Moderator: Redaktörer
HSideback skrev:nix, men är (har varit?) sugen på den. Jag tycker fortfarande att Raw Power är en toppenplatta.
Vad var det som var dåligt med den?
Jag uppfattar det som att det var själva musiken du upplevde som tråkig?
Jag gissar att det beror på att Iggy alltid levt på sin energi. Blir han trött kan det nog bli väldigt tråkigt.
matereo skrev:Alla som har den ursprungliga Raw Power plattan borde genast skaffa Iggys remixade där gitarrerna lyfts fram på det sätt som dom låg när Stooges spelade dem live. Mao en platta med massor av energi och skön, skön distortion på allt... ja hela mixen.
subjektivisten skrev:matereo skrev:Alla som har den ursprungliga Raw Power plattan borde genast skaffa Iggys remixade där gitarrerna lyfts fram på det sätt som dom låg när Stooges spelade dem live. Mao en platta med massor av energi och skön, skön distortion på allt... ja hela mixen.
Där han slaktar ljudet till en odynamisk dynga?
Har dock fått hem The Weirdness på vinyl nu och det låter riktigt bra! Ska jämföra den mot CDn när jag får hem min nya Riaa, men den verkar vara klart bättre. Sen så är det ju 4 st extra låtar med.
subjektivisten skrev:Ja, Iggy bör vara halft döv idag för släppt en sådan sunkigt låtande skiva. Har inga personliga uppfattningar om mixen men ljudet är ju under all kritik.
![]()
![]()
![]()
Jag kommer nog posta lite jämförelser ikväll från nya vinylen och CDn.
Nils skrev:Subis, jag har Fun House på CD, dock inte en nyare 2CD, jag kör gärna en print screen på den i CoolEdit om du fixar en bild på vinylen också så ser vi vem som vinner
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster