunkt: Rätt plats, rätt tid och rätt utrustning! ;)
/J

Tack för svar. Det var videon jag menade att jag inte riktigt förstod (kommer faktiskt inte ihåg hur låten var just nu). Min studentekonomi har inte utrymme till några fler skivköp, så det blir inte någon mer Jaga just nu. Men skivan åker på lite då och då. Just nu är det det sista spåret som jag gillar mest. Att den växer, samt att det avslutas med ett härligt basmuller i slutet.

Återgå till Skivrekommendationer