Gamla skivor i QUAD nyutgivna i DTS på Rhino!

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Gamla skivor i QUAD nyutgivna i DTS på Rhino!

Inläggav Almen » 2010-03-10 17:11

Tycker det här är jättekul, Rhino har börjat ge ut gamla quadmixar i modern surround, och först ut är Chicagos fina debut Chicago Transit Authority.

Man kan läsa mer om Quad här: What's Quad?

Hittade infon på QuadraphonicQuad Forum
Senast redigerad av Almen 2010-12-17 08:55, redigerad totalt 1 gång.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2010-03-10 17:15

Medhåll, detta är kult! Jag skulle inte ha något emot att höra "I'm a Man" i 4 kanaler!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Thomaz

Inläggav Thomaz » 2010-03-11 02:13

Mycket trevligt. Chicago II är lysande på DVD-Audio.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-12-16 16:54

Efter The Best of Aretha Franklin i somras har det varit helt tyst från Rhino om quad-släppen, men idag kom en liten uppdatering på QuadraphonicQuad Forum:

John Hughes skrev:Hi, all! Long time no see!

Sorry for the radio silence, but as someone above speculated, there was much to be done here for the holiday season. Things are (almost) normal now as we wind down the Holiday selling season, so I wanted to check in real quick, say hey, and assure you guys that Quadio is NOT dead at Rhino.

I can't reveal anything yet because frankly, our next release is not set in stone yet, but rest assured once it is you guys will be first to know.

THANK YOU AGAIN for all your support. If you don't have Aretha Quad yet better hurry before you're paying eBay prices like the Chicago Quad disc is seeing now...

-- John from Rhino

Jag hoppas hoppas hoppas på Close to the Edge...
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Återgå till Skivrekommendationer