Moderator: Redaktörer
MangeRock skrev:Lars Winnerbäck
Red Hot Chili Peppers
U2
Pet Shop Boys
Lars Winnerbäck
Red Hot Chili Peppers
Jack Johnson
Sublime
Lars Winnerbäck
Red Hot Chili Peppers
Live
Panic At the Disco!
Lars Winnerbäck
Red Hot Chili Peppers
Takida
Pearl Jam
The Prodigy
The Doors
ollebolle skrev:Vissa skriver skivtips, andra gör tvärt om
Själv äger jag stolt flera Lasse Vinterdäck-plattor
L4 skrev:Men Ulf Lundell då? Och hans moderna motsvarighet Kent?
Usch och fy. Jag får kväljningar.
Britt-Gunnar skrev:L4 skrev:Men Ulf Lundell då? Och hans moderna motsvarighet Kent?
Lundel är en wannabe både vad det gäller musik och litteratur, lite av en upphottad Lasse Berghagen
Bill50x skrev:Britt-Gunnar skrev:L4 skrev:Men Ulf Lundell då? Och hans moderna motsvarighet Kent?
Lundel är en wannabe både vad det gäller musik och litteratur, lite av en upphottad Lasse Berghagen
Huh?
/ B
Britt-Gunnar skrev:Bill50x skrev:Huh?
/ B
alltså vad det gäller musiken är han upphottad, lite pöbelvarning på honom helt enkelt
ta bara "snön faller och vi med den"maken till nonsens får man leta efter dvs ser fint ut ytligt sett men är totalt intetsägande
Bill50x skrev:
L4 skrev:
Citat:
Exakt!
L4 - Du har ju bara sååååå fel...
/ B
Bill50x skrev:Britt-Gunnar skrev:Bill50x skrev:Huh?
/ B
alltså vad det gäller musiken är han upphottad, lite pöbelvarning på honom helt enkelt
ta bara "snön faller och vi med den"maken till nonsens får man leta efter dvs ser fint ut ytligt sett men är totalt intetsägande
Bara meningen "snön faller och vi med den" är ju helt genial. Det är ju lite "enade vi stå, enade vi falla" över den.
Men jag kan hålla med, Lundell är i vissa fall lika överskattad som Springsteen. Men avståndet till Lasse Berghagen är ju bara avgrundsstort!
/ B
Rocker skrev:Jag förstår inte hatet mot Lars Winnerbäcks musik! Möjligen kan man hata: att han inte horar för pressen, samt vågar stå för sina åsikter vilka ibland är på vänsterskalan!
/R
CODY skrev:Det är mycket bra att Lars Winnerbäck är med flera gånger. Det är svårt att tänka sig någon som är mer talanglös och som sålt mycket skivor. Den enda svenska artist som kan göra honom rangen stridig är Håkan Hellström.
MangeRock skrev:Tycker inte inte om honom iaf. Winnerbäck alltså. Han verkar vara en sån där rockgubbe som tror att han har varit nära att "trilla dit" (för att han råkade vara full efter ett gig i Bromölla och slog sönder en Epiphone tidigt i hans karriär) och måste därför hålla sig borta från de där två flaskorna Lambrusco som står i hans loge. Jävla tönt.
IngOehman skrev:*Men också för att den ju visar att de i varje fall har lyckats berör på något sätt. De har ju inte gått er spårlöst förbi.
IngOehman skrev:PS. Det märkliga är, tycker jag, att närrradion var ett fantastisk intressant
experiment, och det pekade fram emot en kommande kommersiell radio
av hög klass. Verkligheten blev en totalt motsatt utveckling. Allt det
som kännetecknade närradions fria spännaden, egna originella, mång-
facetterade vibrationer på etern - yttrade sig på tolalt motsatt sätt när
den kommersiella radion kom in på riktigt.
IngOehman skrev:MangeRock skrev:Tycker inte inte om honom iaf. Winnerbäck alltså. Han verkar vara en sån där rockgubbe som tror att han har varit nära att "trilla dit" (för att han råkade vara full efter ett gig i Bromölla och slog sönder en Epiphone tidigt i hans karriär) och måste därför hålla sig borta från de där två flaskorna Lambrusco som står i hans loge. Jävla tönt.
*Men också för att den ju visar att de i varje fall har lyckats berör på något sätt. De har ju inte gått er spårlöst förbi.
IngOehman skrev:PS. Det märkliga är, tycker jag, att närrradion var ett fantastisk intressant
experiment, och det pekade fram emot en kommande kommersiell radio
av hög klass. Verkligheten blev en totalt motsatt utveckling. Allt det
som kännetecknade närradions fria spännaden, egna originella, mång-
facetterade vibrationer på etern - yttrade sig på tolalt motsatt sätt när
den kommersiella radion kom in på riktigt.
Det blev tråkigt, tråkigt, trååååkigt...
Alla härmar varandra och spelar samma j-a låtar om och om igen utan
ände, och ljudkvaliteten är värre än jag ens vägade föreställa mig vara
möjligt, innan det hände.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster