Moderator: Redaktörer
petern skrev:Säljs skivan(orna) endast till medlemmar i LTS?
/Peter
jeff_belowski skrev:Var nära att köpa den på highend-mässan i sthlm men hade inte nog med
cash i fickorna... Är det inte dags att ge ut den på dubbel LP? Skippa hela
den digitala biten alltså.
Bill50x skrev:jeff_belowski skrev:Var nära att köpa den på highend-mässan i sthlm men hade inte nog med
cash i fickorna... Är det inte dags att ge ut den på dubbel LP? Skippa hela
den digitala biten alltså.
Men är inte skivan producerad digitalt? I så fall är det ingen idé att pressa vinyl. Men om det är en analog inspelning så vore det mumma med en 45-varvs dubbel - LP. Om man hittar någon graverstudio utan digital behandling av signalen vill säga. Ofta fördröjs signalen digitalt vid graveringen för att kunna variera tätheten mellan spåren beroende på utstyrning.
/ B
Svante skrev:Trots det ser jag ingen anledning till vinylutgåva, enda skälet
till att välja vinyl är ju att slippa de kassa CD-masteringar som
görs numera, och den slipper man ju med LTS-utgåvan på CD.
adzer skrev:Om någon vet några liknande fonogram(ljudmässigt) så vill jag gärna veta. Genre spelar mindre roll.
manix skrev:Hur står sig skivorna från Studio Blue i jämförelse? Jag har bara hört skivan med Värmlands Nations kör, men den låter ju väldigt bra. Har beställt men ännu inte fått "Med rymden i blodet" så jag har inte jämfört dem.
PekkaJohansson skrev:petern skrev:Säljs skivan(orna) endast till medlemmar i LTS?
/Peter
Skivan säljs till alla intresserade eftersom vi vill att så många som möjligt ska kunna ta del av musik som inte har processats på vägen från masterband till kompaktskiva. LTS-utgåvan av "Med rymden i blodet" finns nu åter i en begränsad upplaga. På www.lts.a.se/lts/skivor finns information om hur man beställer.
Med vänlig hälsning
Pekka Johansson
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster