Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jo minimalistisk elektronisk musik är ganska smal nich, kanske lite högkvalitativ popmusik med rejäl puckel vid 13Hz kan passa bättre?
Du missa den inte om du lyssna iaf de första 15s, men har du ett system som kan återge så låga toner?2-ch skrev:Alexi skrev:Jo minimalistisk elektronisk musik är ganska smal nich, kanske lite högkvalitativ popmusik med rejäl puckel vid 13Hz kan passa bättre?
Märkligt, den där lät inte alls bra hos mig och djupbasen lös med sin frånvaro. Men jag kanske gav upp innan den kom.
2-ch skrev:Alexi skrev:Jo minimalistisk elektronisk musik är ganska smal nich, kanske lite högkvalitativ popmusik med rejäl puckel vid 13Hz kan passa bättre?
Märkligt, den där lät inte alls bra hos mig och djupbasen lös med sin frånvaro. Men jag kanske gav upp innan den kom.
Alexi skrev:Du missa den inte om du lyssna iaf de första 15s, men har du ett system som kan återge så låga toner
KarlXII skrev:2-ch skrev:Märkligt, den där lät inte alls bra hos mig och djupbasen lös med sin frånvaro. Men jag kanske gav upp innan den kom.
+1. Å andra sidan ska man ju inte höra 13Hz.
KarlXII skrev:Det är ju svep som märks, hörs och känns mest.
Max_Headroom skrev:Vill ni ha bas, med betoning på djupbas, så har jag ett spår utlaggt här på faktiskt. Läs någon annan tråd på musikforumet så finns en länk.
Jag hjar dock inte någon aning om hur djupt det egentligen går mina egna grejjor inte hänger med, men på slutet ger i alla fall min DSI Mopho upp och vill inte skicka ut så låga frekvenser som jag försöker med. Trinityn (Korg) som är digital tuffar på. Ser ut som switchad likspänning när man kollar på det i Sound Forge.
Kan vara av intresse för folk med riggar dom går ned mot 5-10 Hz kanske.
Edit: Här var den visst:
http://user.faktiskt.io/max_headroom/muzak/bp_mix-1.mp3
Alexi skrev:Jansson, tipsade i Spotify tråden om gruppen Ulver, riktigt bra elektronisk musik. Men också musik med väldigt mycket information i infra-området enda ner till 4-5Hz tex på låten Lost in Moments: http://open.spotify.com/track/3xZ6nMZ4FrYMMju5d5hbRO
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster