Moderator: Redaktörer
Rocker skrev:Jag fundera även att köpa MVI versionen av Snake and arrows. Vet någon om den fungerar på en vanlig DVD spelare? Jag tycker ändå att tex trummorna låter bättre på "Snakes and arrows" än "Vapor trails".
Ja de äldre versionerna av Rush på CD låter bra.
/U
Rocker skrev:Ang min egen fråga om MVI formatets spelbarhet. Hittade detta:
"SNAKES AND ARROWS" is one of the first albums to be released in the new MVI (Music Video Interactive) format. It is a DVD-based product that's loaded with a full album's worth of music, compelling video content, plus a variety of exciting interactive features that you can activate with your computer. It plays in all DVD players, computers, and video game consoles with DVD drives. The Rush Snakes and Arrows MVI includes:
*the entire "SNAKES AND ARROWS" album in 96kHz/24 bit hi-resolution stereo
*the entire album in 5.1 surround sound
*"Rush: The Game of Snakes and Arrows." a 45-minute documentary on the making of the album, with unprecedented access to the band in the studio
*The ability to create your own mobile ringtones of all the tracks on the MVI
*Digital extras like wallpapers, buddy icons, and more
*Deluxe packaging
/U
Floyd skrev:Att den sedan inte låter optimalt bryr jag mig inte om. Vill jag ha en platta för att utvärdera min anläggning så väljer jag en annan skiva.
subjektivisten skrev:Floyd skrev:Att den sedan inte låter optimalt bryr jag mig inte om. Vill jag ha en platta för att utvärdera min anläggning så väljer jag en annan skiva.
Detta är ävl lite konstigt uttalande? Visst är musiken viktigast men anser du ljudet är helt oviktigt? Att man kan förstöra hur mycket som helst? I sådant fall, spelar det någon roll alls vad för stereo man har?
subjektivisten skrev:Ja, men det måste väl vara bättre med bra ljud än dåligt ljud av samma skiva?
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster