Moderator: Redaktörer
jeppe skrev:Har ni några rekommendationer?.. Jag vill testa mina högtalares dynamiska förmåga. Jag vill skruva upp volymen som bara den och se vart gränsen går, när dom börjar låta skrikiga eller komprimerade.
Någon speciell cd man ska köpa?, vilket spår?
Tack
Haakan_W skrev:patricia barber - a fortnight in paris
Almen skrev:Stravinskij "Eldfågeln" med David Zinman och Baltimore, Telarc.
Full volym med 2x250 W i pi60.
Inte jag heller. Är helt säker på att den inte finns.Kraniet skrev:En bra inspelning av Bach 5e symfoni är också nåt jag skulle vilja ha. Vet dock inte av nån sådan.
Almen skrev:Inte jag heller. Är helt säker på att den inte finns.Kraniet skrev:En bra inspelning av Bach 5e symfoni är också nåt jag skulle vilja ha. Vet dock inte av nån sådan.
Om det inte är Carl Philipp Emanuel du menar?
Kraniet skrev:Rage Against the Machine - Bullet In the Head är en låt som jag hört låta riktigt bra i få högtalare. Då främst passagen som börjar 3min in i låten.
Har inte lyssnat på de större Ino-högtalarna men pr18 är den enda högtalaren jag hört (förutom möjligtvis Linn Keltik) som inte storknar av den låten på hög volym.
Blir fel ibland!Kraniet skrev:Haha ja jag kan inte har varit vaken.. Beethoven menar jag förstås och dessutom var det 9e symfonin jag tänkte på..
subjektivisten skrev:Kraniet skrev:Rage Against the Machine - Bullet In the Head är en låt som jag hört låta riktigt bra i få högtalare. Då främst passagen som börjar 3min in i låten.
Har inte lyssnat på de större Ino-högtalarna men pr18 är den enda högtalaren jag hört (förutom möjligtvis Linn Keltik) som inte storknar av den låten på hög volym.
Åhhh, den ska jag testa.
Almen skrev:Stravinskij "Eldfågeln" med David Zinman och Baltimore, Telarc.
jeppe skrev:Jag vill testa mina högtalares dynamiska förmåga. Jag vill skruva upp volymen som bara den och se vart gränsen går, när dom börjar låta skrikiga eller komprimerade.
Callisto skrev:Almen skrev:Stravinskij "Eldfågeln" med David Zinman och Baltimore, Telarc.
Ja det är en trevlig inspelning med grym dynamik.
Den får nästan murbruket att rämna i gillestugan när 3*250 W och 3 st 10" basar flyttar ca 90 kubiktum luft![]()
En fantastisk upplevelse både ljudligt och känslomässigt
Almen skrev:Callisto skrev:Almen skrev:Stravinskij "Eldfågeln" med David Zinman och Baltimore, Telarc.
Ja det är en trevlig inspelning med grym dynamik.
Den får nästan murbruket att rämna i gillestugan när 3*250 W och 3 st 10" basar flyttar ca 90 kubiktum luft![]()
En fantastisk upplevelse både ljudligt och känslomässigt
När trumslagen i "Infernal Dance" kommer... Hehehe...
Jag tror vi tänker på samma ställe. Då fladdrar byxbenen.Callisto skrev:ca 9 minuter in på 3:e spåret menar duAlmen skrev:När trumslagen i "Infernal Dance" kommer... Hehehe.........då bär det loss hehe
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster