Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Beatles - A Hard Day's Night
Johnny Cash - At Folsom Prison
Med vänlig hälsning
Pekka
Falkis skrev:båda två vinyl, gissar jag?
poppop skrev:Hmmm....
1. Kraftwerk - Computer welt
- Judas Priest - British Steel
Dick Heckstall Smith - A Story Ended

Stranne skrev:Supertramp - Crime of the century hade nog fått den andra platsen. Antagligen ändrar jag mig om sju minuter men dessa duger just nu gott!
LeftHand skrev:Antony & the Johnsons - i am a bird now
Black sabbath - Paranoid
soundbrigade skrev:LeftHand skrev:Antony & the Johnsons - i am a bird now
Black sabbath - Paranoid
Anthony är ju en riktig höjdare. Men Black Sabbaths Paranoid?? Jag tyckte mycket bättre om deras första.
soundbrigade skrev:Såg ni Antonys konsert på TV för något år sedan. Man satt med ståpäls hela tiden. Karln är så otroligt och greppbar. Hans besynnerliga sångstil är ... ska man säga bedövande vacker.
Mera Anthony!
soundbrigade skrev:Men Black Sabbaths Paranoid?? Jag tyckte mycket bättre om deras första.
soundbrigade skrev:Såg ni Antonys konsert på TV för något år sedan. Man satt med ståpäls hela tiden. Karln är så otroligt och greppbar. Hans besynnerliga sångstil är ... ska man säga bedövande vacker.
Mera Anthony!
PekkaJohansson skrev:Beatles - A Hard Day's Night
Johnny Cash - At Folsom Prison
Med vänlig hälsning
Pekka
Nattlorden skrev:Loreena McKennitt: The Vistit (en hårsmån före "the mask and mirror")
Ronnie skrev:Soundbrigade:
Jag blev nyfiken i en strut på renaissance och krylbo.. (orkar inte bläddra tillbaks och kolla vad de hette).
kan man mp3-smakprova någonstans?
Ronnie skrev:Soundbrigade:
Jag blev nyfiken i en strut på renaissance och krylbo.. (orkar inte bläddra tillbaks och kolla vad de hette).
soundbrigade skrev:Ronnie skrev:Soundbrigade:
www.pastisch.se/friends/
soundbrigade skrev:Jag tycker Renaissance är bra och gillar Annie Haslams röst. Tyvärr kan deras musik vara lite halvtråkig, men titellåten Ashes Are Burning är SÅ stark och SÅ vacker - gråtfärdig!
Bill50x skrev:Själv är jag mycket förtjust i live-skivan "Live At Carnegie Hall" från 1976 med en suverän version av Ashes....
/ B
Falkis skrev:Pink Floyd ter sig vanligen förekommande i den audiofiles skivhylla
Nicke skrev:Finns många som sagt,men om jag väljer just idag så.
TOOL/Lateralus
METALLICA/Black album
Mvh Nicke
Alexi skrev:Plastikman - Consumed
Alexi skrev:Men den är absolut inte bäst av alla mina skivor men den artisten som betytt mycket för mig och en artist jag då och då har fastnat i och lysnat väldigt mycket på fast jag valde den skivan jag tycker bäst om och inte den jag lysnat mest på vilket är Musik
phloam skrev:Alexi skrev:Men den är absolut inte bäst av alla mina skivor men den artisten som betytt mycket för mig och en artist jag då och då har fastnat i och lysnat väldigt mycket på fast jag valde den skivan jag tycker bäst om och inte den jag lysnat mest på vilket är Musik
Oooh den är bra den, Musik, han kör egenmodifierade 303'or och får till ett alldeles speciellt ljud (som is eller vatten vad man ska säga).
Intresseklubben antecknar att Mr. Hawtin lär vara lite svår/dryg som person (att intervjua?) - som alla stora genier
Knaster, kul att du väljer Autechre..! "Amber" har jag ett gott öga till även om de utvecklats positivt sedan dess.
Chris_Lymme skrev:Kudos att du gillar 10,000 Days.
Det är ju mycket tjat om att Lateralus är bäst och Aenima näst bäst.
Själv tycker jag att 10,000 Days är ojämn. När den är bra är den bättre än allt Tool har gjort tidigare. När den inte är så bra är den fortfarande bättre än vad de flesta andra band har gjort.
Om man frågar mig är nog de tre stora Toolskivorna jämbördiga.
Ahh, åttan är en favorit! (Hm, läste en artikel i MoLt om den...Keba skrev:Freskkvartetten: Sjostakovitj, stråkkvartett nr 8, vinyl Caprice
Nyskapare, och denna musik håller verkligen. Blir bara bättre ju mer man lyssnar.
Britt-Gunnar skrev:sen tycker jag det är roligt med påkostade skivfodral, och det är säkert ingen slump, utan säkert en "protest" mot skivbolagens "ge så lite, ta så mycket som möjligt"mentalitet
Britt-Gunnar skrev:jo det är en himla svår vråga, dock tycker jag att ljudkvaliten på skivorna har stigit för varje ny skiva och det är ju alltid trevligt.
Strauss skrev:Infected Mushroom - Converting Vegetarians - The other side
Within temptation .... nån av plattorna. Kan inte bestämma ..
Urvalet baserat på vad jag spelat mest senaste halvåret.

Nattlorden skrev:Sarah McLachlan: fumbling towards ecstasy
Loreena McKennitt: The Vistit (en hårsmån före "the mask and mirror")
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster