Moderator: Redaktörer
celef skrev:jag har aldrig förstått mig på pink floyd, kan ni rek nån platta som är särskilt bra?
aisopos skrev:Och debuten "Piper at the Gates of Dawn" förvånar mig själv med att jag tycker
om den. Jag brukar sällan tycka om debutplattorna från -60-talsmusikerna.
celef skrev:jag har aldrig förstått mig på pink floyd, kan ni rek nån platta som är särskilt bra?
Nattlorden skrev:aisopos skrev:Och debuten "Piper at the Gates of Dawn" förvånar mig själv med att jag tycker
om den. Jag brukar sällan tycka om debutplattorna från -60-talsmusikerna.
Klart lyssningsbar men inte lika lyrisk som de senare. Det bästa med den måste dock ändå vara titeln!!!
pingvinen skrev:aaah, måste börja använda spotify igen!
DL skrev:Ingen som kan kommentera min fråga om hur dessa 2011 remasters låter?
Empa skrev:DL skrev:Ingen som kan kommentera min fråga om hur dessa 2011 remasters låter?
Har inte hunnit lyssna än, men i "dynamiskt omfång" så ser 2011 remastern ut som de andra ungefär.
http://www.dr.loudness-war.info/index.php?search_artist=pink+floyd&search_album=Wish+You+Were+Here
phloam skrev:celef, man hamnar helt fel om man lyssnar på PF som pompös proggrock, man måste se dem som ett i grunden psykedeliskt band, då faller bitarna på plats...! Typ så kanske?
Finns Syd på Spotify också?
phloam skrev:celef, man hamnar helt fel om man lyssnar på PF som pompös proggrock, man måste se dem som ett i grunden psykedeliskt band, då faller bitarna på plats...! Typ så kanske?
celef skrev:phloam skrev:celef, man hamnar helt fel om man lyssnar på PF som pompös proggrock, man måste se dem som ett i grunden psykedeliskt band, då faller bitarna på plats...! Typ så kanske?
Jag har försökt ställa om men detta är verkligen inget för mig, jag vill bara stänga av å göra annat
DL skrev:Idel 2011 remasters ser jag, var detta vettiga eller "söndermastrade" versioner? Inte hunnit lyssna än...
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster