av postpunk » 2004-08-26 15:35
Death in june - Discriminate, helt underbar samling med nån sorts rock/folk/depp. Senaste "All pigs must die" har ju bara oljud på hela den skära vinylens B-sida, så där finns inga "hittar" som skulle platsa på "Discriminate" (även om gökur och dragspel orsakar ganska intressanta oljud.
Atari teenage riot - 60 second wipeout, en av de bästa skivor jag äger. Hysterisk industripunk med galna breakbeats. Frontmannen Alec Empires soloplattor är också värda att kolla in. Disharmoniskt så det räcker. "Anarchist data protection - The Ataris are go for action!"
Linton Kwesi Johnson - More time, en av gubbens senare verk, tänkvärd dub. Såg honom i Bremen i julas, det var en öronöppnare.
Annars var jag inne på Mike Oldfield också.. det är tomt sedan jag sålde min Linn LP12
Edit: Fick tag i en Mayware arm igår, snart är min Originlive/Linn/JVC hybrid klar! Då blir det till att lyssna på en av de riktigt stora favoriterna:
Wedding Present - Sea monsters, min Wedding present-tshirt säger det bäst "All the songs sound the same" och "The simplest band in the world". Kvick indie, sångaren låter som en äldre Ian Curtis (Joy division). Bra, snabba riff, schysst malande utan synthar. Attans vilka ljudmattor! Gåshud! Albumet "Hit parade" är en utmärkt introduktion för den oinsatte. Hur kunde jag glömma Wedding present igår? Om jag bara fick rekomendera ett band vore det dom. Till skillnad från D.I.J, A.T.R och L.K.W tror jag att W.P kan tilltala nästan alla. Inga konstigheter, bara bra.